آغاز پیش فروش تویوتا کرولا سایپا + قیمت | فروش فوری خودروهای وارداتی سایپا با تحویل 3 ماهه

گروه خودروسازی سایپا با آغاز فروش ویژه محصولات وارداتی، چهار خودروی پرتقاضا را به بازار عرضه کرد. چانگان CS55 پلاس و تویوتا کرولا در طرح پیش‌فروش و چانگان CS35 پلاس و رووی eRX5 در طرح فروش فوق‌العاده، پس از قرعه‌کشی در اختیار برندگان قرار می‌گیرد.

کدخبر : 34937
سایت سرگرمی روز :

 پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی، شرکت سایپا جزئیات شرایط فروش محصولات وارداتی خود را منتشر کرد. در این دوره از ثبت‌نام سامانه خودروهای وارداتی، سایپا با چهار محصول شامل چانگان CS55 پلاس، چانگان CS35 پلاس، تویوتا کرولا و رووی eRX5 حضور داشت.

بر اساس اطلاعیه جدید، دو خودروی چانگان CS55 پلاس و تویوتا کرولا در قالب پیش‌فروش عرضه می‌شوند. قیمت علی‌الحساب این خودروها در مبادی ورودی به ترتیب ۱۷,۸۳۱,۸۳۲,۷۷۳ ریال و ۱۶,۸۸۵,۰۸۳,۲۴۲ ریال اعلام شده است. متقاضیان باید در مرحله نخست، برای خرید چانگان CS55 پلاس مبلغ ۸,۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال و برای تویوتا کرولا ۸,۴۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز کنند. طبق برنامه، چانگان CS55 پلاس مدل ۲۰۲۴ و تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۳ در هفته چهارم آذرماه ۱۴۰۴ به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

در بخش فروش فوق‌العاده، سایپا دو خودروی چانگان CS35 پلاس و رووی eRX5 را عرضه کرده است. قیمت این خودروها به ترتیب ۱۴,۷۳۰,۹۹۰,۰۰۰ ریال و ۱۷,۶۲۲,۳۲۰,۰۰۰ ریال تعیین شده است. چانگان CS35 پلاس مدل ۲۰۲۴ و رووی eRX5 مدل ۲۰۲۳ در مدت ۱۲۰ روز پس از پذیرش به دست خریداران خواهند رسید.

بازگشایی دوباره سامانه خودروهای وارداتی و اعلام این شرایط فروش، بار دیگر توجه بازار خودرو را جلب کرده است. با توجه به قیمت و شرایط تحویل، پیش‌بینی می‌شود رقابت میان متقاضیان برای خرید این محصولات بالا باشد. سایپا اعلام کرده است که تمامی مراحل ثبت‌نام و واریز وجه از طریق سامانه‌های رسمی این شرکت انجام خواهد شد و خریداران باید در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرآیند اقدام کنند.

این طرح فروش جدید، بخشی از برنامه‌های سایپا برای گسترش عرضه خودروهای وارداتی و پاسخ به تقاضای بازار است؛ اقدامی که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر روند معاملات و قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی بگذارد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رادار خط خوان، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، اخطار خروج از خط، سنسور نور، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار تابلوخوان، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، جلو آمپر دیجیتال و… اشاره کرد. 

با گشایش مجدد مرزها و ورود خودروهای خارجی به بازار ایران، رقابت بین شرکت‌های خودروسازی برای عرضه محصولات جذاب شدت گرفته است.

در این میان، تویوتا به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرو در جهان، توجه بسیاری از شرکت‌های واردکننده را به خود جلب کرده است. سایپا نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خودرو ایران، با واردات نسخه‌های مختلف تویوتا کرولا، گام‌های موثری در جهت گسترش سبد محصولات تویوتا در بازار ایران برداشته است.

مطابق با آخرین اخبار خودرو، اکنون سایپا قصد دارد تا تویوتا کرولا کراس که به عنوان یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای تویوتا شناخته می‌شود را نیز به بازار ایران بیاورد. کرولا کراس، دومین کراس‌اوور تویوتا، بر اساس پلتفرم GA-C (TNGA) ساخته شده و از نظر ابعاد جایگاهی بین CH-R و راوفور را اشغال می‌کند. این مدل که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد، پیش از این توسط شرکت برساوش به ایران وارد می‌شد، اما حالا سایپا نیز در این زمینه اقدام کرده است.

در حال حاضر، جزئیات دقیقی از ویژگی‌ها و امکانات نسخه وارداتی سایپا در دسترس نیست، اما با توجه به محدودیت‌های ارزی و سقف واردات خودرو، پیش‌بینی می‌شود که این نسخه وارداتی مشابه به مدلی باشد که پیش‌تر توسط شرکت برساوش روانه بازار ایران شده بود.

Toyota Corolla Cross از یک سیستم هیبریدی بهره می‌برد که ترکیبی هوشمندانه از موتور بنزینی و الکتریکی است. موتور بنزینی 2 لیتری تنفس طبیعی، با قدرت 152 اسب بخار و گشتاور 188 نیوتن‌متر، نیروی محرکه اصلی را تامین می‌کند. در کنار آن، موتور برقی با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 206 نیوتن‌متر، شتاب اولیه و مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد. این ترکیب قدرتمند، در مجموع 194 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که عملکردی چابک و پاسخگو را برای رانندگی در شهر و جاده فراهم می‌کند. نیرو تولید شده توسط این سیستم هیبریدی از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کرولا کراس به امکانات متنوعی مجهز شده است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کیسه‌های هوای روبرو، جانبی و پرده‌ای

 کنترل پایداری

نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو

پشت آمپر دیجیتال

سیستم تصفیه هوای کابین

تهویه اتوماتیک

استارت دکمه‌ای

تریم چرم و پارچه

سانروف

دستیار رانندگی خودکار بین خطوط

نوربالای اتوماتیک

رانندگی خودکار در ترافیک

کروز کنترل تطبیقی

 رادار تابلو خوان

ترمز اضطراری اتوماتیک

اواخر شهریور ماه و در نمایشگاه مشهد بود که شرکت سایپا تویوتا کرولا هیبرید را معرفی کرد و اعلام شد واردات این خودرو به زودی آغاز می شود.

اگرچه سایپا یکی از نخستین شرکت هایی بود که روند واردات را در دور جدید استارت زد اما برنامه های سایپا اصلا خوب پیش نرفت و پس از عرضه های سنگین کرولا و لوین توسط شرکت های دیگر، سایپا تازه پا به میدان واردات تویوتا گذاشت.

اما نکته مهمی که در مورد کرولاهای وارداتی سایپا وجود دارد این است که این خودروها قیمت علی الحساب پایین تری نسبت به دیگر کرولاهای بازار دارند و قیمت نهایی آن ها هم زیر ۲ میلیارد محاسبه می شود. حالا سوالی که پیش می آید این است که چرا قیمت کرولا هیبرید سایپا نسبت به نمونه های دیگر متفاوت است؟ در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی می کنیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده سایپا قرار است دو تیپ الیت و پایونیر را از این خودرو به بازار ایران بیاورد اما این دو تیپ در مشخصات فنی با دیگر کرولا هیبرید های بازار یکسان هستند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتر تنفس طبیعی قرار دارد که همراه یک موتور برقی عمل می کند و حاصل عملکرد سیستم هیبرید خروجی حداکثری ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور را رقم می زند و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به صورت یکپارچه به چرخ های جلو منتقل می شود. پس تا اینجا تفاوتی بین کرولا هیبرید سایپا با دیگر کرولاهای مشابه بازار نیست و تفاوت اصلی در بحث امکانات رقم می خورد.

طراحی داخلی در این خودرو همان سبکی را دارد که در کرولا و لوین های دیگر دیده ایم. متریال کیفیت قابل قبول دارند اما از آنجا که با یک محصول اقتصادی تویوتا طرف هستیم، از هر نقطه کابین سادگی بیش از حدی موج می زند که شاید برای همه راضی کننده نباشد. در این خودرو امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و … دیده می شود.

 

ارسال نظر: