خبر خوش وزیر از واریزی جدید برای 3 دهک اول | دریافت مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی از شنبه هفتم تیر سال جاری با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار دهک های یک تا سه درآمدی واریز میشود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "احمد میدری" پیروزی بزرگ ملت ایران را تبریک گفت.
وی همبستگی ملی مردم عزیز ایران را ستودنی توصیف کرد و با تجلیل از تلاش های نیروهای جان برکف مسلح کشور، یاد شهدای حمله های اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی را گرامی داشت.
میدری با اشاره به بازدید های خود از مراکز درمانی، تولیدی، صنعتی و... در روزهایی که کشور در معرض حمله های ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی بود از خدمات کارگران عزیز میهن، کارکنان خدوم کادر درمان و یکایک هموطنانی که اجازه ندادند چرخ تولید و خدمت کشور حتی یک لحظه متوقف شود قدردانی کرد.
وزیر رفاه در ادامه اعلام کرد: سومین مرحله از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از معیشت خانوار و تقویت سبد غذایی مختص دهکهای اول تا سوم درآمدی اجرا میشود.
وی افزود: بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
میدری یادآور شد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.
وزیر رفاه گفت: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیاز خود کالاهای تعیین شده را خریداری کنند. محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
وی تصریح کرد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
وی اشاره کرد: تعداد مشمولین مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از 28 میلیون نفر است.
گفتنی است ،طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از 240 هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیرهای اجرا میشود.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۶۳۶۹ -۰۲۱آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه کاربردی «شما» اتخاذ شده است.
اطلاع رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک می شود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید می شود فاقد هر گونه «لینک» است.
مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
خبری مبنی بر فراهم شدن ۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی منتشر شد،
طبق اطلاع کسب شده از مسئولان وزارت رفاه، سه دهک مشمول کالابرگ در مرحله سوم شامل ۲۴ میلیون نفر است، مسئولان وزات رفاه در حال رایزنی با مسئولان وزارت صمت برای هماهنگی با فروشگاههای طرف قرارداد و نیز فراهم کردن زیر ساخت برای واریز ۲۴ تا ۷۲ ساعت پول فروشگاههای عامل کالابرگ و نیز زمینه لجستیک و تامین کالای مورد نیاز است.
طبق اطلاع به دست آمده، کالابرگ مرحله سوم به زودی و حداکثر تا روز شنبه۷ تیرماه اجرا میشود.
سازمان هدفمندسازی یارانه ها از تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک به حساب شرکت مجری خبر داد.
طبق آنچه سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده، دولت بر رسیدگی به معیشت افراد کم درآمد، حمایت از معیشت خانوار ها و تقویت سبد غذایی آنها تاکید کرده است.
با هماهنگی های به عمل آمده بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله سوم توزیع کالا های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک اجرا می شود.
در گام نخست این مرحله، طرح کالابرگ الکترونیک برای خانوار های دهک های اول تا سوم درآمدی اجرا می شود که زمان استفاده و شروع این مرحله توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز های آتی متعاقبا اعلام خواهد شد.
شایان ذکر است؛ این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی لبنی، پروتئینی و خواربار اختصاص یافته است.
برای استعلام کالابرگ الکترونیکی میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید.
روشهای استعلام کالابرگ:
1. کد دستوری:
با شمارهگیری کد دستوری *500*1463# (از راست به چپ) و انتخاب گزینه "مشاهده موجودی" و سپس وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، میتوانید از میزان اعتبار کالابرگ خود مطلع شوید.
2. اپلیکیشن «شما»:
با نصب و استفاده از اپلیکیشن «شما»، میتوانید از فروشگاههای فعال، میزان اعتبار و خریدهای انجام شده خود را مشاهده کنید.
3. سامانه وزارت رفاه:
با مراجعه به سامانه اینترنتی وزارت رفاه و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، میتوانید از دهک و کالابرگ خود مطلع شوید.