قیمت دلار | قیمت روز دلار

افزایش قیمت دلار در اولین روز ماه | قیمت روز دلار 1 خردادماه 1402

دو روز پایانی اردیبهشت قیمت دلار پذیرای خریدارانی بود که در دو هفته گذشته شانسشان را در بازار خودرو امتحان کردند و اقبالی در این بازار نداشتند. افزایش تقاضاهای خرد قیمت دلار را با نوسان افزایشی همراه کرد.

کدخبر : 2601
سایت سرگرمی روز :

قیمت دلار بر بازار های دیگر نیز تاثیر مستقیمی دارد. قیمت دلار بر بازار خودرو نیز تاثیرات زیادی داشته و باعث افزایش قیمت خودرو میشود.  قیمت دلار روز به روز رو به افزایش است و بازار قیمت دلار شاهد نوسانات زیادی است. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار را از قیمت دلار برای شما قرار میدهیم. در ادامه بروزترین قیمت دلار را مشاهده میکنید.

دو روز پایانی اردیبهشت قیمت دلار پذیرای خریدارانی بود که در دو هفته گذشته شانسشان را در بازار خودرو امتحان کردند و اقبالی در این بازار نداشتند. افزایش تقاضاهای خرد قیمت دلار را با نوسان افزایشی همراه کرد.

قیمت دلار روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش داشت. این اسکناس دیروز با قیمت ۵۱ هزار و ۹۵۰ تومان در بازار آزاد مبادله شد.

در دو روز گذشته روند صعودی قیمت دلار با پایان یافتن ثبت‌نام خودرو کلید خورد. این اسکناس در دو هفته‌ گذشته متعاقب تلاش‌های سیاستگذار و تاثیر پیش‌فروش خودرو از کانال ۵۵ هزار تومانی به کف کانال ۵۱ هزار تومانی رسید. هر چند به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این کاهش محدود است و نمی‌توان توجه ویژه‌ای به آن داشت اما به نظر می‌رسد با پایان یافتن پیش‌فروش خودرو، پول‌های خاکستری بار دیگر روانه بازار ارز شدند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه دلار را راهبری می‌کند تورم و انتظارات تورمی است و موید این موضوع نیز ترس مردم برای کاهش ارزش ریال و از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان است که طی دو روز پایانی اردیبهشت قیمت دلار را در روند صعودی قرار داده است.

بازدهی مثبت دلار در اردیبهشت

در بررسی یک‌ماهه، قیمت دلار از ۳۱ فروردین تا دیروز ۳۱ اردیبهشت، بازدهی مثبت ۱.۰۶ درصدی داشته و رشدی در حدود ۵۴۵ تومان را نصیب خود کرده است. این بازار بازدهی مثبت اردیبهشت‌ماه را مدیون دو روز گذشته و رشد قیمت دلار طی این مدت است.

امروز نشست اتحادیه اروپا برگزار می‌شود و معامله‌گران بازار ارز چشم ‌انتظار نتیجه این نشست و سیگنال‌های مثبت یا منفی آن هستند.

دیروز بازار ارز شاهد افزایش تقاضاهای خرد بود. فعالان این بازار شانس‌های از دست رفته در بازار خودرو را متقاضی خرید دلارهای جزئی می‌دانند.

روز گذشته بازارهای همسایه نیز با افزایش قیمت دلار تهران همراه شدند. دلار سلیمانیه یک پله بالاتر رفت و با قیمت ۵۱ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد. دلار هرات به قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. همچنین درهم امارات ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۱۴ هزار و ۵۸۰ تومان عرضه شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

قیمت دلار روز گذشته در مرکز مبادله ارز و طلا همانند دو هفته گذشته بدون تغییر ماند. این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی همچنان با قیمت ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان درج شد. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۲ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز گذشته در بازار آزاد با قیمت ۵۶ هزار تومان معامله شد و حدود ۴۳۰ تومان رشد قیمت داشت. در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۸۲۶ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۶۶۰ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد و افزایش ۱۸۰ تومانی داشت. اما قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی همانند دلار تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۸۴ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۳۲ تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: