قیمت بنزین | قیمت بنزین جدید

صفر تا صد افزایش قیمت بنزین | قیمت نهایی بنزین چقدر شد؟

رضا نواز گفت: هیچ برنامه جدیدی برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد.

کدخبر : 2775
سایت سرگرمی روز :

قیمت بنزین در ایران یکی از موضوعات مهم و داغ در حوزه اقتصادی است. در سال 1398، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت قیمت بنزین را افزایش دهد. با این تصمیم، قیمت بنزین از 10,000 ریال به 15,000 ریال برای هر لیتر افزایش یافت. قیمت بنزین در ایران تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی، تغییر نکرده است. در حالی که قیمت بنزین در دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای دیگر نسبتاً پایین است، به طور مثال در آمریکا، قیمت بنزین حداقل دو برابر قیمت بنزین در ایران است. با این حال، هنوز هم قیمت بنزین در ایران یکی از مهمترین مشکلات در حوزه اقتصادی کشور است. در حال حاضر، دولت جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا منابع بیشتری را از فروش نفت و سایر منابع خود به دست آورد. همچنین، دولت تحریم‌های اقتصادی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش منابع مالی کشور تلقی کرده است.

رضا نواز گفت: هیچ برنامه جدیدی برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد.

رضانواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: بیش از یک‌سال است که سهمیه بنزین با نرخ آزاد در کارت‌های سوخت شخصی، ۱۵۰ لیتر است و هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و یا تغییر قیمت بنزین، نداشته‌ایم.

نواز افزود: از دیروز تا الان هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده و در تمام کشور سهمیه دولتی کارت سوخت ۶۰ لیتر، سهمیه آزاد ۱۵۰ لیتر بوده و اگر فردی بیش از این مصرف کند می‌تواند از کارت سوخت جایگاه استفاده کند. قیمت‌ها هیچ تغییری نکرده است و ۱۵۰ لیتر سهمیه آزاد بیشتر از چند ماه بوده و خبر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

نواز در واکنش به ارائه نکردن کارت سوخت توسط برخی از جایگاه‌ها گفت: هر سکوی بنزین ۸۰۰۰ لیتر روزانه سهمیه دارد و برخی از جایگاه‌ها این سهمیه را در طول روز تمام می‌کنند و دلیل این که برخی از جایگاه‌های سوخت می‌گویند کارت نداریم همین موضوع است

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: