وام ازدواج | ثبت نام واجب ازدواج

خبر خوش بانک مرکزی برای زوج های جوان | صفر تا صد شرایط دریافت وام ازدواج

اخیرا بانک مرکزی دستورالعملی صادر کرده در رابطه با پرداخت وام ازدواج در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ظاهرا شرایط یک مقدار تغییر کرده، انشاالله که در راستای تسهیل شدن رفته باشد، برای ما جزئیاتش را بفرمایید.

کدخبر : 2250
سایت سرگرمی روز :

وام ازدواج به زوجینی که عقد دائم دارند تعلق میگیرد. وام ازدواج تسهیلات و کمک هزینه ای برای کسانی است که قصد شروع یک زندگی مشترک را دارند. اصولا اقساط وام ازدواج بلند مدت با سود کم میباشد. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار وام ازدواج را برای شما قرار داده ایم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از وام ازدواج را بخوانید.

رئیس گروه تسهیلات قرض الحسنه اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگویی نحوه دریافت وام ازدواج را تشریح کرد.

اخیرا بانک مرکزی دستورالعملی صادر کرده در رابطه با پرداخت وام ازدواج در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ظاهرا شرایط یک مقدار تغییر کرده، انشاالله که در راستای تسهیل شدن رفته باشد، برای ما جزئیاتش را بفرمایید.

باشی زاده: همانطور که شما فرمودید بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و همین طور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بند‌هایی را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. از جمله این که تاریخ عقد متقاضیان از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ باید باشد و همین طور سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال هم نباشد و مواردی هست که متقاضیان باید به آن توجه کنند برای دریافت تسهیلات، مبلغ تسهیلات هم برای متقاضیان خانمی که کمتر از ۲۳ سال هستند و آقایان کمتر از ۲۵ سال به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شده و برای متقاضیان عادی ۱۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وقتی صحبت وام می‌شود خیلی‌ها نمی‌روند سراغش بخاطر مسئله تضامینی که بانک‌ها می‌خواهند بگیرند در رابطه با ضمانت این بانک‌ها و مسائل مربوط به ضامن هم می‌فرمایید که شرایط تغییری کرده یا خیر؟

باشی زاده: در قانون بودجه امسال علاوه بر اعتبارسنجی متقاضیان، قانونگذار آمده بند‌های دیگری را هم در نظر گرفته، از جمله این که بعد از این که اعتبارسنجی متقاضیان انجام بشود در صورتی که تکافوی آن تسهیلات را نکند، بانک‌ها می‌توانند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی شان یا دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

پس همان یک نفر ضامن را در هر صورت می‌خواهد دیگر؟

باشی زاده: بند آخرش بله

مسئله اصلی همان است، بانک که می‌روید می‌گویند باید کسر از حقوق بیاوری و کارمند دولت باشی و ... سخت است پیدا کردن آن. آن موارد اول چیست که فرمودید که یا سفته بدهند یا این که حساب یارانه شان مثلا مورد ضمانت قرار بگیرد؟

باشی زاده: در متن قانون، دقیقا چیزی که در بند ب تبصره ۱۶ قید کرده، گفته پس از اعتبارسنجی و در صورت عدم تکافوی اعتبار به منظور تامین رکن ضامن ...

در حقیقت برای اینکه اعتبارسنجی شان صورت بگیرد این موارد را ... در هر صورت ضامن را می‌خواهند.

باشی زاده: بله پس از این که آن کار انجام شود اگر اعتبارسنجی شان رتبه کامل را نیاورد بانک‌ها می‌توانند از تضامین دیگری که قید شده در قانون استفاده کنند.

سوال:‌ای کاش به جای می‌توانند می‌شد از لفظ باید استفاده کرد، چون همین جوری هر بانکی برای خودش یک ساز و کاری دارد.

 بازپرداخت، درصد سود وام و مدت تنفس به چه شکل است؟

باشی زاده: در مورد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مدت بازپرداخت تسهیلات ده ساله هست و کارمزد ۴ درصد سالانه دریافت می‌شود برای این تسهیلات و موارد دیگری هم که گفته شده دوره تنفس ندارد برای این تسهیلات و بعد از دریافت تسهیلات متقاضیان ملزم به پرداخت اقساط شان هستند.

و برای ثبت نام چه سایتی باید مراجعه کنند.

باشی زاده: متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که در تارنمای بانک مرکزی هست و همین طور آدرس VE.CBI.IR مراجعه کنند و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند و منتظر تعیین شورا بشوند که انشاالله پس از دریافت پیامک مراجعه کنند به شورا و برای دریافت تسهیلات شان اقدام کنند.

نکته پایانی این که ما آن مسیر سخت و صعب العبور پیدا کردن ضامن و تضامینی که بانک‌ها از ما می‌خواهند را ما طی کردیم می‌رویم در صف پرداخت و خیلی هم پیامک داشتیم از گذشته حتی که می‌گفتند ما رفتیم همه کار‌ها را هم انجام دادیم پرونده تشکیل دادیم بانک می‌گویند اعتبار نداریم یا مثلا هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است، اعتبار جدیدی به ما در سال ۱۴۰۲ داده نشده است، این افراد چه کار باید بکنند و چطور به شما اطلاع بدهند که شما که گفتید ما می‌توانیم برویم وام بگیریم الان این بانک می‌گوید که چیزی برای ما ابلاغ نشده و یا اعتبار نداریم.

باشی زاده: در ابتدای ابلاغ قانون بودجه سال جاری بانک مرکزی نسبت به اعلام سهمیه اعتبار بانک‌ها اقدام کرد و بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات از روز‌های ابتدایی سال شدند، منتها بعضی از مواقع ممکن است تا بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها به دست تک تک شعب برسد یک مقداری زمان بر باشد. ولی خوشبختانه طبق اطلاعاتی که ما کسب کردیم ابلاغیه‌ها به دست اکثر شعبات رسیده و کار پرداخت تسهیلات توسط شعب شبکه بانکی آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند تسهیلات شان را دریافت کنند، هر مشکلی هم که داشته باشند می‌توانند با بخش بانک مرکزی با شماره ۲۷۰۶ تماس حاصل بفرمایند و ما در خدمت شان هستیم جهت پاسخگویی.

اگر نکته‌ای هست در رابطه با تسهیلات ازدواج بفرمایید.

باشی زاده: نکته خاصی نیست فقط این که من یک نکته‌ای را که به ذهنم می‌رسد این جا تاکید کنم متقاضیانی که اگر در ازدواج مجدد دارند و در ازدواج اول شان تسهیلات را دریافت نکردند و شرط سنی کمتر از ۵۰ سال بودن را دارند می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام کنند با ثبت در سامانه.

به شرط این که تسهیلاتی را دریافت نکرده باشند.

 بله هم تسهیلات را دریافت نکرده باشند و تاریخ عقدشان بعد از اول فروردین ۱۳۹۸ باشد و هم سن شان کمتر از ۵۰ سال باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    کی پرداخت میشود

  • حمید جعفری
    1

    پس چرا سه هفته اس نمبشه ثبت نام کرد و هیچ بانکی اعتبار نداره؟؟؟

  • حمید
    1

    خجالت بکشید برج۲ هم تموم شد وام هنوز نمیدید

  • ناشناس
    0

    پس کی واریز میکنین سال تموم شد همه چی گرون میشه روز به روز

  • رسول
    0

    سلام گفته که تاریخ عقد از اول فروردین ۱۳۹۸ به بعد یعنی چهار ساله شده