این سبزی بدون هزینه بیماری فشار خون را درمان می کند | چرا این درمان ارزان گفته نشده است

کرفس همچنین به کاهش فشار خون کمک می‌کند. کرفس همچنین سرشار از نیترات است که شاید در کاهش فشار خون مفید باشد.

کدخبر : 4572
سایت سرگرمی روز :

نشان داده شده که کرفس حاوی نوعی ترکیب فیتوشیمیایی به نام فتالید است که دیواره‌های عروق را گشاد‌ می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد. همچنین به کاهش فشار خون کمک می‌کند. کرفس همچنین سرشار از نیترات است که شاید در کاهش فشار خون مفید باشد. یک مطالعه‌ نشان داد که در آفریقای جنوبی به زنان باردار برای کاهش فشار خون بالا، کرفس تازه‌ی مخلوط شده با سرکه داده می‌شود.

کرفس همچنین به کاهش فشار خون کمک می‌کند. کرفس همچنین سرشار از نیترات است که شاید در کاهش فشار خون مفید باشد.

یک مطالعه‌ نشان داد که در آفریقای جنوبی به زنان باردار برای کاهش فشار خون بالا، کرفس تازه‌ی مخلوط شده با سرکه داده می‌شود.

خواص کرفس لیست بلند بالایی دارد. خواص درد معده را تسکین می دهد، فشار خون را تنظیم می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. برگ و آب کرفس برای لاغری و آرتروز را درمان می کند و گرفتگی رگهای قلب را برطرف می‌کند. خواص کرفس بسیار است چنانچه کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. در میان هزاران خواص کرفس می توان درمان انواع بیماری های داخلی و پوستی را به دست آورد . فواید برگ و آب کرفس برای تناسب اندام و زیبایی در سرتاسر جهان شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا لیستی از خواص و فواید کرفس و آب کرفس برای درمان انواع بیماری ها و سلامت بدن را به شما معرفی می کنیم.

کرفس چیست؟

کرفس گیاهی علفی از خانواده گیاه شناسی است که شامل جعفری، هویج، شوید و رازیانه نیز می شود. گیاهانی که برای ریشه کشت می شوند، معروف به کرفس، گونه ای متمایز از گیاهانی هستند که برای ساقه هایشان کشت می شوند، ما در مورد کرفس در این مقاله صحبت می کنیم.گیاه کرفس ساقه های بلند و فیبری تولید می کند که ترد، آبدار و معطر، با طعم علف، شیرین و تند است.

این سبزی به‌اصطلاح «معطر» مانند پیاز و هویج در نظر گرفته می‌شود و به‌طور گسترده در غذاهای کلاسیک به‌عنوان یکی از سه جزء میپویکس (همراه با پیاز و هویج) استفاده می‌شود. به طور مشابه، کرفس نیز با پیاز و فلفل دلمه ای ترکیب می شود تا "ثلاث مقدس" غذاهای کاجون را تشکیل دهد.

این مخلوط‌ها عموماً تفت داده شده یا تفت داده می‌شوند و پایه طعم بی‌شمار سس‌ها، سوپ‌ها، آبگوشت‌ها، خورش‌ها و غذاهای دیگر را تشکیل می‌دهند.کرفس همچنین یک عنصر رایج در سوپ ها، دلمه ها، چاشنی ها، سالادها، سالادها، غذاهای گوشتی سرخ شده و بریان شده و سرخ کردنی ها است. دانه کرفس را می توان علاوه بر ساقه و ریشه آن خشک کرد و به عنوان ادویه به دو صورت کامل و آسیاب شده استفاده کرد. و برگ ها را می توان به عنوان یک سبزی معطر در بسیاری از غذاها و همچنین خشک و به عنوان چاشنی استفاده کرد.

 فواید و خواص کرفس

1. خواص کرفس برای کمک به کاهش خطرات سرطان

کرفس سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد محرک سرطان کمک می کند. حاوی دو فلاونوئید زیست فعال - آپیژنین و لوتئولین - است که ممکن است سلول های سرطانی را در بدن از بین ببرد. آپیژنین یک عامل پیشگیری کننده از شیمی درمانی است و خواص ضد سرطانی آن رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. همچنین باعث افزایش اتوفاژی می شود، فرآیندی که از طریق آن بدن سلول های ناکارآمد را که به پیشگیری از بیماری کمک می کند، حذف می کند.

خاصیت ضد سرطانی لوتئولین فرآیند تکثیر سلولی را مهار می کند.این فلاونوئیدهای موجود در کرفس پتانسیل درمان سرطان پانکراس و سینه را دارند.همچنین گفته می شود کرفس دارای پلی استیلن های زیست فعال است. این ترکیبات محافظ شیمی درمانی پتانسیل جلوگیری از تشکیلات سرطانی متعدد را دارند.

کمک به کاهش خطرات سرطان

. خواص کرفس برای کاهش التهاب

کرفس مملو از آنتی اکسیدان های گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی است. این سبزی همچنین منبع مهمی از فلاونول ها است. مطالعه دیگری که توسط دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد نشان داد که آب کرفس برای لاغری یا عصاره کرفس نیز فعالیت پروتئین های خاصی را که با التهاب مرتبط هستند کاهش می دهد. گفته می شود که عصاره دانه کرفس دارای خواص ضد التهابی است.

کرفس همچنین حاوی ترکیبی به نام لوتئولین است که می تواند از التهاب در سلول های مغز جلوگیری کند. مطالعه ای که توسط دانشگاه ملک سعود (ریاض) روی موش ها انجام شد، نشان داد که کرفس می تواند از رشد هلیکوباکتر پیلوری، باکتری که باعث التهاب مخاط معده می شود، جلوگیری کند.

 3.خواص کرفس برای تنظیم فشار خون

کرفس حاوی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام فتالید است که دیواره سرخرگ ها را شل می کند و جریان خون را افزایش می دهد. همچنین ماهیچه های صاف رگ های خونی را منبسط می کند و به کاهش فشار خون کمک می کند. یک مطالعه ایرانی که روی موش‌ها انجام شد، خواص ضد فشار خون کرفس را به همان فیتوشیمیایی نسبت داد.کرفس همچنین سرشار از نیترات است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. بررسی های دیگر در مورد مشخصات فیتوشیمیایی عصاره دانه کرفس نیز نشان می دهد که ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهد.

در طب سنتی چینی، کرفس اغلب به عنوان یک غذای "خنک" نامیده می شد که می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان داد که آب کرفس تازه مخلوط با سرکه به زنان باردار در آفریقای جنوبی داده می شود تا فشار خون بالا را کاهش دهند

 4. خواص کرفس برای سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد

کرفس معمولا به عنوان یک عامل ضد فشار خون در طب سنتی تجویز می شود. می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. مطالعه ای که در ایران انجام شد نشان داد که عصاره برگ کرفس می تواند پارامترهای قلبی عروقی متعددی مانند کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول بد را بهبود بخشد.کرفس سرشار از پلی فنول است که دارای فواید ضد التهابی و قلبی عروقی است.با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک این مزیت کرفس در انسان مورد نیاز است.

 5. نوروژنز را تقویت کند و از از دست دادن حافظه جلوگیری کند

کرفس ممکن است خطر از دست دادن حافظه را کاهش دهد. بین فلاونوئید موجود در کرفس و کاهش میزان کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن ارتباط وجود دارد. لوتئولین التهاب مغز را آرام می کند و ممکن است در درمان اختلالات التهابی عصبی کمک کند. بنابراین، ممکن است به کاهش خطر تخریب عصبی نیز کمک کند.اعتقاد بر این است که آپیژنین، یک فلاونوئید زیست فعال موجود در کرفس، به رشد و توسعه سلول های عصبی کمک می کند. با این حال، این عامل هنوز در انسان ثابت نشده است. آپیژنین همچنین ممکن است به سلامت نورون ها کمک کند. با این حال، تحقیقات در این زمینه نامشخص است.

 6.خواص کرفس برای کمک به هضم

باز هم تحقیقات در این زمینه محدود است. با این حال، شواهد حکایتی نشان می دهد که کرفس ممکن است سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. فیبر طبیعی موجود در کرفس آن را به یک ماده غذایی مهم برای سیستم گوارش تبدیل می کند. فیبر محلول در کرفس توسط باکتری های روده بزرگ تخمیر می شود. این فرآیند تخمیر اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید می کند که یکی از آنها (بوتیرات) سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد. کرفس همچنین حاوی فیبر نامحلول است و ممکن است حرکات روده را تقویت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: