قیمت خودرو | قیمت روز خودرو

قیمت خودرو در مدار نزولی | قیمت روز خودرو 22 خردادماه 1402

قیمت خودرو امروز ۲۱ خرداد ماه، طبق روند هفته گذشته، پس از یک روز استراحت دوباره فاز نزولی به خود گرفت. این درحالی است که شدت کاهش قیمت نیز نسبتا بیشتر است.

کدخبر : 3066
سایت سرگرمی روز :

قیمت خودرو یکی از داغ ترین مباحث در چندین سال اخیر بوده است. قیمت خودرو ثبات ندارد و بیشتر شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم. به تازگی اخباری مبنی بر تاثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو به گوش میرسد که تاکنون تاثیر چندانی بر قیمت خودرو نداشته است. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از قیمت خودرو را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین قیمت خودرو را مشاهد کنید.

قیمت خودرو امروز ۲۱ خرداد ماه، طبق روند هفته گذشته، پس از یک روز استراحت دوباره فاز نزولی به خود گرفت. این درحالی است که شدت کاهش قیمت نیز نسبتا بیشتر است.

 قیمت خودرو در ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، تغییراتی نسبت به روز گذشته تجربه نکرد.

امروز جزو آن‌دسته از روزهایی است که قیمت خودرو، با شیب نسبتا زیادی رو به کاهش گذاشت.

طوری که نه‌تنها افزایش قیمتی به‌چشم نمی‌خورد، بلکه کمتر خودرویی نسبت به روز گذشته کاهش قیمت نداشته است.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل این امر، شاید سقوط نرخ دلار به زیر کانال ۵۰ هزار باشد. شاید اگر این کاهش نرخ دلار ادامه‌دار باشد، بازار خودرو را با معضل جدی عدم تقاضا روبه‌رو کند.

بازار در وضعیتی گیر کرده که خریداری در آن پیدا نمی‌شود. از سوی دیگر قیمت بازاری خودروها روز‌به روز به قیمت درب کارخانه نزدیک‌تر شده و حتی در برخی موارد، به قیمت کارخانه رسیده‌اند.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است؛

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ چند روزیست که در برابر تغییر قیمت‌ها مقاومت می‌کنند. امروز نیز کاهش قیمتی تجربه نکردند و به‌ترتیب با همان نرخ ۳۳۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون تومان معامله شدند.

کوئیک دنده‌ای S، رکورد بیشترین درصد کاهش بین خودروهای ایرانی بازار را با ۱۸ میلیون تومان، ازآن خود کرد. این خودرو با ۱۸ میلیون کاهش نسبت به روز گذشته، به‌نرخ ۳۵۶ میلیون تومان رسید.

اما سمند LX ساده با مدل ۱۴۰۱، با درصد کاهشی مشابه کوئیک، کاهش ۲۶ میلیون تومانی را تجربه کرده و به مبلغ ۴۸۹ میلیون تومان خرید و فروش شد.

از سوی دیگر پارس LX TU5 با مدل ۱۴۰۱، به‌عنوان سدان محبوب ایران خودرو، از دیگر محصولات ایرانی بوده که کاهش ۲۵ میلیون تومانی داشته است. این خودرو با نرخ ۵۷۵ میلیون تومان در بازار معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی و خارجی نیز همانند بازار خودروهای داخلی، قیمت خودرو کاهشی است.

ام‌وی‌ام X22 PRO، کراس‌اوور کامپکت مدیران خودرو، که هفته گذشته به زیر نرخ یک میلیارد تومان رسیده بود، امروز نیز با ۳۰ میلیون تومان دیگر کاهش، به ۹۵۰ میلیون تومان رسید.

جک J4 با مدل 1401، نیز از سدان‌های اقتصادی کرمان موتور محسوب می‌شود که همانند X22، نسبت به روز گذشته با یک کاهش 30 میلیون تومانی مواجه شد.

چری تیگو ۷ با مدل ۱۴۰۱، رکورد بیشترین درصد کاهش قیمت را نسبت به دیگر خودروهای مونتاژی نصیب خود کرد. این خودرو با ۸۲ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ یک میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان معامله شد.

جک S5 نیوفیس، نیز از دیگر کراس‌اوورهای کرمان موتور بوده که ۷۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. به‌این ترتیب قیمت آن تا محدوده یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان پایین آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: