افزایش اقلام سبد کالایی رایگان دولت | خبر خوش دولت برای یارانه بگیران
ماهی و بوقلمون به سبد پروتئینی کالابرگ اضاف شد.
مدیرعامل شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: در مرحله پنجم و در مرحله نخست اجرای طرح، برای تقویت امنیت غذایی و پاسخ به ذائقههای مختلف، در کنار مرغ و گوشت قرمز، ماهی و بوقلمون نیز در سبد پروتئینی خانوارهای مشمول قرار گرفته است.
عبدالرضا محمدی با اشاره به این تغییر گفت: در مرحله پنجم و در مرحله نخست اجرای طرح، برای تقویت امنیت غذایی و پاسخ به ذائقههای مختلف، در کنار مرغ و گوشت قرمز، ماهی و بوقلمون نیز در سبد پروتئینی خانوارهای مشمول قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: همزمان با اجرای مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی، سبد اقلام پروتئینی خانوارهای مشمول، توسعه یافته و علاوه بر مرغ و گوشت قرمز، اقلامی مانند ماهی و بوقلمون نیز به فهرست کالاهای قابل خرید افزوده شده است.
عبدالرضا محمدی با اشاره به این تغییر گفت: در مرحله پنجم و در مرحله نخست اجرای طرح، برای تقویت امنیت غذایی و پاسخ به ذائقههای مختلف، در کنار مرغ و گوشت قرمز، ماهی و بوقلمون نیز در سبد پروتئینی خانوارهای مشمول قرار گرفته است.
وی درباره اطلاعرسانی به مشمولان افزود: افراد مشمول طرح میتوانند از طریق پیامک، کدهای دستوری، اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (شما) و همچنین تماس با مرکز پاسخگویی به شماره ۶۳۶۹، از مشمول بودن و میزان اعتبار شارژشده خود مطلع شوند. این مرکز تماس بهصورت همهروزه فعال است.
مدیرعامل شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه داد: مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۵ آذرماه آغاز شده و هم اکنون سه دهک اول درآمدی مشمول دریافت اعتبار هستند که مبلغ آن به ازای هر نفر به ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافته و به کارت مشمولان شارژ شده است.
وی تأکید کرد: اعتبار تخصیصیافته برای این دهکها تا پایان سال جاری قابل استفاده است و مشمولان میتوانند بدون نگرانی از محدودیت زمانی، خرید خود را انجام دهند.
مدیرعامل شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیکی با اشاره به گستره فروشگاههای پذیرنده افزود: الان ۲۶۸ هزار فروشگاه در سراسر کشور بهعنوان پذیرنده در طرح کالابرگ الکترونیکی فعالیت دارند و مشمولان میتوانند مانند مراحل قبل از همین فروشگاهها خرید کنند.
محمدی درباره اقلام مشمول طرح توضیح داد: کالابرگ الکترونیکی شامل همان ۱۱ قلم کالای اساسی تعریفشده در دورههای قبل است که در قالب سه گروه لبنیات، حبوبات و پروتئین عرضه میشود و بر اساس نیازهای تغذیهای خانوار طراحی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشهای دریافتی از مرکز تماس، تاکنون کمبودی در تأمین کالاهای اساسی مشمول طرح گزارش نشده و فروشگاههای پذیرنده اقلام مورد نیاز مردم را در اختیار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای دهکهای درآمدی اول تا سوم در این استان خبر داد. کیامرث برخورداری اعلام کرد که این طرح در حال حاضر فعال است و هدف آن تأمین کالاهای اساسی برای خانوادههای کمدرآمد میباشد.
مبلغ اعتبار واریزی کالابرگ الکترونیکی به هر مشمول
در این مرحله از اجرای طرح، برای هر یک از مشمولان، مبلغ ۶۲۰ هزار تومان اعتبار به صورت الکترونیکی واریز شده است. این اعتبار به منظور تأمین نیازهای ضروری خانوارها در نظر گرفته شده و تا پایان سال قابل استفاده است.
مشمولان میتوانند تا پایان اسفندماه با مراجعه حضوری به یکی از ۳ هزار و ۷۴۰ فروشگاه متصل به این طرح در سراسر استان، کالاهای اساسی مورد نیاز خود را خریداری کنند. این فروشگاهها در نقاط مختلف استان توزیع شدهاند تا دسترسی آسان برای همه شهروندان فراهم شود.
لیست کامل ۱۱ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی
کالاهای تحت پوشش این طرح شامل ۱۱ قلم اساسی است که عبارتند از: شیر و لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخممرغ، حبوبات، برنج، ماکارونی، روغن، و قند و شکر. این اقلام با قیمتهای مصوب و یارانهای عرضه میشوند تا فشار اقتصادی بر خانوارها کاهش یابد.
روشهای استعلام موجودی اعتبار کالابرگ الکترونیکی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان راههای سادهای برای استعلام موجودی اعتبار معرفی کرد. مشمولان میتوانند با نصب برنامه کاربردی «شما» روی گوشی هوشمند خود، استفاده از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* یا دریافت پیامکهای رسمی ارسالی از سرشماره V.Refah، از وضعیت اعتبار خود مطلع شوند.
کیامرث برخورداری در پایان تأکید کرد که زمانبندی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای سایر دهکهای درآمدی به زودی از سوی مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد تا پوشش طرح به تدریج به همه اقشار جامعه گسترش یابد.