کد استعلام کالابرگ مرحله جدید با گوشی | از کجا بفهمیم چقدر کالابرگ یارانه ای برایمان واریز شده؟
امکان استعلام مانده اعتبار کالابرگ از چند روش فراهم شده است.
سخنگوی طرح کالابرگ با بیان اینکه اعتبار شارژ شده مرحله دوم کالابرگ الکترونیک تا پایان خردادماه قابل استفاده است، گفت: هنوز تصمیمگیری درخصوص اجرای مرحله سوم کالابرگ الکترونیک نشده است؛ در صورتی که قرار به پرداخت مرحله سوم باشد، حتما در این زمینه از طریق کانال وزارت کار و رسانههای رسمی اطلاعرسانی خواهد شد.
مرجان دبیری با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم که از اسفندماه سال گذشته اجرا شده است، گفت: در این طرح برای دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که مرحله دوم آن از ۲۰ فروردینماه برای دهک اول تا سوم و از ۲۷ فروردینماه برای دهکهای چهار تا هفت درآمدی شارژ و به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ میلیون نفر از مشمولان در مرحله دوم از اعتبار خود استفاده کردهاند، اعلام کرد که اعتبار کالابرگ الکترونیک تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است.
سخنگوی طرح کالابرگ در پاسخ به سوالی درباره اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک تصریح کرد: هنوز تصمیمگیری درخصوص مرحله سوم اجرای کالابرگ الکترونیک نشده است؛ در صورتی که قرار به شارژ یا پرداخت مرحله سوم باشد، حتما در این زمینه از طریق کانال وزارت کار و رسانههای رسمی اطلاعرسانی خواهد شد، در غیر این صورت هرگونه لینک ارسالی، فاقد اعتبار بوده و جعلی است.
دبیری همچنین در پاسخ به انتشار برخی لینکهای مرتبط با این موضوع در فضای مجازی، تصریح کرد: انتشار اخبار معتبر تنها توسط رسانههای ملی و وزارت رفاه به آدرس https://www.mcls.gov.ir انجام میشود. غیر از سرشماره v.refah و کانال رسمی وزارت رفاه هرگونه لینک ارسالی، فاقد اعتبار بوده و جعلی است و در این زمینه نیز شهروندان باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده و شماره تلفن ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مشمولان طرح کالابرگ است. برنامه شما نیز به این منظور تهیه شده و میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود. پیامک هم میزان اعتبار کالابرگ را نشان میدهد و فاقد هر گونه لینکی است.
استعلام دهکبندی یارانه با کد ملی، یکی از مهمترین ابزارهای دولت برای شفافسازی وضعیت اقتصادی خانوارها و تعیین میزان تعلق یارانهها به افراد مختلف است.
در سالهای اخیر، نظام یارانهای ایران دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شده است. یکی از این تغییرات، اجرای طرح دهکبندی خانوارها به منظور تخصیص عادلانهتر یارانهها بوده است. این طرح بر اساس درآمد، وضعیت اقتصادی و نیازهای معیشتی خانوارها انجام میشود و هدف آن شناسایی افراد نیازمند و تخصیص منابع به آنهاست.
استعلام دهکبندی یارانه با استفاده از کد ملی، یک فرایند ساده و سریع است که به افراد این امکان را میدهد تا از وضعیت اقتصادی خود مطلع شوند. این فرایند شامل سه روش اصلی است: مراجعه به سامانه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارسال پیامک به شماره مشخص و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت.
روشهای استعلام دهکبندی یارانه
برای استعلام دهکبندی یارانه با کد ملی، سه روش اصلی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم:
۱- استعلام از طریق سامانه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
این روش یکی از سادهترین و سریعترین راهها برای استعلام دهکبندی یارانه است. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:
- وارد وبسایت سامانه حمایت (hemayat.mcls.gov.ir) شوید.
- گزینه «استعلام دهکبندی» را انتخاب کنید.
- کد ملی خود را وارد کرده و کد امنیتی را نیز درج نمائید.
پس از ارسال اطلاعات، وضعیت دهکبندی شما نمایش داده خواهد شد.
این سامانه امکان مشاهده وضعیت اقتصادی خانوارها را فراهم میکند و کاربران میتوانند اطلاعات دقیقی درباره میزان تعلق گرفتن یارانهها دریافت کنند.
۲- استعلام از طریق پیامک
این روش نیز یکی دیگر از راههای سریع برای دریافت اطلاعات مربوط به دهکبندی یارانه است. برای استفاده از این روش:
- کد ملی خود را به شماره ۳۰۰۰۷ ارسال کنید.
- پاسخ پیامک شامل اطلاعات مربوط به وضعیت دهکبندی و میزان تعلق گرفتن یارانه شما خواهد بود.
این روش برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند یا تمایل ندارند وارد سامانه شوند، بسیار مناسب است.
۳- مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت
افرادی که تمایل دارند اطلاعات خود را حضوری دریافت کنند، میتوانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. در این دفاتر:
- درخواست استعلام دهکبندی خود را مطرح کنید.
- مدارک شناسایی مانند کارت ملی را ارائه دهید.
- کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.
این روش مناسب افرادی است که ممکن است با فناوریهای جدید آشنا نباشند یا مشکلاتی در استفاده از اینترنت استعلام دهکبندی یارانه با کد ملی یک ابزار مؤثر برای شفافسازی وضعیت اقتصادی خانوارها و تخصیص عادلانه منابع دولتی محسوب میشود. با توجه به اهمیت این موضوع در زندگی روزمره مردم ایران، لازم است که دولت اقدامات لازم را برای تسهیل فرآیندهای مرتبط انجام دهد. توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات، افزایش آگاهی عمومی درباره حقوق شهروندان در زمینه دریافت یارانهها، و ارائه آموزشهای لازم برای استفاده از سامانههای آنلاین میتواند کمک شایانی در راستای تحقق اهداف دولت باشد.
در نهایت، امیدواریم که با تلاش همه ذینفعان حوزه اقتصادی کشور، شاهد تحقق عدالت اجتماعی و کاهش نابرابریها باشیم تا همه اقشار جامعه بتوانند از حمایتهای دولتی بهرهمند شوند.