پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو آماده عرضه شد | محصولات جدید و وارداتی ایران خودرو معرفی
مدیرعامل ایرانخودرو از ورود خودروهای جدید و ساخت فیسلیفت تارا و پژو ۲۰۷ خبر داده است. ظاهرا تغییر نسل برای خودروهای قدیمی بزرگترین خودروساز ایران، اهمیت چندانی ندارد.
از مجموع مصاحبههای مدیران ایران خودرو طی ماههای اخیر، میتوان به دو خط مشی اصلی رسید. در راس برنامهها، ظاهرا واردات خودروهای چینی و مونتاژ قطعات به صورت CKD دیده میشود که طبیعتا به سادهترین شکل، بیشترین سود را نصیب ایران خودرو میکند.
دیگر مورد، تغییر چهرهی مدلهای قدیمی مثل ۲۰۷ و تارا است که نوید ادامهی تولید با پیشرانههای پرمصرف قدیمی را میدهد. البته فناوری هیبرید برای تارا نیز مطرح شده که بعید است تا انتهای سال ۱۴۰۴ عملیاتی شود.
برای پژو ۲۰۷ فیسلیفت، هنوز تصویر رسمی یا اطلاعات فنی منتشر نشده و عکسهای فوق ساختهی هوش مصنوعی است. انتظار میرود تغییرات شامل طراحی جدید چراغها، جلوپنجره، داشبورد و نصب نمایشگر لمسی باشد. شایعاتی مبنی بر نصب گیربکس دبل کلاچ نیز شنیده میشود که هماهنگی آن با دیگر اجزا، پروژهای سنگین برای مهندسان ایران خودرو خواهد بود.
به گزارش خودروبانک، در هفتههای اخیر، تصویری اختصاصی از حضور یک دستگاه هونگچی HS۳ در محوطه ایرانخودرو منتشر شده که بهوضوح نشان میدهد این خودرو وارد فاز تست و ارزیابیهای اولیه در کشور شده است. این در حالی است که پیش از این، واردات محصولات برند هونگچی به ایران صرفاً از طریق بهمن موتور صورت میگرفت.
عرضه احتمالی هونگچی HS۳ توسط ایرانخودرو، با هدف حضور قدرتمندتر در کلاس کراساوورهای لوکس و رقابت با بازیگران وارداتی، در حال بررسی است.
هونگچی HS۳ در سه نسخه متفاوت عرضه میشود:
نسخه پایه با موتور ۱٫۵ لیتری توربو، ۱۶۶ اسببخار قدرت و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه.
نسخه قویتر با موتور ۲٫۰ لیتری توربو، ۲۴۸ اسببخار قدرت، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل.
نسخه پلاگین هیبریدی با توان ترکیبی ۲۷۰ اسببخار، گیربکس ۶ سرعته خودکار و شعاع حرکتی الکتریکی حدود ۱۱۵ کیلومتر.
ابعاد این کراساوور در تمامی نسخهها ثابت است و شامل طول ۴۶۵۵ میلیمتر، عرض ۱۹۰۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۶۸ میلیمتر و فاصله محوری ۲۷۷۰ میلیمتر میشود.
هونگچی HS۳ از زبان طراحی خاص این برند بهره میبرد. جلوپنجره بزرگ و کرومی به سبک آبشاری، چراغهای LED باریک، سقف شناور همراه با اسپویلر عقب و رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی در نسخههای فول، ظاهر این خودرو را کاملاً متمایز کردهاند.
طراحی داخلی هونگچی HS۳ با استفاده از چرم ناپا، صفحهنمایشهای دوگانه، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، شارژر بیسیم، کنسول مرکزی با دنده الکترونیکی و سیستم صوتی حرفهای (در نسخههای بالارده با برند BOSE) ارائه میشود.
مدلهای مجهزتر این خودرو به گرمکن و سردکن صندلیها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی و سیستمهای کمکی رانندگی نیمهخودکار مجهز هستند.
با توجه به سطوح مختلف پیشرانه و تجهیزات، ایرانخودرو میتواند هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی این خودرو را با هدف رقابت در بازار کراساوورهای رده متوسط به بالا، عرضه کند. در این صورت، هونگچی HS۳ رقیبی برای خودروهایی چون تیگو ۸ پرو، دیگنیتی پرستیژ، لاماری ایما و دیگر کراساوورهای وارداتی چینی در بازار ایران خواهد بود.
در بازار چین، قیمت هونگچی HS۳ از حدود ۱۴۵,۸۰۰ یوان (۲۰,۵۰۰ دلار) برای نسخه ۱٫۵ لیتری آغاز میشود و تا ۱۷۲,۸۰۰ یوان (۲۴,۳۰۰ دلار) برای مدل ۲.۰ لیتری افزایش مییابد. نسخه پلاگین هیبریدی نیز با قیمت ۱۵۹,۸۰۰ یوان (۲۲,۵۰۰ دلار) عرضه میشود.
در صورت ورود این خودرو به بازار ایران، با احتساب عوارض، هزینههای گمرکی و سود شرکت واردکننده، قیمت نهایی آن ممکن است در محدوده ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان قرار گیرد؛ هرچند هنوز قیمت رسمی برای آن اعلام نشده است.