اطلاعیه مهم تامین اجتماعی از قطع مستمری این گروه از بازنشستگان | بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بخوانند

سازمان تامین اجتماعی طی اطلاعیه ای اعلام کرد، فرزندان دختر بالای 18 سال که مستمری بگیر هستند ضروری است با سیم کارت ثبت شده به نام خود و از طریق نام کاربری شخصی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و نسبت به تکمیل تعهدنامه اناث بازمانده اقدام نمایند. لطفا تا تاریخ 10 تیرماه از طریق نشانی es.tamin.ir و از مسیر مستمری بگیران فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

کدخبر : 32917
سایت سرگرمی روز :

فرزندان و نوادگان (دختر) بازمانده در صورتیکه بیشتر از 18 سال سن داشته باشند و فاقد شغل و شوهر باشند باید هر سال به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه و نسبت به ثبت تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، تعهد فرزندان و نواده دختر بازمانده به این معناست که دختران و نوه‌های دختری که از مستمری پدر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود استفاده می‌کنند، باید طبق قانون، هر سال تعهدی مبنی بر اینکه مجرد هستند و شغل ندارند، به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهند. این تعهدنامه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی قابل انجام است.

فرزندان و نوادگان دختر بازمانده می بایست تا دهم تیرماه 1404 از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی Es.tamin.ir و از مسیر «مستمری بگیران -مستمری بازماندگان» نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام نمایید.

همچنین در صورت تمایل به بهره مندی از مزایای بیمه زنان خانه دار می توانید از طریق منوی «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» نسبت به انعقاد قرارداد زنان خانه دار و دختران اقدام کنید.

 سامانه پاسخگویی تامین اجتماعی با شماره تلفن 1420 بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات مخاطبان است.

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به گزارش‌های دریافتی، نسبت به انتشار آگهی‌های فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های نیازمندی، با موضوع «تکمیل سابقه بیمه» یا «ایجاد سابقه بیمه‌ای» در قبال دریافت وجه، هشدار می‌دهد.

متأسفانه برخی افراد سودجو با درج این‌گونه آگهی‌ها در شبکه های اجتماعی و سایت‌هایی نظیر دیوار و شیپور، سعی در سوءاستفاده از بیمه‌شدگان و بازنشستگان داشته و با ادعای ارائه خدمات بیمه‌ای خارج از چارچوب قانونی، اقدام به اخاذی می‌کنند.

بدین وسیله اعلام می‌شود که تمامی این ادعاها کذب، جعل و کلاهبرداری است و هیچ‌گونه اعتباری ندارند؛ مضافا هیچ‌گونه همکاری یا واگذاری خدمات به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارج از سازمان صورت نگرفته و تبلیغات منتشرشده در این زمینه مورد تأیید سازمان نیست.

به کلیه بیمه‌شدگان و بازنشستگان توصیه می‌شود با توجه به اینکه ارائه هرگونه خدمت مربوط به ایجاد، تکمیل یا اصلاح سابقه بیمه‌ای صرفاً از طریق شعب و کارگزاری‌های رسمی این سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir انجام می‌شود؛ در صورت نیاز به بررسی یا پیگیری وضعیت سوابق بیمه‌ای خود، تنها از مسیرهای رسمی سازمان اقدام نمایند.

همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و تعهدات سازمان؛ شماره تلفن 1420 بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌‌گیران و کارفرمایان است.

افزایش سابقه بیمه از طریق خرید، به‌عنوان راهکاری برای تسهیل شرایط بازنشستگی، از سوی برخی بیمه‌شدگان پیگیری می‌شود؛

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه شورای اداری اداره‌کل شرق تهران بیان کرد: در روزهای اخیر که کشور با تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی مواجه بود، همکاران کلیه بخش های سازمان ازجمله درمان، بیمه‌ای و کلیه حوزه های ستادی بدون کوچکترین اختلالی مشغول انجام به وظیفه و خدمت‌رسانی به ذینفعان سازمان و عموم مردم بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در شورای اداری اداره‌کل تامین اجتماعی شرق تهران گفت: از ابتدای سال و بویژه در خرداد ماه به دلایل مختلف، حوزه وصول منابع درآمدی سازمان دچار چالش‌های جدی بوده است و از این جهت علی‌رغم تلاش همه جانبه همکاران، با توجه به افزایش میزان پرداختی‌ها و تکالیف سازمان، عدم تعادل قابل توجه و کسری در وضعیت مالی ماهانه داشتیم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما علی رغم همه فشارهای مختلف و مشکلات متعدد تلاش کردیم به هر شکلی که هست انجام تعهدات نسبت به ذینفعان را به تاخیر نیاندازیم و متوقف نکنیم.

سالاری افزود: از مهرماه سال گذشته و شروع به کار در دوره جدید، در راستای اصلاح موارد مهم مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی، هشت آیین‌نامه اجرایی از دولت دریافت کردیم‌ و تصحیح و اصلاحیه برخی از این موارد را محقق کردیم.

وی اضافه کرد: در حوزه تقنینی و اصلاح‌ سازوکارهای قدیمی در سازمان اقدامات خوبی با مشارکت ذینفعان و نهادهای ذیربط در حال انجام است که مساله پوشش بیمه‌ای رانندگان سکوهای اینترنتی، بیمه کارگران ساختمانی، بازرسی‌های کارگاهی و ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور از این دست اقدامات است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تشریح طرح استعدادیابی و جذب نخبگان به عنوان یکی از طرح های بیست گانه تحول آفرین و توسعه ای سازمان، توضیح داد: به دنبال جذب نیروی بخش بیمه‌ای از بین نخبگان دانشگاهی هستیم و در این چارچوب، امسال و سال آینده مراحل جذب این افراد را در قالب آزمون و مراحل ارزیابی هفت‌گانه اجرایی می‌کنیم.

او با اشاره به پیشبرد طرح‌های بیست‌گانه در قالب جلسات مستمر و منظم هفتگی در ستاد سازمان، خاطرنشان کرد: در این دوره فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی، رونمایی و اعلام سرویس‌های جدید غیرحضوری فقط در صورت تحقق کامل ارائه خدمت به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود: بزودی گروهی منتخب از مناطق مختلف در قالب بازرسی‌های موردی و هدفمند، نارسایی‌های فرایندی، سیستمی و سامانه‌ای شعب را در سطح کشور، بررسی و مشکلات مرتبط را جهت پیدا کردن راه‌حل و رفع موانع به ستاد سازمان منعکس خواهند کرد.

در این جلسه که با شرکت قائم مقام، جمعی از معاونین و مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شد؛ مدیران و روسای شعب اداره کل شرق تهران بزرگ به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در ارتباط با مسائل بیمه‌شدگان، ارائه خدمات غیرحضوری، حوزه وصول، بازرسی‌ها، حوزه منابع انسانی و نیز پشتیبانی مطرح کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: