قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا سر به فلک کشید | قیمت روز طلا 19 اردیبهشت ماه 1402

روز گذشته قیمت طلا و سکه با نوسان روبرو شد. شروع معاملات دیروز با ریزش بی‌سابقه بازار سهام و خروج پول از این بازار همزمان بود؛ برخی معامله‌گران این موضوع را عامل نوسانات افزایشی در بازارهای مالی می‌دانند.

کدخبر : 2282
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید.

روز گذشته قیمت طلا و سکه با نوسان روبرو شد. شروع معاملات دیروز با ریزش بی‌سابقه بازار سهام و خروج پول از این بازار همزمان بود؛ برخی معامله‌گران این موضوع را عامل نوسانات افزایشی در بازارهای مالی می‌دانند.

قیمت طلا و سکه دیروز در روند متوازنی قرار نگرفتند. سکه‌های کم‌وزن برخلاف سایر قطعات سکه ارزان شد و به کانال پایین‌تر برگشت. افزایش قیمت در بازار مطابق روزهای گذشته متعاقب تغییر قیمت دلار رخ داد.

فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند خریدار در بازار سکه کم است و عده‌ای از معامله‌گران باور دارند برخی از خریدارن برای خرید فلز گران‌بهای داخلی در نرخ‌های پایین‌تر کمین کرده‌اند. آنها به دنبال فرصت مناسب برای شکار بهترین قیمت خرید هستند.

روز گذشته اتاق اصناف ایران ضوابط خرید و فروش سکه را اعلام کرد. بر اساس شرایط جدید تمام واحدهای صنفی ملزم به نصب پوستر هستند.

در این پوستر بر ضوابط جدید خرید و فروش سکه طلا بر اساس دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز تاکید شده است.

بر اساس قانون یادشده، واحدهای صنفی مرتبط با فروش سکه بر اجرای موارد ذیل ملزم شده‌اند:

– خرید و فروش سکه با دریافت ثبت کد ملی و شماره تلفن همراه مشتری

– ارائه فاکتور یکپارچه و قابل استعلام از سامانه جامع تجارت

– ثبت تمام معاملات خرید و فروش بین همکار (اعضای صنفی و تولیدی)

– عدم نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت توسط مشتریان

روز گذشته شاخص کل بورس افت قابل توجهی داشت و علاوه بر آن  نرخ تورم مرکز آمار اعلام شد. این رویدادها، سیگنال‌هایی بودند که به اعتقاد معامله‌گران توانستند روند بازارهای مالی را بر مدار صعودی قرار دهد.

کارشناسان اقتصادی تاثیر تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی را در میان‌مدت و بلندمدت عامل افزایش انتظارات تورمی و رشد قیمت انواع طلا می‌دانند. همچنین آنها معتقدند تنها عاملی که می‌تواند روند قیمت در بازارهای مالی را متاثر سازد پیشرفت در توافق برجام است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز دوشنبه اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رشد روبرو شد. این قطعه در پایان معاملات روز گذشته ۶۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. سکه امامی دیروز با قیمت ۳۲ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان بسته شد.

 سکه بهار دیروز نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و با رقم ۲۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه نیز در دسته افرایشی‌های بازار طلا قرار گرفت و با ۵۰ هزار تومان رشد با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز قیمت ربع‌ سکه و سکه گرمی در دسته کاهشی‌های بازار قرار گرفتند. این قطعات برخلاف روند افزایش سایر سکه‌ها کاهش داشتند. هر چند این افت قیمت محدود بود اما توانست ربع سکه و سکه گرمی را به کانال‌های قیمتی پایین‌تر برگرداند.

 ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه از سکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا امروز افزایشی بود. هر مثقال طلا افزایش ۱۰۷ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۲۵ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم نزدیک به ۲۶ هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۲۴ هزار تومان معامله شد.

روند قیمت حباب سکه نیز مانند قیمت آن نامتوازن بود. حباب سکه امامی افزایشی بود و سایر قطعات سکه نیز کاهش قیمت داشت. امروز حباب سکه بهار با کاهش ۳۳۰ هزار تومانی بیشترین مقدار کاهش حباب را در قطعات سکه داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: