مدیرعامل دستور جدید داد؛ شروع فصل جدید رفاهی در تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق برآوردها در صورت توسعه و ارتقای دسترسی سازمان به سرویسهای ازدواج و طلاق، ولادت، استعلام مرتبه ازدواج، گواهی انحصار وراثت و استعلام وضعیت تأهل، نیاز مراجعه بیمهشدگان در حوزه حدود 20 سرویس کاهش پیدا میکند و بسیاری از کارها به این واسطه به شکل کاملاً غیرحضوری و برخط انجام میشود.
مصطفی سالاری در ادامه جلسه بررسی اقدامات مربوط به توافقنامه سازمان تأمین اجتماعی با سازمان ثبت احوال، بیان کرد: به واسطه توافقنامه سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی و سازمان ثبت احوال قرار شد، سرویسهای اشاره شده به صورت انتشاری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.
گفتنی است در مدت یکسال گذشته جلسات متعددی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان ثبت احوال در این ارتباط برگزار و مسائل مرتبط مرتفع شد. در نهایت قرار بر این شد که سرویسهای اشاره شده در کوتاهترین زمان ممکن از طرف ثبت احوال در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.
براساس اعلام سازمان ثبت احوال، سرویسهای مذکور تولید و آزمایش شده و در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و ارائه آن به سازمان تأمین اجتماعی پس از طی فرایند مربوطه انجام میشود.
دسترسی سازمان تأمین اجتماعی به دادههای سازمان ثبت احوال، تسهیل ارائه خدمات مبتنی بر فناوری روز و تسریع در انجام امور مربوط به جامعه تحت پوشش این سازمان را موجب میشود.
سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرایی کردن طرحهای بیستگانه تحولی به ویژه در حوزههای مرتبط با فناوری اطلاعات و هوشمندسازی اطلاعات و همچنین در جهت کاهش مراجعات حضوری و توسعه خدمات غیرحضوری، عملیاتی کردن توافق با سازمان ثبت احوال را پیگیری میکند.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی به منظور بررسی مراکز درمانی سازمان با حضور در اصفهان به همراه مدیر درمان این استان و جمعی از نمایندگان تشکلهای کارگری و بازنشستگی از بیمارستانهای حضرت فاطمه الزهرا(س) نجفآباد، شریعتی، دکتر غرضی و پلیکلینیک خمیمی شهر بازدید و با مسئولان و مردم گفتوگو کرد.
داریوش پناهیزاده در جریان این بازیدها بیان کرد: استان اصفهان از مناطق پرجمعیت کشور است؛ به سبب وجود صنایع مختلف، از نظر جمعیت تحت پوشش بیش از 72 درصد جمعیت اصفهان بیمهشده و مستمریبگیر سازمان تأمین اجتماعی هستند.
وی ارائه خدمات درمانی باکیفیت به بیمهشدگان این منطقه را از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: کادر درمانی تأمین اجتماعی در استان اصفهان عملکرد درخشانی داشته و امروز شاهد سامانیافتگی خدمات درمانی در مراکز ملکی هستیم.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هدف سازمان، ارتقاء کیفیت خدمات و تسهیل دسترسی بیمهشدگان به خدمات تخصصی است، افزود: برنامهریزی برای تقویت زیرساختهای درمانی، نوسازی تجهیزات و توسعه خدمات فوقتخصصی در بیمارستانهای اصفهان از جمله گامهای آینده ما است. مراکز درمانی اصفهان باید به یکی از قطبهای درمانی کشور تبدیل شوند.
او همچنین تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی هیچ محدودیتی برای تأمین تجهیزات پزشکی ضروری، جذب پزشکان متخصص و ارتقاء استانداردهای خدمات بر اساس سطح بندی ندارد. هر اقدامی که به کاهش هزینههای درمان خانوادههای بیمهشدگان منجر شود، برای ما یک مأموریت ملی است.
پناهیزاده ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی بیمارستان های استان اصفهان گفت: در شرایط اقتصادی امروز، هر خدمتی که در مراکز ملکی سازمان ارائه میشود، بهمعنای حمایت مستقیم از معیشت کارگران است؛ زیرا این خدمات رایگان، مانع از تحمیل هزینههای سنگین درمانی به خانوادهها میشود.
وی ادامه داد: در حوزه درمان اصفهان ظرفیتهای ارزشمندی وجود دارد؛ مدیریت و گروه درمان این استان با نگاه کارشناسی، تحول چشمگیری در حوزه دارو و تجهیزات ایجاد کردهاند. با این پشتوانه، اطمینان داریم استان اصفهان در خط مقدم توسعه خدمات درمان مستقیم قرار خواهد گرفت.
پناهیزاده همچنین بر تأمین کامل تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی مورد نیاز بر اساس سطحبندی مرکز تأکید کرد و افزود: در بخش تأمین تجهیزات درمانی و جذب پزشکان متخصص، هیچ محدودیتی وجود ندارد و ستاد مرکزی سازمان متعهد به پشتیبانی کامل از طرح توسعه خدمات درمانی در استان اصفهان است.