قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا در مدار صعودی | قیمت روز طلا 25 فروردین ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۰۴۲ دلار و ۱۶ سنت رسید.

کدخبر : 1766
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۰۴۲ دلار و ۱۶ سنت رسید.

 به نقل از رویترز، اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را افزایش داده و دورنمای رکود اقتصاد در این کشور سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌های ایمنی مانند طلا سوق داده است. بنابراین قیمت طلا رو به افزایش است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 2042 دلار و 16 سنت رسید.

 نرخ سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا کاهش یافته و ارزش دلار پس‌از انتشار گزارش مربوط به افزایش قیمت تولیدکننده در ماه گذشته در آمریکا و همچنین افزایش تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور پایین آمده‌است. این گزارش نشان می‌دهد سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه فدرال رزرو طی یک‌سال گذشته تأثیر منفی بر اقتصاد آمریکا داشته است.

 این اطلاعات اقتصادی احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را بالا می‌برد.

 به‌علاوه، قیمت مصرف‌کننده در آمریکا افزایش چندانی در ماه مارس نداشته چون هزینه بنزین پایین آمده‌، اما قیمت بسیار بالای اجاره خانه فشار تورم را همچنان در سطح بالایی حفظ کرده‌است.

 تحلیلگران عقیده دارند شرایط فعلی در آمریکا یعنی احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره و تورم بالاتر از حد انتظار به نفع طلا خواهد بود.

 بسیاری از سیاستمداران آمریکا از توقف افزایش نرخ بهره خبر داده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند مشکلات اخیر به‌وجودآمده در بخش بانکی، اقتصاد آمریکا را وارد رکود می‌کند.

 تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن معمولاً در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی و مالی افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، پایین آمدن نرخ بهره تقاضا برای این فلز گرانبها را به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده بالا می‌برد.

 قیمت نقره امروز با 0.58 درصد افزایش به 26 دلار و 8 سنت رسید. پلاتین هم با 0.50 درصد افزایش 1057 دلار و 55 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: