اطلاعیه رسمی تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران | دریافت کامل مستمری و مزایا با تکمیل اطلاعات تا این زمان

بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی فرزندان و نوادگان دختر بازمانده (مستمری بگیرانِ بازمانده)، تا ۱۵ آبان ماه نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام کنند.

کدخبر : 38934
سایت سرگرمی روز :

این سازمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: فرزندان و نوادگان دختر بازمانده (مستمری بگیرانِ بازمانده)، تا ۱۵ آبان ماه، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی Es.tamin.ir و از مسیر «مستمری بگیران -مستمری بازماندگان» نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است در صورت تمایل به بهره مندی از مزایای بیمه زنان خانه دار می توانید از طریق منوی «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» نسبت به انعقاد قرارداد زنان خانه دار و دختران اقدام کنند.

در پی پرداخت حقوق و مستمری شهریور ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی، جمعی از بازماندگان اعلام کردند که «کمک‌هزینه اولاد» برای آنها حذف شده است، سازمان تامین اجتماعی هم اعلام کرد که به دلیل هوشمندسازی اطلاعات افراد و به روزرسانی استعلام از سایر مراجع و بروز تغییراتی در پرونده افراد، کمک هزینه اولاد برای فرزندان بالای ۱۸ سال بازمانده، حذف شده است که پس از رفع ایرادات، اصلاحیه آن در مستمری مهر ماه لحاظ خواهد شد.

بر این اساس سازمان تامین اجتماعی ۳۰مهر ماه اعلام کرد: پرداخت کمک هزینه اولاد بازماندگان واجد شرایط که در حقوق ماه قبل دچار مشکل شده بود، برقرار و در حقوق مهرماه به این افراد پرداخت شد.

سازمان تأمین اجتماعی در اطلاعیه ای در خصوص برخی تغییرات پرداخت کمک هزینه اولاد بازماندگان، اعلام کرد که در نتیجه به‌روزرسانی هوشمند اطلاعات مربوط به پرونده اطلاعات بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، پرداخت کمک هزینه اولاد به برخی از بازماندگان در ماه گذشته با توقف سیستمی مواجه شده بود.

در این اطلاعیه آمده است: پس از اصلاحات نرم‌افزاری و تکمیل اطلاعات و بررسی‌های انجام شده؛ کمک هزینه اولاد برای آن دسته از بازماندگانی که شرایط دریافت را داشتند، برقرار و در فیش حقوقی مهر ماه آنها اعمال و به همراه مبلغ مربوط به شهریور، برای افراد واریز شده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، آن دسته از بازماندگانی که نسبت به توقف پرداخت کمک هزینه اولاد اعتراض داشتند، درخواست رسیدگی خود را از طریق مرکز ۱۴۲۰ ثبت کردند و بعد از بررسی‌های تخصصی، نتیجه رسیدگی و پاسخ نیز به صورت پیامک(از تلفن همراه) به آنها اطلاع‌رسانی شده است.

سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده که تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی در حوزه فعالیت های این سازمان، اداره کل روابط عمومی است و توصیه می‌شود افراد موضوعات را از طریق پایگاه خبری به سازمان نشانی Tamin.ir و یا کانال‌ها و صفحات رسمی تامین اجتماعی در در شبکه های اجتماعی با نشانی مشترک Tamin_Media ، دنبال کنند.

همچنین سامانه پاسخگویی تامین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات ذی‌نفعان است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران تأمین اجتماعی، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: پرستاران، با صرف زمان و زندگی خود، زندگی را به مردم و بیماران هدیه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی بخشی مهمی از خدمات درمانی کشور را تولید می‌کند که نسبت به این خدمت، وابستگی ایجاد شده است؛ باید کیفیت و‌ کمیت خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی را ارتقا دهیم و این مهم با مشارکت پرستاران و با وجود کادر درمان ممکن می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در حال حاضر ترجیح اکثر بیماران، مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان است و رسالت ارائه خدمات درمانی در این مراکز، بر عهده کادر درمان و به‌ویژه پرستاران تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

وی در ادامه این مراسم از پیش‌بینی جذب نیروی جدید صرفاً در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: فرآیند مقدماتی برگزاری آزمون مذکور در حال پیگیری است و پس از اخذ مجوزهای لازم، آزمون مربوطه در رسته‌های مختلف شغلی بخش درمان برگزار خواهد شد که از این تعداد، حدود ۲۸۰۰ نفر به کادر پرستاری اختصاص خواهد یافت تا بخشی از فشار کاری این قشر کاهش یابد.

سالاری همچنین از اجرای آزمایشی تعرفه‌گذاری جدید خدمات پرستاری در اردیبهشت و خرداد سال‌جاری خبر داد و گفت: این موضوع به عنوان یکی از محورهای طرح‌های بیست‌گانه است که تقریباً به سرانجام رسیده و به‌زودی، پرداخت‌ها بر اساس تعرفه‌های جدید انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یک چارچوب نظام‌مند، با پرداخت بیشتر و بهتر به پرستاران موافقیم، تأکید کرد: طبیعی است که در مقابل، بهبود کیفیت خدمات درمانی نیز رقم خواهد خورد. تلاش داریم میزان پرداخت به رسته‌های مختلف درمانی سازمان، کمتر از سطح پرداختی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان در سال‌جاری گفت: امسال شاهد افزایش بسیار قابل توجه و بی‌سابقه‌ای در هزینه‌های بخش درمان، به‌ویژه در بخش‌های دارو هستیم که این عوامل نیز در اختیارات سازمان نیست.

سالاری با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات و چالش‌های به جا مانده از گذشته و موانع ناشی از شرایط عمومی و اقتصادی کشور، تلاش داریم شرایط کاری برای کادر درمان و پرستاران را تسهیل کنیم، گفت: به طور کلی رویکرد سازمان، انجام کامل تعهدات و تکالیف نسبت به تمامی کارکنان، بیمه‌شدگان و بازنشستگان بوده است.

وی با تقدیر از همراهی هیأت مدیره سازمان در ارتباط با تصمیمات حوزه درمان، افزود: در یک‌سال اخیر، تمامی پیشنهادات ما در راستای بهبود شرایط کادر درمان و پرستاران با موافقت و همراهی هیأت مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی مواجه شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان با قدردانی از جامعه پرستاری، از زحمات بی‌دریغ آنان در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر کرد.

در جریان مراسم گرامیداشت و تقدیر از جامعه پرستاران سازمان تأمین‌اجتماعی در روز پرستار از ۱۱۰ پرستار برگزیده تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور تقدیر به عمل آمد. این مراسم با حضور مدیرعامل، قائم‌مقام، رئیس و اعضای هیأت مدیره و‌ جمعی از معاونین و مدیران کل سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان جامعه پرستاری این سازمان برگزار شد.

ارسال نظر: