نکات خانه داری | ترفند خانه داری

نکات خانه داری | بدون خیساندن حبوبات با سریع ترین روش انها را بپزید + دستور العمل طلایی

دانستن ترفند‌های پخت حبوبات می‌تواند علاوه بر داشتن غذایی خوش طعم و مقوی، لذت آشپزی را نیز چند برابر کند.

کدخبر : 3172
سایت سرگرمی روز :

حبوبات یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده غذای ایرانی‌ها است. اما پخت سریع حبوبات می‌تواند برای بسیاری از افراد بسیار دشوار باشد. دانستن ترفند‌های پخت حبوبات می‌تواند علاوه بر داشتن غذایی خوش طعم و مقوی، لذت آشپزی را نیز چند برابر کند. در اینجا نکاتی برای پخت گفته خواهد شد تا بتوان در کوتاهترین زمان ممکن حبوباتی مغز پخت و نرم داشته باشید.

پخت سریع حبوبات به صورت جداگانه

 حبوبات شامل نحود، لوبیا سفید، عدس و… هر کدام به زمان‌های خاصی برای پخت نیاز دارند. از طرفی استفاده از آن‌ها در غذا ممکن است با زمان پخت مواد غذایی دیگر یکسان نبوده و آشپزی را دشوار کند. از این رو نیاز است حبوبات پیش از اضافه شدن به سایر مواد غذایی و به صورت جداگانه پخته شوند. این کار علاوه بر کوتاه‌تر کردن پخت غذا باعث حفظ مواد مغذی در حبوبات خواهد شد. همچنین هماهنگی بیشتری در پخت همه مواد ایجاد می‌شود.

روش‌های پخت سریع حبوبات

چند راه برای پختن سریع‌ حبوبات قبل از اضافه کردن آن به سایر مواد غذایی وجود دارد. هر کدام از آن‌ها نیز به زمان خاصی نیاز دارد.

پخت سریع حبوبات در آب جوش

یکی از راه‌های پخت سریع‌تر حبوبات جوشاندن آن‌ها درون آب به مدت یک ساعت است. سپس اجازه می‌دهیم یک ساعت دیگر نیز در همان آب جوشیده باقی مانده و خیس بخورند. با این کار حبوبات کاملاً پخته شده و آماده استفاده خواهند شد. البته باید توجه داشت آب گرمی که حبوبات در آن پخته شده مجدداً استفاده نشود. زیرا از این طریق نفخ حبوبات نیز گرفته شده و آب آن باید دور ریخته شود.

استفاده از زودپز برای پخت سریع‌تر

استفاده از ابزار‌های مختلف برای پخت حبوبات نیز می‌تواند راهکار دیگری برای پخت سریع آن باشد. زودپز می‌تواند خیلی سریع‌تر از زمان مورد نیاز برای پخت سریع حبوبات، آن‌ها را نرم و مغزپخت کند. البته باید توجه داشت انواع حبوبات را نمی‌توان به طور یک جا درون زودپز قرار داد. زیرا هر کدام از آن‌ها دارای زمان پخت مجزا هستند و این کار باعث نپختن و یا له شدن برخی از آن‌ها می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    میتونیم حبوبات با آب تصفیه بپزیم چون آب تصفیه کاملا املاح ش گرفته شده باعث پخت سریع حبوبات و گوشت دیر پز شوند