قیمت طلا | قیمت روز طلا

سقوط آزاد قیمت طلا بعد از تعطیلات | قیمت روز طلا 16 خردادماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۵۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کدخبر : 2933
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۵۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز در محدوده کوچکی در حال نوسان است. خوش‌بینی در مورد افزایش نیافتن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه جاری میلادی دلار را تحت فشار قرار داده و مانع سقوط قیمت طلا می‌شود.

شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده‌است. سود اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم به‌دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی در بخش خدمات پایین آمده‌است.

اما طبق گفته تحلیلگران، پیش‌بینی نرخ بهره به‌خاطر حساسیت بالای اطلاعات اقتصادی آینده بسیار متغیر خواهد بود. سرمایه‌گذاران درحال‌حاضر منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه مه هستند که قرار است هفته آینده منتشر شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران حالا ۷۶ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس سیزدهم و چهاردهم ژوئن ثابت نگه‌دارد.

قیمت نقره هم امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۵۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش ۱۴۱۸ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: