اجرای شیوه‌نامه جدید تأمین اجتماعی | خبر خوش مدیرعامل تامین اجتماعی از تدوین و اجرا شیوه نامه جدید سازمان

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی برای رفع دغدغه‌های بیمه‌ای نیروی کار شاغل در بخش ساختمان، تدوین و اجرا شده است.

کدخبر : 38444
سایت سرگرمی روز :

مصطفی سالاری در جلسه بررسی موارد مرتبط با اجرای شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی افزود: قانون بیمه کارگران ساختمانی به این دلیل مصوب شد که کارگران این بخش به علت ماهیت کاری غیرثابت و موقتی، امکان قرار گرفتن در لیست حق‌بیمه ماهانه کارفرمایان را نداشتند؛ به واسطه این قانون، برقراری پوشش بیمه‌ای برای این بخش از جامعه کارگری فراهم شده است.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی نیز در راستای ارتقای وضعیت پوشش بیمه‌ای شاغلان حوزه ساختمان با حضور و مشارکت فعالانه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حوزه ساختمان تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اولویت‌های حوزه بازرسی مرتبط با شناسایی کارگران ساختمانی، بر ضرورت هماهنگی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اجرای شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی تأکید کرد.

تشکیل جلسات کارگروه‌های استانی به واسطه ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی، تشریح اقدامات در راستای اجرای شیوه‌نامه مربوطه، بررسی چالش‌های اجرای این شیوه‌نامه و بررسی نحوه رسیدگی به اعتراضات حوزه بیمه کارگران ساختمان و ثبت سیستمی اعتراضات و رسیدگی حضوری در جریان این جلسه مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در ادامه ششمین جلسه کارگروه ملی شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در ارتباط با جزئیات اجرایی این شیوه‌نامه، موضوعاتی را مطرح و نظرات خود را اعلام کردند.

جزئیات کارکردهای سامانه جامع شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان و نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در ششمین جلسه کارگروه ملی شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی حضور داشتند.

سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از دیدگاه‌ها و بازخوردهای ذی‌نفعان، خدمات غیرحضوری را در مرحله پیش از رونمایی و همچنین پس از انتشار، پایش و ارزیابی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، پیرو تأکید دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان مبنی بر ضرورت استفاده از نظرات و بازخوردهای ذی‌نفعان ازجمله بیمه‌‌شدگان، مستمری‌‌بگیران، کارفرمایان و سایر نمایندگان دستگاه‌‌‌های ذی‌ربط در پایش و بهبود خدمات غیرحضوری در مرحله پیش از انتشار و همچنین بازخورد مستمر پس از رونمایی از خدمات غیرحضوری، عموم علاقه‌مندان به مشارکت در این ارزیابی می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه هم‌اندیشی و بخش باشگاه هم‌یار به نشانی https://hamandishi.info/hamyar-signup نسبت به ثبت‌نام در این فراخوان اقدام کنند.

مطابق فرایند تعریف شده بازخوردها، بر اساس شاخص‌هایی نظیر تجربه کاربری، مسائل فنی، محتوایی و زبانی و نیز آثار و تبعات کسب‌وکاری، دریافت و ارزیابی می‌شوند. همچنین ارزیابی خدمات غیرحضوری در مرحله پیش از انتشار، برای خدمات غیرحضوری جدید انجام شده و در مرحله پس از انتشار نیز فرایند ارزیابی به صورت مستمر و با محوریت مرکز ارتباطات مردمی سازمان انجام خواهد شد.

افراد متقاضی اعم از بازنشستگان، بیمه‌پردازان، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همکاران شاغل یا بازنشسته سازمان می‌توانند تا سی‌ام مهرماه با مراجعه به نشانی hamandishi.info نسبت به تکمیل و ارسال فرم عضویت اقدام کرده تا به فراخور تخصص و علاقه‌مندی در ارزیابی سامانه‌ها مشارکت کنند.

گفتنی است در دوره مدیریتی جدید، 20 طرح تحولی ناظر به مسائل و مأموریت‌های سازمان توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی  طراحی و تعریف شده که توسعه و ارتقا کیفی خدمات غیرحضوری یکی از اهداف این طرح‌ها به شمار می‌رود.

ارسال نظر: