فال حافظ | فال حافظ روز

فال حافظ 4 خرداد ماه | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

فال حافظ دقیق با تفسیر کامل و درست برای پیشگویی فردای خود را در سایت سرگرمی روز بخوانید؛ فال حافظ همواره برای ایرانیان در طول تاریخ، رازگشای آینده و اتفاقات آن بوده است.

کدخبر : 17477
سایت سرگرمی روز :

فال حافظ یکی از روش‌های پیش‌بینی و فالگیری است که بر اساس غزلیات معروف حافظ، شاعر بزرگ ایرانی قرن چهاردهم میلادی، انجام می‌شود. حافظ در دیوان غزلیات خود بیش از ۵۰۰ غزل نوشته است و در هر غزل از ابیات و شعرهای پارسی استفاده کرده است. فال حافظ به عنوان یک روش شناخت شخصیتی و پیش‌بینی زندگی، می‌تواند احساسات و امید‌ها را به تصویر بکشد و به شخص کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را در مسیر زندگی خود بگیرد. اما لازم به ذکر است که فال حافظ بیشتر به عنوان یک سنت و بازی خوانده می‌شود و معتقدی هست میزان صحت پیام‌های آن بستگی به باور و تفسیر شخصی است.

 فال حافظ روزانه متولدین فروردین

 غزل شماره ۲۸ حافظ

به جان خواجه و حق قدیم و عهد درست

که مونس دم صبحم دعای دولت توست

سرشک من که ز طوفان نوح دست برد

ز لوح سینه نیارست نقش مهر تو شست

...

فروردین ماهی عزیز... غم را از زندگی و کارهایت خارج کن؛ راز دلت را برای هر کسی برملا نکن؛ حرف دل را به کسی بزن که به فکر تو بوده و هر روز برایت دعا می‌کند. معامله‌ای خواهی کرد که سود فراوانی برای تو دارد ولی طمع‌کار نباش؛ با صداقت و راستی می‌توانی به تمامی هدف‌هایت برسی. دروغ و بدی‌ها را فراموش کن تا خورشید عشق به روی تو لبخند بزند.    

 فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

غزل شماره ۹۰ حافظ

ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت

بنگر که از کجا به کجا می‌فرستمت

حیف است طایری چو تو در خاکدان غم

زین جا به آشیان وفا می‌فرستمت

...

اردیبهشت ماهی عزیز... اگر کمی صبر و تحمل داشته باشی همه چیز درست خواهد شد. لطف پروردگار بلند مرتبه شامل حالت خواهد شد و از غم و غصه رهایی می‌یابی. رسیدن به وصال یار بسیار نزدیک است و به زودی آرزوی تو برآورده خواهد شد. دعای خیر عزیزانت بدرقه راه توست؛ صبور باش.     

 فال حافظ روزانه متولدین خرداد

غزل شماره ۹۷ حافظ

تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج

سزد اگر همه دلبران دهندت باج

دو چشم شوخ تو برهم زده خطا و حبش

به چین زلف تو ماچین و هند داده خراج

...

خرداد ماهی عزیز... به ظاهر افراد توجه مکن. اصل باطن و درون فرد است که می‌تواند روی تو تأثیر گذارد. آنقدر ظواهر تو را فریب داده‌اند که بارها از این موضوع، دیگران از تو سوء استفاده کرده‌اند. آن‌چنان عاشق هستی که فکر می‌کنی اگر جواب رد بشنوی خواهی مُرد، در صورتی که برای طرف مقابلت تو چندان مهم نیستی پس بیش از این خودت را خسته مکن؛ شکست در عشق هیچ‌کس را نکُشته است.    

 فال حافظ روزانه متولدین تیر

غزل شماره ۱۳۱ حافظ

بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد

هلال عید به دور قدح اشارت کرد

ثواب روزه و حج قبول آن کس برد

که خاک میکده عشق را زیارت کرد

...

تیر ماهی عزیز... سعادت و خوشبختی مانند هلال ماه نو به آسمان زندگی‌ات خواهد آمد و برکات خداوند نازل می‌شود، فقط بدان کسی می‌تواند به مراد دلش رسد که در راه رسیدن به آن فداکاری و از خود گذشتگی کند. دست از ریاکاری و فریب مردم بردار که عاقبت خوشی نخواهی داشت. بنده مخلص خداوند در کارها به هرچه بخواهد می‌رسد. اگر معامله‌ای در پیش داری آن را انجام بده و به حرف‌های دیگران اهمیت نده.    

 فال حافظ روزانه متولدین مرداد

غزل شماره ۱۶۴ حافظ

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد

چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد

...

مرداد ماهی عزیز... بهار زیباترین فصل سال و فصلی است که همه طبیعت تغییر می‌کند و سرزندگی و نشاطش را به دست می‌آورد. تو نیز به زودی تغییراتی بزرگ در زندگی‌ات رخ خواهند داد که روح و دلت دوباره جوان می‌شود. قدر نعمت سلامتی را که خداوند به تو و خانواده‌ات ارزانی نموده است، بدان. از فضیلت‌ ماه‌های شعبان و رمضان غافل مشو و برای رسیدن به مراد دلت دعا کن. این روزها همه چیز بر وفق مراد توست و حال دلت خوب است، پس خدا را شکر کن.     

 فال حافظ روزانه متولدین شهریور

غزل شماره ۱۷۲ حافظ

عشق تو نهال حیرت آمد

وصل تو کمال حیرت آمد

بس غرقه حال وصل کآخر

هم بر سر حال حیرت آمد

...

شهریور ماهی عزیز... عشقی داری که همگان را به تعجب واداشته و حتی گاهی خودت نیز امید وصال را دور از ذهن می‌دانستی. به ذهن و خلاقیت خودت ایمان داشته باش و اضطراب و نگرانی را از خود دور کن. وقت آن رسیده که به جای خیالبافی به زندگی حقیقی برگردی. بهتر است کمی در زندگی قناعت پیشه کنی و از خواسته‌هایت بکاهی. تعادل در همه کارها عامل پیشرفت تو خواهد بود.    

 فال حافظ روزانه متولدین مهر

غزل شماره ۳۰۸ حافظ

ای رخت چون خلد و لعلت سلسبیل

سلسبیلت کرده جان و دل سبیل

سبزپوشان خطت بر گرد لب

همچو مورانند گرد سلسبیل

...

مهر ماهی عزیز... عشقی سوزان در قلب تو خانه کرده است و در این راه رقیبانی نیز داری. شاهد هدف و مقصود از تو دور است، پس برای رسیدن به آن بایستی تلاش کنی و تحمل جدایی را داشته باشی، ممکن است در این راه تحقیر بشوی اما هرگز ناامید مشو و با پشتکار فراوان به راهت ادامه بده. برای رسیدن به کسی که او را دوست داری باید صداقت و صبر داشته باشی. از خداوند بخواه که طاقت تحمل عشق را به تو بدهد و قلب تو را آرام سازد.    

 فال حافظ روزانه متولدین آبان

غزل شماره ۳۳۳ حافظ

نماز شام غریبان چو گریه آغازم

به مویه‌های غریبانه قصه پردازم

به یاد یار و دیار آن چنان بگریم زار

که از جهان ره و رسم سفر براندازم

...

آبان ماهی عزیز... از یار و دیار دور مانده‌ای و دوستان دورو و ریاکار را عامل شکست خودت می‌دانی. این روزها بسیار تنها و غریب هستی. بهتر است بار دیگر گذشته‌ها را با دقت بررسی کنی و پی به اشتباهات خود ببری تا دوباره شکست نخوری. آدم عاقل از هر شکست، برای خود تجربه‌ای می‌اندوزد. امیدوار باش و عاقلانه رفتار کن. رفاقت نعمتی بزرگ است اما هرکسی لایق دوستی نیست، خویشتن‌داری پیشه کن و اجازه مده رفتار تو اسرار درونی‌ات را پیش همگان فاش کند.    

 فال حافظ روزانه متولدین آذر

غزل شماره ۳۴۴ حافظ

عمریست تا من در طلب هر روز گامی می‌زنم

دست شفاعت هر زمان در نیک نامی می‌زنم

بی ماه مهرافروز خود تا بگذرانم روز خود

دامی به راهی می‌نهم مرغی به دامی می‌زنم

...

آذر ماهی عزیز... مدت‌هاست که درصدد انجام کاری مهم هستی، برای دست‌یابی به هدفت تلاش کرده‌ای، به هر دستاویزی چنگ زده‌ای و از انسان‌های باتجربه نیز کمک خواسته‌ای. اگر می‌خواهی به آرزویت برسی، بر اثر ناملایمات ناامید مشو و از هیچ تلاشی دریغ مکن. همه راه‌ها را امتحان کن تا به نتیجه دلخواه برسی. هرچند که راه مقصود دور و دراز است اما عاقبت به آرزوی خود خواهی رسید و در نهایت نتیجه این کار برای تو شیرین و دلپذیر خواهد بود. دیدار و مجالست با افراد روشن‌ضمیر را فراموش مکن.    

 فال حافظ روزانه متولدین دی

غزل شماره ۳۵۰ حافظ

به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم

بهار توبه شکن می‌رسد چه چاره کنم

سخن درست بگویم نمی‌توانم دید

که می خورند حریفان و من نظاره کنم

...

دی ماهی عزیز... به دفعات زیاد تصمیم گرفته‌ای که دست از کاری برداری و راه و روش جدیدی در پیش بگیری اما عزم و اراده قوی با تو همراه نبوده تا تصمیمت را عملی کنی. بخشی از مشکل نیز متوجه دوستانت است که آنها را الگوی خود قرار می‌دهی. آرزوهای دور و درازی را که در سر پرورانده‌ای کنار بگذار و کمی عاقلانه بیندیش. در زندگی میانه‌رو باش تا دچار مشکل و سختی نشوی. حس اعتماد به نفس یکی از چیزهاییست که تو در زندگی به آن نیاز داری، پس شجاع باش و بر اثر ناملایمات زندگی، خود را نباز. با شخصی که مورد اطمینانت باشد سخن بگو و با او مشورت کن.    

 فال حافظ روزانه متولدین بهمن

غزل شماره ۳۸۴ حافظ

می‌سوزم از فراقت روی از جفا بگردان

هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان

مه جلوه می‌نماید بر سبز خنگ گردون

تا او به سر درآید بر رخش پا بگردان

...

بهمن ماهی عزیز... مدتی است که از اوضاع زندگی خودت رضایت نداری، از خداوند بخواه تا کمکت کند و بلایا و آفات را از وجود تو دور سازد. غرور و تکبر تو را از مسیر پیشرفت دور می‌کند. با دوستان خود با صداقت رفتار کن تا در مواقع ضروری به کمک تو بشتابند. فراق و دوری به دوستی و وصال منجر می‌شود. به آنچه داری قناعت کن و زیاده‌طلبی منما.    

 فال حافظ روزانه متولدین اسفند

غزل شماره ۴۱۶ حافظ

خنک نسیم معنبر شمامه‌ای دلخواه

که در هوای تو برخاست بامداد پگاه

دلیل راه شو ای طایر خجسته لقا

که دیده آب شد از شوق خاک آن درگاه

...

اسفند ماهی عزیز... انسانی مهربان هستی، ناخواسته خطایی کرده‌ای و اکنون پشیمان و شرمسار هستی، اینقدر خودخوری نکن، غصه خوردن مشکل را حل نمی‌کند، همین‌که پشیمان هستی کافی است تا برای جبران اقدام کنی. هرچه زودتر برای جبران قدمی بردار، او اگر از ندامت تو آگاه شود، حتماً تو را خواهد بخشید. دوستان و اطرافیان دلسوزت را بشناس و از رفیقان بد و ناباب دوری کن. اگر در هر کار با دقت و تعمق بیشتری پیش بروی موفق خواهی شد. مهر و وفای خود را به دیگران اثبات کن تا نظری مثبت نسبت به تو داشته باشند.   

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: