وعده جدید مدیرعامل صندوق از واریزی تازه برای بازنشستگان | واریز هزینههای بیمه تکمیلی بازنشستگان دردستور کار
حجت میرزایی از پیگیری مشکلات بیمههای درمانی و تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.
مشکل بیمه تکمیلی در کلیه صندوقهای بازنشستگی کشور از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از مشکلات عمده است که از قضا در سالهای اخیر تشدید شده است.
در این میان، مشکلات برخی گروههای جدید تحت پوشش این صندوق (مانند بازنشستگان شرکت هما) که به تازگی صندوقشان در صندوق کشوری ادغام شده، به خاطر تعهدات پرداخت نشدهی شرکت هما به بیمهگر تکمیلی بیشتر شده و خدمات درمانی این بازنشستگان متوقف شده است. سایر بازنشستگان صندوق کشوری نیز اخیراً مشکلاتی در زمینه بیمه تکمیلی داشتند.
در این رابطه حجت الله میرزایی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در پاسخ به ایلنا پیرامون امکان حل مشکلات بیمه درمانی بازنشستگان هما برای جلوگیری از پرداخت آزاد هزینهها، اظهار کرد: در هفتههای اخیر همکاران ما در شرکت هما تلاش کردهاند با شرکت بیمه البرز -که مسئولیت بیمههای درمانی بازنشستگان شرکت هما را برعهده دارد- مذاکره کنند تا مشکل اخیر حل شود و تعهدات درمانی این بیمهگر تداوم یابد. به نظر نمیرسد این مشکل به قدری شدید باشد که قابل حل نباشد.
وی افزود: به هرحال قرارداد خدمات بیمه درمان بازنشستگان هما با بیمه البرز، قرارداد خوبی است و بیمه البرز هم شرکتی توانمند است. دو صندلی مدیریتی این بیمه نیز متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و امکان گفتگو و حل مسئله در اسرع وقت وجود دارد.
میرزایی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکلات بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت بیمهگر تکمیلی دانا که اخیراً با حاشیههایی قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان را پذیرفته است، گفت: مشکلات ما در زمینه بیمه تکمیلی دانا تا حد بسیار زیادی حل شده و ما به صورت هفتگی و مستمر، جلساتی با مسئولان این شرکت بیمهای داریم و در ابتدای هفته جاری نیز با آنها جلسات هماهنگی داشتیم. این جلسات با حضور نمایندگان وزارت بهداشت برگزار میشود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پایان توضیح داد: برخی مشکلات احتمالی درباره دریافت و ارزیابی اسناد درمانی و بازپرداخت هزینههای آنها وجود دارد؛ این مشکل در برخی استانها و مراکز طرف قرارداد درحال رفع شدن است.
اکنون طبق قرار ما با بیمه دانا، اسناد درمانی بیمه تکمیلی با مبلغ کمتر از ۲.۵ میلیون تومان بلافاصله پرداخت میشود و مبالغ بالاتر نیز پس از ارائه اسناد درمانی، ارزیابی شده و در اسرع وقت با همکاری بیمه دانا پرداخت میشود.
امیرحسین قزوینی، مدیرکل دفتر برنامهریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی 2500 در ماه تیر، اعلام کرد: در این ماه بیش از 38 هزار تماس با مرکز برقرار شده که نشاندهنده تداوم ارتباط بازنشستگان با صندوق و پیگیری فعال مطالباتشان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، قزوینی با اشاره به تحلیل آماری تماسها و درخواستهای ثبتشده از طریق تماس صوتی، اپلیکیشن صبا و وبسایت صندوق گفت: پس از موضوعات مربوط به بیمه تکمیلی، سوالات مرتبط با پرداخت وام و حقوق بازنشستگان، بیشترین سهم از تماسها را به خود اختصاص دادهاند.
به گفته وی، در تیرماه امسال، 31.8 درصد تماسها به بیمه تکمیلی، 24.5 درصد به وام، 19درصد به موضوع حقوق و مابقی تماسها به سایر خدمات رفاهی و سایر درخواستهای بازنشستگان عزیز اختصاص داشته است.
افزایش 72 درصدی تماسها درباره زمان واریز حواله بیمه تکمیلی
قزوینی گفت: موضوع «زمان واریز حواله بیمه تکمیلی» در صدر دلایل تماسها قرار داشته و نسبت به ماه قبل با افزایش 72 درصدی مواجه بوده است. موضوعاتی مانند مرحله و زمان واریز وام ضروری، اطلاع از جزئیات حکم بازنشستگان، برقراری یا انصراف از بیمه تکمیلی، دریافت فیش حقوقی، و رتبهبندی نیز از دیگر موارد پرتکرار تماسها بودهاند.
وی با اشاره به ابزارهای نوین پاسخگویی در صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: در تیرماه امسال، بالغ بر 9 هزار درخواست از طریق اپلیکیشن صبا و درگاههای غیرحضوری ثبت شد که عمده آن توسط کارشناسان پاسخ داده شده است.
قزوینی همچنین به نتایج رضایتسنجی تماسگیرندگان اشاره کرد و گفت: مطابق با نظرسنجی پس از تماس، 81 درصد از تماسگیرندگان در تیرماه، عملکرد اپراتورها را عالی ارزیابی کردهاند که نسبت به ماههای گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری در پایان تاکید کرد: ارتقاء مداوم کیفیت پاسخگویی، تحلیل دادههای رفتاری ذینفعان، و توسعه خدمات دیجیتال، از اولویتهای اصلی صندوق در مسیر تحول سازمانی و افزایش رضایت بازنشستگان بزرگوار است.