قیمت بنزین | قیمت بنزین جدید

قیمت بنزین افزایش یافت؟ | توضیحات نماینده مجلس از افزایش قیمت بنزین در سال جدید

یک نماینده مجلس گفت: اگر دولت مخفیانه قیمت بنزین را افزایش دهد، با طرح سه فوریتی آن را لغو می‌کنیم.

کدخبر : 1661
سایت سرگرمی روز :

قیمت بنزین در ایران یکی از موضوعات مهم و داغ در حوزه اقتصادی است. در سال 1398، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت قیمت بنزین را افزایش دهد. با این تصمیم، قیمت بنزین از 10,000 ریال به 15,000 ریال برای هر لیتر افزایش یافت. قیمت بنزین در ایران تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی، تغییر نکرده است. در حالی که قیمت بنزین در دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای دیگر نسبتاً پایین است، به طور مثال در آمریکا، قیمت بنزین حداقل دو برابر قیمت بنزین در ایران است. با این حال، هنوز هم قیمت بنزین در ایران یکی از مهمترین مشکلات در حوزه اقتصادی کشور است. در حال حاضر، دولت جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا منابع بیشتری را از فروش نفت و سایر منابع خود به دست آورد. همچنین، دولت تحریم‌های اقتصادی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش منابع مالی کشور تلقی کرده است.

یک نماینده مجلس گفت: اگر دولت مخفیانه قیمت بنزین را افزایش دهد، با طرح سه فوریتی آن را لغو می‌کنیم.

شهریار حیدری،عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد یواشکی تصمیمی بگیرد و قیمت بنزین را بالا ببرد و مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، قطع به یقین مجلس با یک طرح سه فوریتی و ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند هم قیمت را به قبل برگرداند و هم برخوردی قاطع در این زمینه با دولت داشته باشد.

وی گفت: چون افزایش قیمت سوخت بر همه مسائل دیگر اثرگذار است، از این جهت در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست که قیمت سوخت افزایش پیدا کند. در شرایط کنونی به اندازه کافی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند و الان قدرت خرید مردم کاهش زیادی پیدا کرده است.

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در چند هفته گذشته مذاکراتی بین اعضای اوپک پلاس بود که خوشبختانه نظر همه اعضا نظرشان بر این بود که برای جلوگیری از افت قیمت نفت به میزان ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ کاهش تولید داشته باشند که این مصوبه در اجلاس وزارتی و در جلسه اوپک پلاس که وزرا حضور دارند، این مصوبه نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد قیمت نهایی نفت را افزایش داد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های آمریکا برای مجاب کردن اعضا اوپک پلاس برای افزایش تولید ولی در نهایت تمامی اعضا نظراشان بر این نبود و جمهوری اسلامی نیز نظرش بر این بود که کاهش تولید اتفاق بیفتد. در این مسیر یک همدلی خوبی بین ایران، عراق، عربستان، کویت و روسیه برقرار است.

اوجی همچنین گفت: اولین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه در هفته‌های آینده با نام مجتمع گاز منطقه هویزه به بهره‌برداری خواهد رسید که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از میادین غرب کارون از میادین نفتی آزادگان جنوبی، یادآوران و یاران در این پالایشگاه گازی تبدیل به ارزش افزوده می‌شود و گاز متان آن به شبکه سراسری داده می شود و علاوه بر این خوراک صنایع پتروشیمی بندر امام خمینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بارها و بارها تاکید کرده ام، هیچگونه افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست.

وزیر نفت ادامه داد: سال گذشته اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفتند ۲ میلیون بشکه کاهش تولید داشته باشیم تا قیمت نفت متعادل شود، هفته گذشته با مشارکت فعال ایران در اوپک پلاس مصوب شد که ۱.۶۵۰.۰۰۰ بشکه دیگر تولید نفت کاهش یابد. این مساله باعث افزایش قیمت در همین هفته جاری بود.

خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین از روز ۱۹ فروردین در شبکه‌های اجتماعی داغ شد. یوسف فرامرزی، نایب رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، در این باره به تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد اتفاقاتی در حال رخ دادن است، اما هنوز نمی‌توان خبر قطعی داد.

 ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برخی اخبار با مضمون افزایش قیمت بنزین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

تصویری که البته مهر و امضای مشخصی ندارد و صرفاً متنی بی‌پایه و اساس است، دست به دست‌ می‌شود که بر مبنای آن دولت با تایید شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور و وزارت نفت از تاریخ شنبه ۱۹ فرورین عرضه بنزین در تمام جایگاه‌ها را با نرخ‌های جدید ۵۰۰۰ تومان (سهمیه‌ای) و ۷۵۰۰ تومان (آزاد) از سر می‌گیرد.

در این خبر آمده است که دولت افزایش قیمت سه مرحله‌ای بنزین را در ماه‌های فروردین، تیر و آذر انجام می‌دهد و میزان سهمیه‌ها به روند سابق توزیع می‌شود. همچنین افزایش مبلغ بنزین در فصل‌های بعدی در زمان خود اطلاع‌رسانی می‌شود.

این خبر که بیشتر شبیه شایعه است، از آن‌جایی باورپذیر می‌شود که از ابتدای سال مسئولان دولت، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌های نزدیک به دولت در حال مانور دادن روی رکوردشکنی مصرف بنزین، افزایش قاچاق سوخت و مقصر جلوه‌دادن مردم در این زمینه هستند.

اظهارات و اخباری که بی‌شباهت به اخبار هفته‌های پیش از ۲۴ آبان ۱۳۹۸، یعنی آخرین مرتبه‌ای که بنزین گران شد، نیست. البته برخی دست‌اندرکاران هم این موضوع را رد نمی‌کنند و وزارت نفت نیز تا کنون واکنش رسمی به شایعات نشان نداده است.

خبر افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

رضا نواز، سخنگوی انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، به تجارت‌نیوز گفت: این موضوع باید از متولیان دولتی پیگیری شود. هر دستوری از جانب دولت به دست جایگاه‌داران برسد باید اجرا شود.

یوسف فرامرزی، نایب رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، نیز درباره شایعات اخیر به تجارت‌نیوز گفت: زمزمه‌هایی درباره افزایش قیمت بنزین وجود دارد. به نظر می‌رسد اتفاقاتی در حال رخ دادن است. افزایش مصرف بنزین می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت بنزین باشد.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، هم به تجارت‌نیوز اعلام کرد: اطلاعی از تصویر منتشرشده نداریم و دستورالعملی درباره افزایش قیمت بنزین تا این لحظه به دست جایگاه‌داران نرسیده است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نیز به تجارت‌نیوز گفت: خبر افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.

روابط عمومی وزارت نفت نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر منتشرشده در فضای مجازی را شایعه دانست و اعلام کرد: تا این لحظه چنین موضوعی مطرح نشده است.

هدایت‌الله خادمی، رئیس هیئت مدیره شرکت عملیات اکتشاف نفت، درباره افزایش قیمت بنزین به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت بنزین شایعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • نجمه
    0

    🤔

  • حسام
    0

    پفیوز با گرانی بنزین چی به شما می رسه زالو صفتهای کثیف لجن تو روح پدرت مادر سگ

  • حمید
    0

    قیمت بنزین به نسبت کشور های همسایه پایین است ، چرا فقط همین مورد را می بینید ، درآمدها و حقوق ما چی وضعیت در این مقایسه دارد

  • ناشناس
    0

    درامد یک کارگر در امریکا چند برابر ایران است؟

  • مانی
    0

    دردولت روحانی که نتونستید طرح سه فوریتی بدید حالا هم نمی تونید

  • ناظر
    0

    مسئولین گفتن تغییرقیمت ۱۴۰۲ نداریم تمام

  • ناشناس
    1

    خیلی خیلی آلیه مخصوصاً برا محصولات سایپا و ایران خودرو 🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    واقع ک چی از ملت مونده

  • ناشناس
    0

    تا شما رسانها وادارنکنیید اتفاقی نمی افته

  • حمید
    0

    سلام . تا الان خود وزیر اعلام کرد گرانی بنزین نداریم بعد نماینده مجلس چیکاره است؟