اطلاعیه جدید سازمان تامین اجتماعی درباره فیش حقوقی بازنشستگان | تغییر تحولات جدید فیش حقوقی بازنشستگان اعلام شد

فیش حقوقی آبان ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق ورود به سامانه غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و مراجعه به گزینه‌های مستمری‌بگیران / مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران و همچنین از طریق برنامه کاربردی «تأمین من» قابل دریافت است.

اطلاعیه جدید سازمان تامین اجتماعی درباره فیش حقوقی بازنشستگان | تغییر تحولات جدید فیش حقوقی بازنشستگان اعلام شد
کدخبر : 40424
سایت سرگرمی روز :

اپلیکیشن «تأمین من» به‌عنوان برنامه کاربردی رسمی سازمان تأمین اجتماعی، با هدف ارائه خدمات غیرحضوری بر بستر تلفن همراه هوشمند و وب‌اپلیکیشن طراحی شده است. این برنامه، در هر ساعت از شبانه‌روز دسترسی آسان و سریع به مجموعه‌ای از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی را برای بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، از طریق اپلیکیشن تأمین من، بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می‌توانند به صورت کاملاً غیرحضوری، به 60 خدمت پرکاربرد سازمان تأمین اجتماعی دسترسی داشته باشند.

این اپلیکیشن با محیطی ساده، کاربرپسند و امن برای انواع تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده و باعث کاهش مراجعات حضوری، صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت مخاطبان شده است.

برای استفاده از برنامه، کاربران باید ابتدا در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام کرده باشند. پس از آن، ورود به اپلیکیشن با کد ملی و رمز عبور امکان‌پذیر است.

برای نصب آخرین نسخه اپلیکیشن تأمین من و دریافت راهنمایی بیشتر به نشانی my.tamin.ir مراجعه نمایید.

مرکز تماس شبانه‌روزی ۱۴۲۰ سازمان تأمین اجتماعی، با هدف ارتباط مستقیم و آسان بین سازمان و مخاطبان و پیگیری درخواست‌ها و ارائه مشاوره‌های لازم به ذینفعان، راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، این مرکز به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای سال – حتی تعطیلات رسمی –  آماده پاسخگویی به پرسش‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران سازمان است.

مرکز تماس ۱۴۲۰ به عنوان سامانه ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، نقش یک پایگاه جامع ارتباطی را ایفا می‌کند و به شکل تخصصی به سوالات، انتقادات، پیشنهادات و موضوعات بیمه‌ای و درمانی مربوط به کلیه افراد تحت پوشش سازمان رسیدگی می‌کند.

مخاطبان و ذی‌نفعان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند از سراسر کشور و بدون نیاز به پیش‌شماره، تنها با شماره‌گیری ۱۴۲۰ از تلفن ثابت یا تلفن همراه، با کارشناسان این مرکز تماس بگیرند.

راه‌اندازی مرکز تماس شبانه‌روزی ۱۴۲۰ گامی مهم در جهت افزایش رضایتمندی مخاطبان، تسهیل ارتباطات مردمی، شفاف‌سازی خدمات و ارتقای پاسخگویی سازمان تأمین اجتماعی است.

اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، با صدور اطلاعیه‌ای به انتشار مطالب و اخباری با عنوان قطع بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی واکنش نشان داد و با بیان اینکه سازمان هیچ نقشی در قرارداد بیمه تکمیلی ندارد، تاکید کرد سازمان برای حصول توافق منطقی، با نرخ متعارف و عادلانه و در راستای تامین منافع و صلاح بازنشستگان در اسرع وقت میان طرفین قرارداد تلاش می‌کند و همزمان ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان، برقرار است.

قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، مابین شرکت بیمه‌گر و کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران منعقد می‌شود و سازمان تامین اجتماعی هیچ نقشی در فرآیند فراخوان، مناقصه و قرارداد مذکور ندارد و این سازمان هر ساله و بر اساس تصمیمات داخلی، بخشی از سهم پرداختی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را بر عهده گرفته و پرداخت می‌نماید.

پس از انتشار فراخوان انتخاب شرکت بیمه‌گر توسط کانون عالی بازنشستگان؛ شرکت بیمه‌ی تعیین شده توسط کانون، خواستار افزایش غیرمتعارفی در سهم بیمه پرداختی بازنشستگان نسبت به نرخ سال گذشته (قرارداد جاری) شده است.

ضمن تاکید بر این نکته که قرارداد مذکور مابین کانون عالی بازنشستگان و شرکت بیمه گر منعقد می شود و این سازمان در انتخاب شرکت بیمه‌گر و فرآیند مناقصه و مواردی نظیر مبلغ و نرخ و... نقش و مداخله‌ای ندارد، سازمان تامین اجتماعی به منظور صیانت از منابع بیمه‌شدگان،بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ارتقای خدمات درمانی ایشان، تلاش کرده است تا توافقی منطقی، با نرخ متعارف و عادلانه و در راستای تامین منافع و صلاح بازنشستگان در اسرع وقت میان طرفین قرارداد حاصل شود.

همچنین در صورت عدم حصول توافق یا تاخیر در این زمینه، اقدامات لازم برای استمرار ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران گرامی پیش‌بینی شده و سازمان آمادگی دارد در جهت اجرای قانون الزام، در بستری و کلیه خدمات جراحی بازنشستگان عزیز اقدام و زمینه ارائه خدمات در بیمارستان‌های ملکی سازمان و دانشگاهی را به صورت ویژه فراهم نماید.

ضمنا برای آن دسته از افرادی که نوبت و موعد انجام خدمات درمانی ایشان فرارسیده باشد، اعمال جراحی و خدمات درمانی ضروری، در مراکز ملکی سازمان به صورت خارج از نوبت انجام می‌شود.

در پایان یادآور می‌شود؛ تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی اخبار و موضوعات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی، اداره کل روابط عمومی است، لذا به کلیه مخاطبین گرامی توصیه می‌شود موضوعات را از طریق وبسایت Tamin.ir و یا کانال‌ها و صفحات رسمی سازمان که در کلیه شبکه‌های اجتماعی با نشانی مشترک Tamin_Media در دسترس است، دنبال نمایند.

 

ارسال نظر: