چیستان روز | چیستان باحال

چیستان روز | نام شهری که اگر دو حرف آن را برداریم یک اتفاق بد است؟

در این چیستان باید نام شهری مذهبی را حدس بزنید که اگر دو حرف اول آن را بردارید معنای یک اتفاق بد را می‌دهد.

کدخبر : 16651
سایت سرگرمی روز :

در این نوع چیستان‌های حدس اسم شهر، شما باید اطلاعات جغرافیایی و تاریخی خوبی داشته باشید و با ذهن باز به دنبال اسامی شهرها بگیرید. در ادامه می‌توانید از راهنمایی‌ها استفاده کنید. در این صورت دایره حدسیات شما کوچک‌تر خواهد شد و زودتر به پاسخ می‌رسید.

بر روی سوال تمرکز کنید و به دنبال اسم شهری باشید که اگر دو حرف اولش را بردارید به معنای رنج، مصیبت و یک اتفاق بد است.

چیستان اسم شهر و یک اتفاق بد

یه نظرتان آن کدام شهر مذهبی است که اگر دو حرف ابتدایی آن را حذف کنیم، یک اتفاق و حادثه بد است؟؟

.

.

.

.

.

.

به نظرتون اسم این شهر چیه؟؟

.

.

.

بارها و بارها اسم این شهرو شنیدید.

.

.

.

.

بزارید بیشتر راهنماییتون کنم. این شهر مذهبی توی ایران نیست. اما در همسایگی ایران است. آرامگاه دو امام عزیزمان هم تو این شهر واقع شده و هرسال جمعیت زیادی برای زیارتشان به این شهر سفر می‌کنند.

.

.

.

.

.

حالا تونستی حدس بزنی؟ دیگه وقتت تموم شده!

.

.

.

.

.

پاسخ چیستان اسم شهر و اتفاق بد

پاسخ شهر (کربلا) است.

کربلا از شهرهای زیارتی شیعیان در  کشور عراق است. این شهر به دلیل قرار داشتن حرم امام حسین و حضرت عباس و همچنین واقعه کربلا در سال ۶۱ قمری نزد شیعیان اهمیت بسیار بالایی دارد.

همانطور که می‌بینید اگر دو حرف اول شهر کربلا را برداریم، کلمه (بلا) می‌ماند که به معنای اتفاق بد است. بلا در فرهنگ لغا به معنای زحمت و سختی و اذیت بسیار و رنج است.

چیستان حدس اسم شهر، یک نوع از چیستان‌های محبوب است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی هم نیز دارد.در این نوع چیستان ها سعی می‌شود از اسامی شهرها و رابطه‌ی لغوی آن‌ها با عبارات دیگر استفاده شود.

یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد. این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد. در واقع چیستان یک نوع معمای فکری است که در آن باید تعدادی اطلاعات و شرایط را حل کنید تا به پاسخ صحیح برسید. این معماها اغلب شامل سوالاتی هستند که برای پیدا کردن پاسخ به تفکر خلاقانه و بازتاب نیاز دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • تنهاترین
    0

    سیسیل