بنز های جدید ایران خودرو در راه بازار | معرفی بنزهای ایران خودرو با مشخصات فنی
با رفع محدودیت های واردات خودرو و امکان ثبت سفارش خودروهای گران تر، شرکت ستاره ایران به عنوان زیرمجموعه ایران خودرو برنامه دارد تا بنزهای جدید را به بازار ایران بیاورد.
با حضور مدیریت بخش خصوصی در ایکو ( ایران خودرو ) شاهد تحولات مختلفی هستیم. از ارتقا و بهبود ساختار خدمات پس از فروش گرفته تا حرکت به سمت محصولاتی با فناوری های جدید؛ در حال حاضر ایران خودرو برنامه دارد تا بخش قابل توجهی از سبد محصولات تولیدی خود را به محصولات هایبرید اختصاص دهد.
از سویی این شرکت می خواهد تا دوباره نام شرکت ستاره ایران را به عنوان زیرمجموعه خود احیا کند و محصولات پیشرفته بنز را با این شرکت به بازار ایران بیاورد.
از چند ماه قبل مدیران ارشد ایران خودرو نشان « ایکو پرمیوم » معرفی کردند. این نشان تجاری به نمایندگی های اختصاص دارد که سطحی نوین از خدمات مختلف را به مشتریان ارائه می دهد و بدیهی است که خودروهای بنز خدمات مختلفی را قالب ایکو پرمیوم دریافت خواهند کرد.
آن طور که منابع آگاه می گویند، شرکت ستاره ایران به عنوان زیرمجموعه ایران خودرو می خواهد تا در این دوره واردات محصولات بنزینی و تمام الکتریکی مرسدس بنز را به بازار کشور عرضه کند. اولین خودروی برقی ستاره ایران مرسدس بنز EQS خواهد بود که یکی از لوکس ترین خودروهای تمام الکتریکی جهان است.
همچنین ایکو و ستاره ایران می خواهند تا مرسدس بنز کلاس E اتاق W214 را هم به بازار ایران بیاورند. کلاس E یک سدان محبوب و جذاب در بازار جهانی است که بار دیگر با نام ستاره ایران و ایران خودرو به بازار ایران می آید. در سال های گذشته تعداد قابل توجهی از نسل های مختلف مرسدس بنز کلاس E در بازار ایران به فروش رسیده اند و همچنان شاهد هستیم که نمونه های کارکرده این خودروها طرفداران زیادی دارد.
بدیهی است که با عرضه محصولات جدیدی مانند مرسدس بنز EQS و کلاس E، دوباره نشان تجاری بنز با خودروهای نوین در بازار ایران خواهد درخشید.
در نمای جلوی مرسدس EQS مدل 2025 با جلوپنجره مصنوعی با نوارهای افقی مواجه هستیم که تا حد زیادی به مدلهای درونسوز مرسدس شباهت دارد. گذشته از سپر AMG، باید به لوگوی ایستاده مرسدس در نوک کاپوت هم اشاره کنیم که یادآور S کلاس است. هیچ تغییری در فرم تخم مرغی EQS اعمال نشده است تا این خودرو همچنان نتواند با زیبایی S کلاس رقابت کند.
تغییرات فضای کابین مرسدس EQS هم به تزئین دریچههای تهویه روی ستونهای B با کروم و دوخت متضاد و جزئیات چرم ناپا برای بالشهای عقب محدود شده است. به نظر میرسد که با اضافه شدن 0.5 سانتیمتری ضخامت پشتی ردیف عقب، راحتی سرنشینان هم افزایش یافته باشد.
به لطف افزایش ظرفیت باتری از 108.4 به 118 کیلووات ساعت، انتظار میرود که برد حرکتی EQS مدل 2025 نسبت به سال قبل کمی افزایش یافته باشد. در مدل 2024، برد حرکتی چهار تریم EQS 450+ (محرک-عقب)، EQS 450 (چهار چرخ محرک)، EQS 580 و AMG EQS به 566، 555 و 490 کیلومتر (برمبنای EPA) اعلام شده بود.
مرسدس بنز E کلاس مدل 2025
هرچند قدمت مرسدس E کلاس 2025 به دهه 50 میلادی بازمیگردد، اما این خودرو همواره در زیر سایه S کلاس قرار داشته و البته از طرف مدل کوچکتر C کلاس تحت فشار بوده است. اما نسل دهم این خودرو، هویتی کاملا مستقل دارد.
فرم چراغهای جلو را میتوان یادآور محصولات مرسدس بنز در اواخر قرن بیستم دانست، که تاحدی نیز به مدل برقی EQE شباهت دارد. جزئیات ستارهای چراغهای عقب نیز قابل توجه است.
مرسدس E کلاس 2025 در دو فرم سدان و استیشن واگن و البته نسخه کراس اور E450 All-Terrain قابل خریداری است.
در فضای کابین همچنان با نمایشگرهای دیجیتال مواجه هستیم، که در تیپ کامل به صفحه نمایش سرتاسری تبدیل میشود. ضمن توجه به فرم جدید دریچه های تهویه، شارژر بیسیم و جالیوانی مخفیشونده و نورپردازی جدید LED، باید به فضای بیشتر کابین و محفظه بار ناشی از افزایش 2.5 سانتیمتری فاصله محورها اشاره کنیم، به نحوی که گنجایش صندوق E کلاس سدان و استیشن به ترتیب با کراساورهای جمعوجور و میانسایز برابری میکند.
نسل جدید MBUX با ظاهر شبیه به رابط کاربری تلفن هوشمند به یک تراشه قدرتمند مجهز شده است، که دریافت بروزرسانی های بعدی را آسانتر میکند. اپلیکیشنهای دیگر شامل یوتیوب، تیک تاک و Zoom نیز در این رابط قرار دارد.
این سامانه هوش مصنوعی را نیز به همراه دارد تا مواردی را به راننده پیشنهاد کند، یا با توجه به شرایط محیط، عملی مثل روشن کردن گرمکن صندلی در هوای سرد را انجام دهد. بنابر اعلام مرسدس در نسخههای بعدی این سامانه میتواند مستقل از راننده و براساس برنامه ریزی قبلی عمل کند.
سامانه Drive Pilot 95 که تاکنون فقط در EQS و S کلاس عرضه میشد، با ترکیب عملکرد کروز کنترل تطبیقپذیر و دستیار حفظ حرکت بین خطوط، میتواند خط حرکت را به صورت خودکار تعویض کند و حتی شتابگیری و ترمز را مشابه راننده انجام دهد. به لطف سایر سامانههای ایمنی همچون ترمز خودکار اضطراری با قابلیت شناسایی عابرپیاده ، مرسدس E کلاس مدل 2025 موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه NCAP شده است.
با تغییر در فنر و کمکفنرها، سیستم تعلیق مرسدس E کلاس 2025 عملکرد راحتتری ارائه میکند. جداسازی اجزای تعلیق از سیستم فرمان نه تنها به کاهش سر و صدا و لرزش ورودی به کابین منجر شده، بلکه باعث ایجاد تغییراتی در سیستم فرمان شده است تا شعاع گردش از 12 به 11.09 متر کاهش یابد.
مرسدس E450 All-Terrain به قابلیت فرمانپذیری تمام چرخها مجهز نیست، اما به لطف فاصله 17.8 سانتیمتری کف تا سطح زمین و با وجود محدودیت زاویه شکست، این خودرو در حالت رانندگی Off-Road میتواند مشابه یک کراساور حرکت کند و حتی رمپ بتنی با زاویه 30 درجه را بدون مشکل طی کند. البته همانطور که احتمالا حدس میزنید، E کلاس سدان هندلینگ به مراتب بهتری نسبت به E450 All-Terrain ارائه میدهد.
مرسدس E کلاس مدل 2025 در تیپ پایه یعنی E350 به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به همراه موتور برقی برای افزایش قدرت لحظهای مجهز شده است و در مجموع، 255 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به محور عقب یا هر دو محور (با پرداخت 2.500 دلار) انتقال میدهد.
مرسدس بنز E450 در دو نسخه سدان و All-Terrain به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر هیبرید-خفیف مجهز شده است، که 375 اسببخار قدرت و 500 نیوتنمتر گشتاور را به هر دو محور انتقال میدهد. شتاب صفر تا صد این خودرو در دو تیپ سدان و استیشن به ترتیب 4.7 و 4.9 ثانیه اعلام شده است.
به یاری پشتیبانی سامانه هیبرید خفیف E کلاس از قابلیت روشن شدن بدون استفاده از موتور درونسوز، بازیابی نیروی ترمز و خاموش شدن در هنگام توقف، مصرف سوخت متوسط E350 و E450 به ترتیب 8.4 و 9.4 لیتر در صد کیلومتر (برمبنای EPA) اعلام شده است. حتی در صورت حرکت ثابت E450 سدان و واگن با سرعت 128 کیلومتر برساعت، مصرف این خودروها به 7.8 لیتر در صد کیلومتر محدود میشود. برد حرکتی هیبرید این خودرو در بالاترین حالت به 700 کیلومتر خواهد رسید.
قیمت مرسدس بنز E کلاس مدل 2025
قیمت پایه مرسدس E کلاس مدل 2025 در تیپهای E350 ،E450 و E450 All-Terrain به ترتیب 63,600، 72 هزار و 77.250 دلار اعلام شده است.