معرفی 5 ماسک معجزه آسای جوان کننده صورت با قهوه + روش تهیه هر کدام

قهوه پوست را سفت، نرم و روشن تر کرده و جلوه ی زیبایی به صورت می ‎بخشد.

کدخبر : 2407
سایت سرگرمی روز :

قهوه پوست را سفت، نرم و روشن تر کرده و جلوه ی زیبایی به صورت می ‎بخشد.

فواید ماسک قهوه

1. از بین رفتن سلول های مرده پوست

ماسک قهوه سلول های مرده پوست را از بین می ‎برد و آن را نرم ترو روشن تر می ‎کند. استفاده از ماسک قهوه برای همه قسمت های پوست بدن موثر است و پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان خواهد آورد.

2. کمک به بهبود گردش خون

ماسک قهوه باعث بهبود گردش خون در قسمت های مختلف بدن می ‎شود و بهبود روند گردش خون به این معناست که سلول ها، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می ‎کنند و این امر به نوبه خود باعث درخشش پوست می ‎شود.

3. سفت شدن پوست

ماسک قهوه همه آلودگی ها، ناخالصی ها و سلول های مرده سطح پوست را از بین می ‎برد و سبب احیای سلول های آن می ‎شود. این ماسک نه تنها باعث بهبود ظاهر پوست، بلکه باعث سفت شدن آن نیز می ‎شود. بهبود روند بازسازی سلول ها همچنین به کاهش بروز لکه های تیره و ناهموار شدن سطح پوست کمک می ‎کند.

4. کاهش مقدار سلولیت زیر پوست

بله قهوه به از بین رفتن سلولیت های ایجاد شده در زیر پوست کمک می ‎کند. یک مطالعه نشان داده که استفاده موضعی از قهوه بر روی پوست می ‎تواند به کاهش سلولیت ها در قسمت های مختلف بدن کمک کند.

5. کند شدن روند پیری پوست

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث بروز چین و چروک بر روی پوست می‎ شود و مطالعات نشان می ‎دهند که قهوه دارای خاصیت محافظتی بر روی پوست است و از بروز چین و چروک و خطوط ریز بر روی آن جلوگیری می ‎کند.

5 ماسک مختلف مبتنی بر قهوه

1. ماسک قهوه و شکر

قهوه، لایه برداری عالی برای پوست است و آن را به خوبی سفت می ‎کند. روغن زیتون در تقویت و مرطوب نگه داشتن پوست نقش به سزایی دارد و در کل این ماسک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث تقویت و بهبود سلامت پوست و درخشش آن می ‎شود.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری قهوه

1 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

تمام مواد را درون کاسه ای ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید و قبل از رفتن به حمام ماسک را بر روی پوست صورت و قسمت های مختلف بدن خود مالیده و بعد از گذشت چند دقیقه استحمام کنید.

مقدار باقی مانده از ماسک را درون یک ظرف شیشه ای داخل یخچال نگه داری کنید و طی 1 ماه آن را مورد استفاده قرار دهید.

2. ماسک قهوه و عسل

این ماسک سبب تغذیه و تسکین پوست های حساس می ‎شود و عسل نیز دارای خواص ضد باکتریایی است که خاصیت درمانی برای پوست دارد و همچنین این ماده در ترکیب با ماست و شیر پوست را آبرسانی و تغذیه می‎ کند.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری قهوه تازه

3 قاشق غذاخوری ماست یا شیر

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

طرز تهیه:

تمام مواد را درون یک ظرف ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید و ماسک را بر روی قسمت های مختلف بدن خود بمالید و به مدت 10 دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس به حمام رفته و خود را شستشو دهید.

3. ماسک قهوه و روغن نارگیل

قهوه سلول های مرده پوست را از بین می ‎برد و آب لیمو باعث شفافیت پوست می ‎شود. ماست و روغن نارگیل نیز پوست را تغذیه و مرطوب می ‎کنند و این ماسک پوست را با طراوت و نرم و لطیف خواهد کرد.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری قهوه تازه

¼ فنجان ماست

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

آب لیمو

طرز تهیه:

تمامی مواد را درون ظرفی ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را بر روی پوست قسمت های مختلف بدن خود مالیده و بعد از گذشت 15 دقیقه، حمام کنید.

4. ماسک قهوه و شکر قهوه ای

روغن بادام و قهوه سبب احیاء سلول های پوست می ‎شوند و همچنین نقش به سزایی در از بین بردن لکه های تیره و روشن نگه داشتن پوست دارد. این ماسک، طراوت زیادی برای پوست شما به ارمغان خواهد آورد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری قهوه تازه

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

1 قاشق غذاخوری روغن بادام

طرز تهیه:

تمامی مواد را درون ظرفی ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید و ماسک تهیه شده را بر روی نقاط مختلف صورت و گردن خود مالیده و حداقل به مدت 10 دقیقه آن را ماساژ دهید. سپس صورت خود را شستشو دهید.

5. ماسک قهوه و دارچین

قهوه روغن اضافی پوست را از بین می ‎برد و دارچین دارای خواص ضد باکتریای است و پوست را از عفونت ها و تحریکات آلرژیک در امان نگه می ‎دارد. این ماسک همچنین سلول های مرده پوست را از بین برده و پوستی سالم برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مواد لازم:

½ فنجان قهوه تازه

¼ فنجان روغن نارگیل

½ فنجان شکر

1 قاشق پودر دارچین

طرز تهیه:

تمام مواد را درون ظرفی ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط را بر روی پوست قسمت های مختلف بدن خود مالیده و بعد از گذشت حداکثر 10 الی 15 دقیقه به حمام بروید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: