خبر خوش شبانه بازنشستگان | اجرای بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی شروع شد

آغاز پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان تأمین اجتماعی از مهرماه ۱۴۰۴، گامی مثبت در رفع مشکلات بیمه تکمیلی و پاسخ به اعتراض‌های گسترده بازنشستگان؛ کارشناسان این تحول را نقطه عطف نظام رفاهی می‌دانند.

کدخبر : 38243
سایت سرگرمی روز :

پس از ماه‌ها تأخیر در بازپرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان، اکنون روند اجرایی شدن بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی به مراحل نهایی رسیده است. این خبر مسرت‌بخش از آغاز تسویه بدهی‌های انباشته بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهرماه سال جاری منتشر شده است؛ خبری که می‌تواند به انتظار طولانی چندسدهزار بازنشسته پایان دهد.

در ماه‌های اخیر، تأخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی توسط شرکت آتیه‌سازان حافظ، موجب نارضایتی گسترده میان بازنشستگان شده بود. این اعتراضات به قدری افزایش یافت که کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور خواستار ورود نهادهای بالادستی و حتی مجلس شورای اسلامی به این موضوع شدند.

با پیگیری‌های عباس گودرزی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده بروجرد، موضوع به سطح ملی بررسی شد. طبق اعلام منابع آگاه، به دستور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سالاری، و با استناد به مصوبه جدید سران قوا، سازمان موظف شد بخشی از بدهی‌های انباشته به شرکت آتیه‌سازان حافظ را پرداخت کند. این اقدام از محل منابع مالی جدید صورت گرفت و انتظار می‌رود موجب بازگشت نقدینگی به این شرکت شود.

به گفته کارشناسان حوزه رفاه و بیمه، اجرای این مصوبه می‌تواند نقطه عطفی در نظام پرداخت‌های درمانی بازنشستگان باشد. بازگشت نقدینگی به شرکت آتیه‌سازان حافظ، موجب تسویه سریع‌تر بدهی‌های مراکز درمانی شده و پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان به روند معمول بازخواهد گشت.

بازنشستگان امیدوارند که مهرماه سال جاری سرآغاز فصل تازه‌ای در خدمات بیمه‌ای و درمانی باشد. با اجرای کامل مصوبه، انتظار می‌رود نظم در پرداخت‌های بیمه تکمیلی برقرار شود و اعتماد از دست رفته به سیستم درمانی بازگردد.

مهدی شکوری در جلسه شورای اداری بیمه و درمان در بیمارستان سبلان اردبیل گفت: برای تعیین تکلیف رانندگان، شرکت کار و تأمین انتخاب نیرو را انجام داده و تدارک وسیله نقلیه بر عهده سازمان خواهد بود که در این زمینه تلاش بر حل مشکلات استان‌های مختلف است.

وی از تغییر ساختار کلان سازمان با نظر هیئت مدیره خبر داد و افزود: این تغییرات در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی انجام شده و شرایط بهتری را در مدیریت مجموعه و انجام امور و رفع بسیاری از نواقصات و ضعف‌های گذشته نظاره‌گر خواهیم بود.

معاون سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: با ادغام واحدها و ابلاغ وظایف جدید، تلاش بر این است تا چابک‌سازی و هوشمندسازی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه ادغام شعب نیز جز برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی است.

شکوری به برگزاری آزمون نیروهای استخدامی، نیروهای جدید و ارتقای توانمندی نیروهای موجود اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان سنجش، اتاق آزمونی را تدارک دیدیم تا از لحاظ عمومی و تخصصی فرد مورد نظر به صورت منظم در محل آزمون حضور داشته و با ایجاد بانک سؤالات به موضوعات مطرح شده و سؤالات پاسخگو باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این سیستم به ارتقای دانش فنی همکاران کمک کرده و ما نیز به راحتی می‌توانیم در انتصابات از ظرفیت نیروی انسانی توانمند و مدیران کارآمد بهره بگیریم.

معاون سازمان تأمین اجتماعی در مورد برنامه‌های سازمان در حوزه رفاهی نیز اضافه کرد: شورای رفاهی در سازمان تشکیل شده تا با سیاست گذاری کلان و بازنگری در موضوعات مختلف با بهره‌گیری از خرد جمعی بتوان ارتقای خدمات رفاهی را انجام داد.

شکوری در مورد کمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش درمان بیان کرد: در سال‌های گذشته جذب نیرو انجام نشده بود و ما با یک خلأ ۶ هزار نفری در جذب نیروها روبه‌رو بودیم که قرار شد امسال پنج هزار نفر نیرو جذب و استخدامی‌های جدید را شاهد باشیم.

ارسال نظر: