پوستت رو با این دمنوش خانگی بینظیر 20 سال جوانتر کن | دمنوش مورد نیاز پوست

استفاده از دمنوش ها به صورت لوسیون و همچنین مصرف خوراکی آن ها موجب می شود که پوستی زیبا و شفاف و در عین حال نرم و لطیف داشته باشید.

کدخبر : 3475
سایت سرگرمی روز :

استفاده از دمنوش ها به صورت لوسیون و همچنین مصرف خوراکی آن ها موجب می شود که پوستی زیبا و شفاف و در عین حال نرم و لطیف داشته باشید.

دمنوش هایی مفید برای درمان خشکی پوست و داشتن پوستی نرم. یکی از حساس ترین قسمت های بدن پوست می باشد که مراقبت از آن تاثیر بسزایی در زیبایی انسان ها دارد. همان طور که میدانید عوارض فرآورده های گیاهی به نسبت مواد شیمیایی کمتر است و اثرات فارماکولوژیک بر روی پوست دارد به همین خاطر در تهیه فرآورده های آرایشی و دارویی از آنها استفاده می شود. برای نرم و لطیف کردن پوست و همچنین رفع خشکی پوست میتوان از دمنوش های گیاهی استفاده کرد. استفاده از دمنوش ها به صورت لوسیون و همچنین مصرف خوراکی آن ها موجب می شود که پوستی زیبا و شفاف و در عین حال نرم و لطیف داشته باشید.

چای های مناسب برای جوانسازی پوست

در حالت کلی انواع و اقسام چای هایی وجود دارند که برای جوان سازی و شادابی پوست شما بسیار کاربردی و تاثیرگذار هستند قبل از هر چیزی ما برای شما کاربران زیبایی پسند پوست ها را دسته بندی کرده و به شما می گوییم که چند نوع پوست وجود دارد و چه نوع چای هایی برای این نوع پوست ها موثر است و در نهایت به تشریح بعضی از آنها می پردازیم تا آگاهانه با گزینه مناسب تری پوست صورت خود را درمان کنید.

مناسب ترین چای برای پوست های خشک:

پوست شما هر آنچه در درون اندام های بدن تان اتفاق می افتد نشانه هایی بروز می دهد چنانچه پوست خشکی دارید می توانید از گیاهان آبدار و باطراوت همچون یونجه ، گل رز ، گل ختمی ، گزنه ، بابونه ، گل گاوزبان ، گل شاه پسند و همچنین جنسینگ هندی استفاده کنید.

مناسب ترین چای برای پوست های چرب:

چنانچه پوست چربی دارید بایستی از آن دسته گیاهانی برای پوست خود استفاده کنید که نقشی در متعادل سازی پوست دارند گیاهان خنک و پاکسازی کننده همچون بومادران ، چای ترش ، بادرنجبویه ، شقایق ، ریشه بابا آدم و برگ چای مناسب ترین گزینه برای پوست های چرب می باشند.

مناسب ترین چای برای پوستهای ترکیبی :

یکی از مشکل ترین کارهایی که برای حفظ سلامتی پوست به شمار می رود متعادل سازی پوست های مختلط می باشد و شما باید تمرکزتان روی مواردی باشد که از طریق تغذیه مناسب به متعادل سازی پوست منجر می شود دمنوش هایی که پوستتان دوست دارد

چای سبز

قرار گرفتن پوست در مقابل آفتاب زیاد موجب می شود پوست شما آسیب دیده و پیرتر شود. طبق تحقیقات انجام شده خطر ابتلا به سرطان پوست با خوردن چای سبز کاهش پیدا میکند.

باید بدانید التهاباتی که در اثر پیری روی پوست ایجاد می شود با کاتچین موجود در چای سبز کمتر می شود و همچنین مانع آسیب زدن اشعه UV به پوست و آفتاب سوختگی می شود اما با این حال نباید از استفاده کرم ضد آفتاب با SPF 30 زیر نور آفتاب غافل شوید.

زمانی که بر اثر اکتساب بیش از اندازه UV رادیکال های آزاد در بدن رشد و پیشرفت می کنند ث ویرانی سلول های سالم پوستی می شوند اما از آنجایی که پلی فنول های موجود در چای سبز خاصیت ضد التهابی و ترمیم DNA دارند می توانند به اصلاح تغییرات سلولی حاصل از رادیکال های آزاد بپردازند شما علاوه بر اینکه می توانید در طول روز یک فنجان چای سبز بنوشید محصولات آرایشی این گیاه دارویی نیز می توانید به کار ببرید.

دمنوش زیرفون

از دوره باستان درختی به نام زیرفون وجود داشته که به راحتی در همه جا رشد کرده و قابل دسترس در همه فصول سال بوده و برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشد.

از خاصیت های بیشمار این گیاه می توان به خاصیت ضد تشنج ، آرام بخش ، ضد ناراحتی های عصبی ، ضد بی خوابی ضد سردرد و میگرن اشاره کرد. لکه های پوستی صورت به مرور زمان با دمنوش این گیاه کمرنگ تر شده و بیماریهای ریوی با خوردن دمنوش این گیاه دارویی سرکوب می شوند.

چنانچه دمنوش این گیاه مصرف شود بدن از شر سموم انباشته شده خلاصی پیدا می کند و علاوه بر اینکه باعث تعریق در بدن میشود میزان ادرار را افزایش داده و از این طریق منجر به خارج شدن سموم از بدن می شود.این نوع پوست ها گیاهانی همچون برگ گزنه ، بابونه ، ریشه قاصدک ، شیساندرا کمک کننده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: