آغاز واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی برای دهک های باقی مانده | شارژ اعتبار غیرنقدی برای دهکهای 4 تا 7
وزارت کار اعلام کرد مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی با اعتبار غیرنقدی ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای دهکهای ۱ تا ۷ اجرا میشود؛ خرید فقط با کارت بانکی.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به شایعات اخیر درباره پرداخت مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی، توضیحات رسمی خود را منتشر کرد.
بر اساس اعلام این وزارتخانه، خبر واریز اعتبار ۳۵۰ هزار تومانی در تاریخ ۱۷ تیر صحت ندارد و مشمولان نیازی به مراجعه حضوری ندارند. در این مرحله، به خانوارهای مشمول در دهکهای مختلف، اعتبارات غیرنقدی برای خرید کالاهای اساسی تخصیص یافته است.
جزئیات پرداخت مرحله سوم کالابرگ:
دهکها مبلغ اعتبار غیرنقدی یارانه نقدی مجموع دریافتی ماهانه
دهکهای ۱ تا ۳ ۵۰۰ هزار تومان ۳۰۰ هزار تومان ۸۰۰ هزار تومان
دهکهای ۴ تا ۷ ۳۵۰ هزار تومان ۳۰۰ هزار تومان ۶۵۰ هزار تومان
اعتبار تخصیصی فقط برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر، ماست، پنیر، گوشت، تخممرغ، روغن، ماکارونی، برنج، قند، شکر و حبوبات قابل استفاده است. این خریدها فقط از فروشگاههای طرف قرارداد وزارت تعاون و با کارت بانکی سرپرست خانوار انجام میشود. برداشت نقدی از این اعتبار ممکن نیست.
وزارت تعاون همچنین هشدار داد:اطلاعرسانی درباره زمان واریز اعتبار فقط از طریق پیامکهای رسمی انجام میشود و کاربران نباید به پیامکهای حاوی لینکهای مشکوک یا ناشناس اعتماد کنند.
پیگیری وضعیت اعتبار:
سرپرستان خانوار میتوانند با مراجعه به:
اپلیکیشن «شما»
سامانه آنلاین shoma.sfara.ir
وضعیت اعتبار خود را مشاهده کرده و از فروشگاههای مجاز مطلع شوند.
همچنین امکان خرید اینترنتی کالاهای مشمول از پلتفرمهای مجاز مانند اسنپمارکت و دیجیکالا نیز وجود دارد.
وزارت تعاون هدف این طرح را افزایش امنیت غذایی و حمایت معیشتی اقشار کمدرآمد و دهکهای میانی عنوان کرده و تأکید کرده که اجرای این مرحله بخشی از سیاستهای حمایتی دولت است.
روش های استعلام کالابرگ با روش های اعلام شده
طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، یکی از ابتکارات مهم دولت در راستای تسهیل و بهبود روند تأمین معیشت خانوادهها و افزایش دسترسی به کالاهای اساسی است. این طرح نه تنها فرصت مناسبی برای حمایت از اقشار کمدرآمد و تثبیت وضعیت اقتصادی آنها به شمار میآید بلکه گامی مؤثر در جهت جلوگیری از نوسانات بازار و کنترل قیمتها است. استعلام وضعیت کالابرگ نقش مهمی در ایجاد اعتماد عمومی و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی دارد و به شهروندان کمک میکند تا از میزان اعتبار باقیمانده و اقلام قابل خرید مطلع شوند. برای استعلام کالابرگ روش های متعددی وجود دارد که در این بخش از نمناک به آنها پرداخته ایم.
استعلام کالابرگ با کد ملی
یکی از راه های استعلام کالابرگ با گوشی، شماره گیری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* است.
کد استعلام کالابرگ با گوشی
کد #۱۴۶۳*۵۰۰* یا #۲۸*۷۸۸* را برای استعلام کالابرگ با کد دستوری شمارهگیری نموده و سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد نمایید.
استعلام کالابرگ از طریق برنامه شما
اپلیکیشن شما (به معنی شبکه ملی اعتبار) را برای اطلاع از مشمول بودن دریافت کالابرگ و یا استعلام موجودی آن دانلود و نصب کنید.
پس از باز کردن برنامه شما برای استعلام کالابرگ، شماره سرپرست خانوار را در برنامه وارد نموده و کد امنیتی را درج کنید. در مرحله آخر گزینه ثبت را بزنید. در این صورت، کد فعالسازی به شماره موبایل دادهشده ارسال میشود و لازم است آن را در قسمت نمایشدادهشده در برنامه شما وارد کنید و پس از ورود به صفحه اصلی، گزینه «اعتبار شما» و سپس گزینه «مانده اعتبار» را انتخاب کنید تا اعتبار تخصیصی دولت برای خانوار را مشاهده کنید.