فروش از‌دم قسط ایران خودرو با اقساط ۵ ساله | آغاز فروش پژو ۲۰۷ با اقساط ۲۱ میلیون تومانی

در این گزارش شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو در آذر ماه ۱۴۰۴ را بخوانید.

فروش از‌دم قسط ایران خودرو با اقساط ۵ ساله | آغاز فروش پژو ۲۰۷ با اقساط ۲۱ میلیون تومانی
کدخبر : 40985
سایت سرگرمی روز :

بر اساس جدیدترین آگهی‌های فروش اقساطی محصولات ایران خودرو در نمایشگاه‌های شخصی خودرو، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5Pبا پیش‌پرداخت ۹۷۳ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۴۸ ماه عرضه می‌شود. 

سمند سورن پلاس XU7P بنزینیبا پیش‌پرداخت ۵۲۰ میلیون تومان و بازپرداخت ماهیانه ۲۰ میلیون تومان در ۳۶ قسط در دسترس خریداران قرار دارد. سورن پلاس XU7P به‌دلیل هزینه نگهداری مناسب و پیشرانه کم‌استهلاک، یکی از گزینه‌های اقتصادی در طرح‌های اقساطی محسوب می‌شود.

اقتصاد آنلاین نوشت: رانا پلاس با پیش‌پرداخت ۵۶۹ میلیون تومان و اقساط ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی طی ۲۴ ماه ارائه شده است.

تارا اتوماتیک V4برای خرید این مدل محبوب باید ۸۴۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت و ماهیانه ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ۲۴ قسط پرداخت کرد. 

 

خودرو

 

تارا و شاهین، دو سدان پرفروش بازار خودرو ایران، سال‌هاست که در مرکز توجه خریداران قرار دارند؛ مخصوصاً آن‌هایی که به دنبال ایمنی بهتر، کیفیت ساخت مناسب و هزینه نگهداری منطقی هستند. مقایسه این دو خودرو از منظر فنی نشان می‌دهد که هرکدام در بخش‌هایی برتری‌هایی دارند، اما تارا معمولاً در شاخص‌های کلیدی عملکرد و ایمنی جایگاه قوی‌تری کسب می‌کند.

در بخش پیشرانه، تارا از موتور ۱.۶ لیتری EC5 با توان ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر بهره می‌برد که هماهنگی بهتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک آن دارد. این ترکیب باعث می‌شود شتاب‌گیری تارا روان‌تر بوده و در سربالایی‌ها یا شرایط بارگذاری عملکرد پایدارتری ارائه دهد. در مقابل، شاهین با موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر روی کاغذ قوی‌تر به نظر می‌رسد، اما حساسیت بالای موتور توربوشارژ نسبت به بنزین معمولی و فشار حرارتی بیشتر، باعث می‌شود پایداری عملکرد شاهین در بلندمدت کمتر از تارا ارزیابی شود.

در بخش ایمنی پلتفرم به‌روزشده پژو ۳۰۱، استحکام شاسی بالاتر، ترمزگیری مطمئن‌تر و سطح تجهیزات ایمنی بیشتر از جمله نقاط قوت تارا محسوب می‌شود. شاهین نیز مجهز به سیستم‌های کمکی استاندارد است، اما تارا از نظر مقاومت بدنه، تست‌های تصادف و کیفیت مونتاژ یک گام جلوتر قرار می‌گیرد و همین موضوع آن را به گزینه‌ای محبوب در میان خانواده‌ها تبدیل کرده است.

در زمینه سواری، تارا با تنظیمات نرم‌تر سیستم تعلیق، تجربه‌ای کم‌تکان‌تر و مناسب برای استفاده روزمره ارائه می‌دهد؛ در حالی که شاهین سواری نسبتاً خشک‌تری دارد اما چابکی بهتری در پیچ‌ها نشان می‌دهد. با این حال، کیفیت سواری تارا هماهنگ‌تر و برای مسیرهای شهری و بین‌شهری مطلوب‌تر ارزیابی می‌شود.

 اگر اولویت خریدار ایمنی، دوام فنی، استهلاک کمتر و کیفیت ساخت بالاتر باشد، تارا گزینه ارزشمند‌تری است. اما اگر مصرف‌کننده به‌دنبال شتاب اولیه بهتر، ظاهر اسپرت‌تر و موتور توربو باشد، شاهین می‌تواند جذابیت بیشتری ارائه دهد. با این حال، در مجموع و بر اساس معیار «ارزش خرید»، کفه ترازو همچنان به سود تارا سنگین‌تر است.

 
ارسال نظر: