ریزش شدید قیمت خودرو در بازار | پژو 207 در سراشیبی سقوط
در شرایطی که بازار خودرو در روزهای اخیر آرامش نسبی را تجربه میکرد، امروز مدلهای مختلف پژو ۲۰۷ با افت قابل توجه قیمت مواجه شدند.
بازار خودرو در ۱۳ مهر ۱۴۰۴ شاهد افت محسوس در قیمت خانواده پژو ۲۰۷ ایرانخودرو بود؛ جایی که تمامی نسخههای این هاچبک محبوب از تیپ دندهای تا اتوماتیک پانوراما با کاهش بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان مواجه شدند.
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما (رینگ فولادی) امروز با ۲۰ میلیون تومان کاهش، از محدوده یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان پایین آمد و در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان معامله شد.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۱۱ میلیون تومان ارزانتر شد و حالا در بازار به یک میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان رسیده است.
پژو ۲۰۷ موتور TU۳ که نسخه اقتصادیتر این خانواده محسوب میشود، امروز ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در سطح ۸۶۹ میلیون تومان قرار گرفت.
در نهایت، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما هم با افت ۱۰ میلیون تومانی همراه شد و امروز یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان قیمتگذاری شد.
قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ - مهرماه۱۴۰۴
برند مدل کارکرد(کیلومتر) قیمت (تومان)
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5P ۱۴۰۴ صفر ۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۳ صفر ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۴۰۴ صفر ۱,۲۳۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک فرمان هیدرولیک صفر ۱,۰۱۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما
۱۴۰۴ رینگ فولادی صفر ۱,۰۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای TU۵ ۱۴۰۴ فرمان هیدرولیک صفر ۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ TU۳ ۱۴۰۴ صفر ۸۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ TU۳ ۱۴۰۳ صفر ۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
در بازار پرنوسان خودروهای داخلی، دو محصول پرطرفدار ایرانخودرو یعنی پژو ۲۰۷ و تارا، همواره در مرکز توجه خریداران قرار دارند. یکی نمایندهی نسل قدیم پلتفرم پژو با روحیهی اسپرت و جوانپسند، و دیگری نتیجهی بهروزرسانیهای فنی و طراحی جدید ایرانخودرو در مسیر حرکت بهسوی محصولات مدرنتر. در شرایطی که قیمت پژو ۲۰۷ امروز کاهش یافته و قیمت تارا همچنان نوسان دارد، مقایسهی این دو خودرو میتواند برای خریداران، راهنمایی جدی در تصمیمگیری باشد.
پژو ۲۰۷ از نظر طراحی بدنه، هنوز هم یکی از جذابترین خودروهای تولید داخل محسوب میشود. خطوط تیز، چراغهای کشیده و نمای اسپرت سپرها، این هاچبک جمعوجور را به انتخاب محبوب قشر جوان تبدیل کرده است. در مقابل، تارا با ظاهری مدرنتر و نزدیک به طراحی جهانی، حس سدانهای خانوادگی را منتقل میکند. ارتفاع بیشتر بدنه، جلوپنجره بزرگتر و طراحی متعادلتر، تارا را گزینهای جدیتر برای سفرهای شهری و بینشهری کرده است.
در فضای کابین، تفاوتها محسوسترند. کابین تارا نسبت به پژو ۲۰۷ جادارتر و ارگونومیکتر است؛ مخصوصاً در بخش صندلیهای عقب و حجم صندوق عقب که به ۴۲۰ لیتر میرسد. در مقابل، ۲۰۷ فضای محدودتری دارد اما طراحی داخلی آن بهدلیل فرمان کوچک، داشبورد زاویهدار و نمایشگر مرکزی جمعوجور، حس اسپرت و چابکی بیشتری القا میکند.
از نظر کیفیت متریال، هر دو خودرو در سطح معمول محصولات داخلی هستند، اما تارا بهواسطهی تولید جدیدتر، مونتاژ دقیقتر و عایقبندی بهتر، تجربهی سواری آرامتری ارائه میدهد.از نظر فنی، هر دو خودرو از خانوادهی پیشرانههای ۱.۶ لیتری ایرانخودرو هستند.
پژو ۲۰۷ در نسخههای دندهای و اتوماتیک از موتور TU۵ با قدرت ۱۰۵ اسببخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر بهره میبرد. تارا اما به موتور TU۵P مجهز است که با تغییر در سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT) و بهبود نرمافزار ECU، حدود ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
در بخش گیربکس، هر دو خودرو با نسخههای ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند، با این تفاوت که گیربکس اتوماتیک تارا عملکرد نرمتر و دقیقتری دارد و در رانندگی شهری، تعویض دندهها را با وقفهی کمتری انجام میدهد. از نظر شتاب، پژو ۲۰۷ کمی سریعتر است (شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۱.۶ ثانیه)، اما تارا به لطف تنظیم موتور جدید، در مسیرهای طولانیتر پایداری بهتری دارد.
در بخش امکانات، برتری با تارا است. این خودرو در تیپهای V۱ و V۴ به امکاناتی چون سیستم کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، ترمز ABS+EBD، دو کیسه هوا در جلو و جانبی، دوربین دید عقب، سنسور پارک، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تهویه اتوماتیک و کروز کنترل مجهز شده است.
در مقابل، پژو ۲۰۷ نیز در نسخههای فول دارای امکانات مشابهی است، اما در برخی تیپهای دندهای هنوز فاقد سیستم کنترل پایداری و ایربگهای جانبی است. از نظر ایمنی ساختاری نیز، بدنهی تارا به دلیل طراحی جدیدتر، مقاومت بهتری در تستهای ضربهی داخلی از خود نشان داده است.