شب ها نمیتونی راحت بخوابی | یک روش بدون قرض و دارو که باعث خواب آرام و عمیق شما میشود

حل مشکل خواب شبانه: آیا مشکل خواب دارید؟ دریابید که چگونه بی خوابی را برای همیشه شکست دهید! آیا پس از بیدار شدن در نیمه شب به دلیل بی خوابی برای دوباره به خواب رفتن تلاش می کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. میلیون‌ها نفر از بی‌خوابی رنج می‌برند و مدیریت آن می‌تواند مشکلی باشد. با این حال نترسید. چند کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا دوباره بخوابید.

کدخبر : 3685
سایت سرگرمی روز :

حل مشکل خواب شبانه: آیا مشکل خواب دارید؟ دریابید که چگونه بی خوابی را برای همیشه شکست دهید! آیا پس از بیدار شدن در نیمه شب به دلیل بی خوابی برای دوباره به خواب رفتن تلاش می کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. میلیون‌ها نفر از بی‌خوابی رنج می‌برند و مدیریت آن می‌تواند مشکلی باشد. با این حال نترسید. چند کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا دوباره بخوابید.

حل مشکل خواب شبانه

در این مقاله، به بررسی کارهایی که نباید هنگام بیدار شدن در نیمه شب به دلیل بی خوابی و همچنین نکاتی برای دوباره خوابیدن بپردازیم، خواهیم داشت. وحشت نکنید. اگر بی‌خوابی دارید و نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شوید، استراحت کردن و دوباره به خواب رفتن سخت است. در ادامه به مهمترین راهها برای حل مشکل خواب شبانه پرداخته شده است.

وحشت نکردن از بی خوابی

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید در مورد آن وحشت نکنید. به تمام کارهایی که فردا باید انجام دهید یا به همه نگرانی هایی که در ذهن شماست فکر نکنید.

در عوض، روی آرام کردن بدن خود تمرکز کنید. صدای طبیعت را پخش کنید یا کتاب بخوانید، هر چیزی که به آرامش شما کمک می کند و باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

از خیره شدن به صفحه نمایش گوشی بپرهیزید

مقاومت در برابر وسوسه استفاده از تلفن یا لپ‌تاپ تا اواخر شب می‌تواند سخت باشد. اما اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که مطمئن شوید قبل از خواب مستقیماً به هیچ صفحه نمایشی نگاه نمی کنید.

نور ساطع شده از این دستگاه‌ها می‌تواند در چرخه خواب شما اختلال ایجاد کند و حرکت را برای شما سخت‌تر کند. به جای اینکه بدون فکر در تلفن یا لپ تاپ خود پیمایش کنید، چرا قبل از خواب چیزی آرامش بخش تری را امتحان نکنید؟

کتاب بخوانید، حمام آب گرم بگیرید، در یک دفترچه یادداشت بنویسید. هر چیزی که به شما کمک می کند آرام شوید و راحت تر به خوابی آرام بروید.

خودتان را مجبور به خوابیدن نکنید

اگر متوجه شدید که در تلاش برای به خواب رفتن هستید، مهم است که تلاش نکنید و خود را مجبور نکنید. دراز کشیدن در رختخواب، احساس فشار برای بازگشت به خواب، می تواند وضعیت را بدتر کند.

به جای اینکه بخواهید بخوابید، چند فعالیت آرامش بخش مانند خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی یا حمام آب گرم را امتحان کنید.این فعالیت ها می توانند به بدن و ذهن شما کمک کنند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند و برای خواب آماده شوند.

خودتان را بیش از حد تحریک نکنید

وقتی متوجه می‌شوید که نمی‌توانید در نیمه‌شب بخوابید، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که برای بیدار شدن از خواب به سراغ نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا قندی بروید.با این حال، این می تواند معکوس باشد زیرا این مواد می توانند بدن شما را بیش از حد تحریک کنند و دوباره به خواب رفتن را سخت تر کنند.

بنابراین، اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است از مصرف کافئین و نوشیدنی های شیرین به طور کامل اجتناب کنید.

اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید و نیمه شب از خواب بیدار می شوید، این نکات را برای بازگشت به خواب امتحان کنید:

از بررسی ساعت یا گوشی خود خودداری کنید.

سعی کنید به این فکر نکنید که چقدر طول می کشد تا بخوابید.

روی تنفس خود تمرکز کنید و بدن و ذهن خود را آرام کنید.

اگر ذهنتان تند تند است، سعی کنید افکارتان را بنویسید و تا صبح کنار بگذارید.

با کم کردن نور، استفاده از دستگاه نویز یا استفاده از ماسک چشم، محیط خواب آرامش بخشی ایجاد کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید امیدوار باشید که دوباره بخوابید و با شادابی از خواب بیدار شوید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید! اگر این کار را کردید، به راحتی آن را با دوستان و خانواده خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا یک پیوند را برای آنها ایمیل کنید. اگر به انتشار این مقاله عالی کمک کنید، برای ما بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    برای داشتنی خواب خیلی راحت تر یک لیوان سیر کم چرب وگرم بنوشید خواهید دید معجزه می‌کند