تست شخصیت شناسی | تست خود شناسی

تست شخصیت شناسی | اگه شریک احساسی یا دوستت این اخلاقو داره سریع فرار کن

هر چه یک رابطه طول بیشتری داشته باشد ارزش بیشتری پیدا می کند. قطع ارتباط با دوستان قدیمی کاری دشوار اما گاهی ضروری است. یک دوستی خوب می تواند به مرور زمان تضعیف شود و ممکن است حتی برای هر دو طرف رابطه بیهوده به نظر برسد.

کدخبر : 2179
سایت سرگرمی روز :

تست شخصیت‌شناسی یک ابزار مهم در علوم روانشناسی است که به بررسی و تحلیل شخصیت فرد می‌پردازد. این تست برای تعیین نقاط قوت، ضعف، خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی فرد استفاده می‌شود. تست شخصیت‌شناسی به فرد کمک می‌کند تا خودش و دیگران را بهتر بشناسد و با دستیابی به این شناخت، بتواند در زندگی خود مؤثرتر عمل کند تست شخصیت‌شناسی یکی از روش‌های مهم در بررسی و تحلیل شخصیت فرد است. در این تست، فرد با پاسخ دادن به سؤالات مختلف، ویژگی‌های شخصیتی خود را آشکار می‌کند. تست شخصیت‌شناسی معمولاً شامل سؤالاتی درباره علاقه‌مندی‌ها، رفتارها، نگرش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی فرد است. هدف از این تست، شناسایی نوع شخصیت فرد، نقاط قوت و ضعف، نیازهای شخصیتی و ویژگی‌های مهمی که در زندگی فرد تأثیرگذار هستند است. تست شخصیت‌شناسی به فرد کمک می‌کند تا خودش را و دیگران را بهتر بشناسد و با شناخت بهتر شخصیت خود، بتواند در زندگی‌اش عملکرد بهتری از خود نشان دهد. همچنین، این تست به شناسایی مسائل روانی و روابط بین مسائل شخصیتی و سایر ابعاد زندگی فرد کمک می‌کند.

تست شخصیت شناسی یکی از ابزارهای مورد استفاده در روانشناسی است که برای تعیین ویژگی‌های شخصیتی فرد به کار می‌رود. این تست‌ها معمولاً شامل پرسشنامه‌هایی هستند که با پاسخ دادن به آن‌ها، اطلاعاتی درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی شما جمع‌آوری می‌شود. تست‌های شخصیت شناسی به عنوان ابزاری برای بررسی شخصیت فرد به کار می‌روند. شخصیت فرد شامل ویژگی‌های بسیاری است که باعث می‌شود فرد در روابط با دیگران، در کار، در تصمیم‌گیری و در موقعیت‌های مختلف دیگر، به نحو مناسبی عمل کند. برای اینکه فرد بتواند در سطح بالایی عمل کند، باید با ویژگی‌های شخصیتی خود آشنا باشد. این تست‌ها، به فرد کمک می‌کنند تا ویژگی‌های شخصیتی خود را بیشتر بشناسد و درک بهتری از خود داشته باشد. با توجه به اینکه شخصیت فرد شامل ویژگی‌های بسیاری است، این تست‌ها نیز معمولاً به چندین بخش تقسیم می‌شوند. هر بخش، به یک ویژگی خاص از شخصیت فرد پرداخته و سعی می‌کند با پرسش‌های مناسب، آن ویژگی را بررسی کند. به عنوان مثال، بخش‌هایی مانند خلاقیت، احساسات، قدرت تصمیم‌گیری، اعتماد به نفس و ... می‌توانند در تست‌های شخصیت شناسی مورد بررسی قرار بگیرند.

۱- از موفقیت تان خوشحال نمی شود

اگر با دوست سمی تان درباره ی موفقیت هایتان صحبت کنید، او فوراً موضوع بحث را عوض می کند و از شکست های خودش گله می کند و چیزهایی می گوید شبیه به اینکه: «می دانی تو نامزد داری و من نه!» یا «تو آن مسابقه را برنده شدی ولی من هیچوقت نمی توانم.» اتفاقات خوب زندگی تان برای او اهمیتی ندارد و فقط مشکلات تان برایش جذابیت دارد.

۲- به شما حسودی می کند انگار شریک عاطفی شما است

دوست تان از دانستن اینکه با افراد دیگری هم معاشرت دارید، خوشحال نمی شود. ممکن است عصبانی شود و مجبورتان کند هر جا که می روید او را هم با خود ببرید. در بدترین حالت او فعالیت هایتان در شبکه های اجتماعی را زیرنظر می گیرد و اگر متوجه شود با دوستان دیگرتان جایی رفته بودید، خشمگین می شود.

۳- بعد از صحبت با او احساس خستگی می کنید

ما اغلب متوجه نمی شویم که بعد از صحبت با یک دوست ممکن است احساس خستگی یا حتی سردرد کنیم. متخصصان علت این موضوع را روان تنی می دانند، چرا که همه ی سیستم های بدن به یکدیگر متصل اند و و وقتی به لحاظ احساسی راحت نباشیم، این امر باعث می شود به لحاظ فیزیکی هم احساس ناخوشی کنیم.

۴- گاهی احساس می کنید می خواهید چیزی را از او پنهان کنید

تغییر در علائق، تجربیات منفی قبلی، یا دیگر احساسات گنگ می تواند باعث شود برای گفتن برخی چیزها به دوست خود بی میل باشید، گرچه عادت دارید همه چیز را با او درمیان بگذارید.

۵- وقت و بی وقت تماس می گیرد تا شنونده ی حرف هایش باشید

همه ی ما در لحظاتی بیش از دیگران به حمایت دوست خود نیاز داریم، اما دوست سمی از این موضوع سوء استفاده می کند. او ممکن است شب دیروقت با شما تماس بگیرد تا به حرف هایش گوش دهید و اگر هم نه بگویید دلخور می شود. حمایت از یکدیگر نقش مهمی در یک رابطه ی نزدیک دارد اما شما موظف نیستید نقش روانشناس را برای دوست خود ایفا کنید.

۶- با تأکید روی نقاط ضعف شما نقاط قوت خود را پررنگ می کند

دوست تان قوی و بااعتماد به نفس به نظر می رسد، لباس های جالبی می پوشد و از همه ی اطرافیانش انتقاد می کند، از جمله شما. در حقیقت او احتمالاً اعتماد به نفس پایینی دارد که سعی می کند آن را پنهان کند. این رفتار می تواند به اعتماد به نفس شما هم صدمه بزند.

۷- از همه چیزتان تقلید می کند، از رفتار و ظاهر تا شریک عاطفی تان

دوست تان ممکن است این کار را آگاهانه یا غیرآگاهانه انجام دهد. بیشتر اوقات منظور بدی از این کار ندارد، صرفاً علاقه ی زیادی به شما دارد و دوست دارد مثل شما باشد. ممکن است چیزهای مختلفی را از شما تقلید کند، مثل نحوه ی راه رفتن، صحبت کردن، لباس پوشیدن، رسیدگی به ظاهر و غیره. ممکن است حتی شریک عاطفی ای شبیه به شریک عاطفی شما پیدا کند. و وقتی با او صحبت می کنید، ممکن است کلمات و ایده های خودتان را از دهان او بشنوید. البته اگر شخصاً مشکلی با این موضوع نداشته باشید، مسأله ای برای دوستی تان ایجاد نخواهد کرد.

۸- پیاز داغ همه چیز را زیاد می کند و فقط درباره ی مشکلات خودش صحبت می کند

دوست تان همیشه درباره ی اینکه تا چه حد زندگی بدی دارد صحبت می کند. او از فکر اینکه تا چه حد از درون رنج می کشد، لذت می برد. روانشناسان می گوید زودرنج بودن و ناتوانی از دیدن بعد مثبت زندگی می تواند نشانه ی اختلال روانی باشد. این امر می تواند تأثیری بدی بر شما بگذارد و شما را هم منفی باف کند.

۹- سعی می کند در همه چیز از شما بهتر باشد و دوستی تان بیشتر به یک رقابت می ماند

به محض اینکه به او بگویید: «کفش هایم را ببین. در حراجی خریدم شان. خیلی ارزان بودند.» دوست تان چیزی می گوید شبیه به اینکه: «من هم این کفش های گران قیمت را خریدم. ولی کفش های تو هم خوب اند.» دوست تان همیشه سعی می کند از شما بهتر باشد.

۱۰- از شما استفاده می کند

اگر دوست تان دائماً از شما می خواهد به او پول قرض دهید، او را با ماشین تان به خانه برسانید یا در انجام کارهایش به او کمک کنید، این نشانه ی خوبی نیست. چنین افرادی به دیگران تنها به چشم وسیله ای برای رسیدن به اهداف شان نگاه می کنند.

۱۱- از شما انتقاد می کند و زیاد از حد صادق است

ممکن است از دوست تان به امید شنیدن جواب منفی درباره ی ظاهر خودتان سؤال بپرسید اما او برخلاف انتظار شما بگوید: «نه خوب نیستی، زیر چشم هایت گود افتاده و لباست خیلی تنگ است.» اگر یک یا دو بار این اتفاق رخ دهد می توان آن را به پای بدخلقی موقت گذاشت. اما اگر دوست تان همیشه از شما انتقاد می کند، این یک نشانه ی هشدار دهنده است. روانشناس ها معتقدند برخی افراد از این روش برای جبران نقص های خود استفاده می کنند.

۱۲- توصیه های به وضوح بدی به شما می کند

«شریک عاطفی ات به درد نمی خورد! ولش کن!» این واکنشی است که یک دوست سمی به اختلاف جزئی شما با شریک عاطفی تان دارد. چنین توصیه هایی نشان می دهد او به رابطه عاطفی شما حسودی می کند.

۱۳- با پیدا کردن هر شریک عاطفی جدیدی شما را فراموش می کند

دوست تان به محض پیدا کردن هر شریک عاطفی جدیدی همه را از یاد می برد. به تماس ها و پیام هایتان جواب نمی دهد و بهانه ای پیدا می کند تا همدیگر را نبینید. اما بعد از تمام شدن رابطه عاطفی اش، دوباره سر و کله اش پیدا می شود و با داستان خسته کننده ی عشق نافرجامش حوصله تان را سرمی برد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    جالب بود و تا حد زیادی واقعی