آخرین فرصت دریافت کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی دولت برای بازنشستگان کشوری | بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته عجله کنند
اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیهای از آغاز ثبتنام اینترنتی وام ۱۰ میلیون تومانی اربعین ویژه «بازنشستگان» این صندوق از امروز دوشنبه 13مردادماه ۱۴۰۴ خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این تسهیلات به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و اقساط 10ماهه بوده و برای آن دسته از بازنشستگان کشوری که توفیق حضور در پیاده روی اربعین حسینی را دارند، اختصاص دارد.
بر اساس این اطلاعیه، ثبتنام اینترنتی تسهیلات اربعین ویژه «بازنشستگان» از امروز دوشنبه 13 مردادماه آغاز شده و تا روز جمعه 31 مردادماه ادامه دارد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/Auth-api نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
لازم به تاکید است که پرداخت این تسهیلات تنها بعد از پایان پیاده روی اربعین و بازگشت به کشور و ارائه مدارک لازم انجام میشود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت وام شامل بارگذاری «اسکن تصویر صفحه اول گذرنامه»، «اسکن تصویر صفحه گذرنامه حاوی مهر خروج از کشور» و «اسکن تصویر صفحه گذرنامه حاوی مهر ورود به کشور» از مرزهای تعیین شده برای این مراسم است.
پس از پایان مهلت ثبت نام و صحت سنجی مدارک، زمان پرداخت وام مذکور اعلام می گردد.
این وام در راستای حمایت معنوی و رفاهی از بازنشستگان کشوری در آیین راهپیمایی اربعین ارائه میشود.
بازنشستگان محترم میتوانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر و پیگیری مراحل ثبتنام، به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری، از راهاندازی چتبات هوش مصنوعی صندوق بازنشستگی کشوری در نرم افزار صبااپ خبر داد.
امیرحسین قزوینی، در گفتگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل این صندوق، گفت: «با توجه به سرعت تحولات فناوری و نیاز به پاسخگویی سریع، شفاف و دقیق به بازنشستگان، صندوق بازنشستگی کشوری با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی، سامانه چتبات هوش مصنوعی را در بستر نرم افزار صبااپ طراحی و اجرا کرده است. این ابزار نوین، همانند یک مشاور هوشمند، به صورت شبانهروزی و لحظهای به سوالات بازنشستگان پاسخ میدهد و ابهامات آنان را برطرف میکند.»
وی افزود: «چتبات صندوق به گونهای طراحی شده که بازنشستگان بتوانند همانند گفتوگو با یک کارشناس انسانی، سوالات خود را در حوزههای مختلف از جمله خدمات رفاهی، بیمهای، وامها و طرحهای حمایتی مطرح کنند و پاسخ شفاف و دقیق دریافت نمایند. این اقدام علاوه بر تسهیل دسترسی بازنشستگان به اطلاعات، موجب کاهش قابل توجه تماسهای ورودی به مرکز ارتباط ۲۵۰۰ صندوق خواهد شد که در برخی روزها به بیش از سه هزار تماس میرسد.»
قزوینی با اشاره به توسعه سایر خدمات دیجیتال صندوق، از جمله اپلیکیشن «صبا» و کارت شناسایی دیجیتال بازنشستگان، خاطرنشان کرد: «اپلیکیشن صبا با بیش از یک میلیون نصب فعال در اختیار بازنشستگان است؛ تلاش ما بر این است که این بستر را به یک پایگاه جامع و تعاملی برای ارائه انواع خدمات رفاهی، فنی و اطلاعرسانی به بازنشستگان تبدیل کنیم. کارت شناسایی دیجیتال نیز بهزودی از طریق همین اپلیکیشن ارائه میشود تا بازنشستگان بدون نیاز به حمل کارت فیزیکی، در هر زمان و مکان بتوانند هویت خود را احراز کنند.»
مدیرکل دفتر برنامهریزی و تحول سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری در پایان تأکید کرد: «هدف اصلی ما ارتقاء کرامت و رضایت بازنشستگان است و استفاده از فناوریهای نوین، بهویژه هوش مصنوعی، گامی مهم در این مسیر به شمار میرود.»