اگر کالابرگ یارانه ای تیر ماه را نگرفته اید بخوانید
کالابرگ الکترونیکی در مردادماه چگونه شارژ می شود؟ کالابرگ الکترونیکی به منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارهای کمدرآمد کشور، از تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۴ به مرحله اجرایی درآمد و در ابتدا برای دهکهای یک تا سه درآمدی اعتبار تخصیص یافت.
در این مرحله، بیش از ۲۸ میلیون نفر از خانوارهای دهکهای اول تا سوم درآمدی، به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردند.
این اعتبار صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در دستهبندیهای مختلف از جمله لبنیات، پروتئین و خواربار میشود.
از ۳۰ تیرماه ۱۴۰۴، اعتبار کالابرگ به حساب سرپرستان خانوار دهکهای چهارم و پنجم واریز شد. برای این خانوارها به ازای هر نفر و هر عضو خانواده، ۳۵۰ هزار تومان اعتبار اختصاص یافت.
این اعتبار به منظور خرید کالاهای اساسی، همچون لبنیات، گوشت، روغن، برنج و سایر اقلام ضروری در نظر گرفته شده است.
مبلغ کالابرگ الکترونیکی برای هر دهک درآمدی
- اعتبار برای دهکهای چهارم و پنجم: ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر.
- اعتبار برای دهکهای اول تا سوم: ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر.
این طرح به خانوارهای مشمول این دهکها کمک میکند تا کالاهای اساسی مورد نیاز خود را با قیمتهای مناسبتر خریداری کنند. محدودیتی در انتخاب کالا یا برند خاص وجود ندارد و اگر خرید از سقف اعتبار بیشتر باشد، مابهالتفاوت باید توسط خریدار پرداخت شود.
محدودیت خرید: هیچ محدودیتی در میزان خرید از هر کالای مشخص شده وجود ندارد.
استفاده از اعتبار: مشمولان میتوانند خرید خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
مدت زمان استفاده: اعتبار تخصیص یافته به مدت یک ماه از تاریخ آغاز مرحله نهم قابل استفاده است.
مبلغ کالابرگ دهک چهارم تا هفتم چقدر است؟
کالابرگ دهک چهارم تا هفتم بهازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان کمتر از نفرات حاضر در دهکهای اول تا سوم است.
مبلغ پرداختی به افراد حاضر در دهک اول تا سوم که بخشی از آنها زیرمجموعه کمیته امداد و سازمان بهزیستی تلقی میشوند، به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان است اما این عدد از اولین دوره پرداخت کالابرگ نفری ۳۵۰ هزار تومان بوده است.
مبلغ کالابرگ اولا به حساب سرپرست خانوار واریز میشود و در قدم بعدی به شکل نقدی قابل استفاده نیست.
ابزارهای دیجیتال برای استعلام کالابرگ
مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند برای مشاهده فروشگاههای طرف قرارداد و همچنین اطلاع از میزان موجودی اعتبار خود، از اپلیکیشنهای موبایل مانند برنامه «شما» که از طریق بازار و مایکت قابل دریافت است، استفاده کنند.
همچنین، اطلاعرسانی از میزان موجودی اعتبار، از طریق پیامک به شماره سرپرستان خانوار از سرشماره v.refah ارسال میشود. این پیامک تنها شامل میزان اعتبار کالابرگ است و هیچگونه لینکی ندارد.
برای استعلام مانده اعتبار، مشمولان میتوانند از کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ استفاده کنند.