قیمت طلا | قیمت روز طلا

افت شوکه کننده قیمت طلا در بازار امروز | قیمت روز طلا 6 اردیبهشتماه 1402

روز گذشته قیمت طلا و سکه روند نامتوازنی داشت. طلا از کاهش محدود دلار تبعیت کرد و سکه در مسیر انس جهانی قرار گرفت. آیا روند صعودی سکه آغاز شده است؟

کدخبر : 1983
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید.

روز گذشته قیمت طلا و سکه روند نامتوازنی داشت. طلا از کاهش محدود دلار تبعیت کرد و سکه در مسیر انس جهانی قرار گرفت. آیا روند صعودی سکه آغاز شده است؟

روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند متناقضی کار کردند. قیمت طلا در مسیر نزولی قرار گرفت اما سکه افزایشی شد. با وجودی که روند قیمت طلا و سکه صبح دیروز متوازن بود اما در میانه روز این روند تغییر کرد. قیمت سکه با افزایش انس جهانی همراه شد و طلا با کاهش محدود دلار در روند کاهش قیمت قرار گرفت.

قیمت طلا و سکه در فروردین‌ماه با ثبات نسبی همراه بود. بازار آرام بود و از موج‌های صعودی ماه‌های پایانی سال گذشته خبری نبود. دیروز نیز قیمت بازار سکه در روند افزایشی آغاز به کار کرد. این در حالی بود که قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با وجود افزیش محدود قیمت دلار، در مسیر نزولی قرار گرفت.

دیروز قیمت دلار با کاهش ۲۰۰ تومانی باز شد. اما قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرد و رشد داشت. گفتنی است انس جهانی طلا بار دیگر به محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری نزدیک شده است و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۸۷ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران اقتصادی همواره بر همگرایی قیمت طلا و سکه بر قیمت دلار تاکید دارند. هر چند انس جهانی طلا نیز دیگر فاکتور تاثیرگذار بر این بازار است اما در ماه‌های گذشته بازیگر فعالی برای طلای داخلی نبوده است. با این وجود باید در نظر داشت در زمان‌های افزایش قیمت و سقف‌شکنی‌ طلای جهانی قیمت در بازار داخلی همواره از روند افزایشی تبعیت می‌کند.

فعلا افزایشی‌های بازار فلز گرانبها چشم به رشد انس جهانی طلا دارند که بیش از هشت روز است محدوده ۲۰۰۰ دلاری را از دست داده است.

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر شانس قیمت طلا و سکه برای رشد، متاثر از قیمت دلار، بازیگران بازار ارز اما این بازار را فعلا کم‌رمق توصیف می‌کنند. آنها معتقدند بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر هستند و این موضوع بازار معاملات تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی روز گذشته با کاهش ۱۱۴ هزار تومانی به کار خود پایان داد و با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله شد.

سرپیچی سکه بهار از خانواده سکه‌ها نزدیک به یک هفته است ادامه دارد. این قطعه روز گذشته با کاهش محدود ۱۱ هزار تومانی و با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قطعات کم‌ وزن‌تر سکه نیز افزایش قیمت داشتند.  نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومانی معامله شد و  افزایش ۸۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه، با ۳۵ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۱۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان مبادله شد.

سکه گرمی که روز دوشنبه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت پرچمدار بیشترین کاهش در خانواده سکه‌ها بود دیروز  ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب سکه بهار کاهش ۷۸ هزار تومانی داشت و تنها قطعه‌ای بود که حباب کاهشی داشت. حباب سکه گرمی تغییر نداشت و سایر قطعات سکه نیز از ۱۴ تا ۴۰ هزار تومان افزایش حباب داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: