یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

خبر خوش آخر هفته ای وزیر کار برای یارانه بگیران | حساب سرپرستان خانوار بزودی پر خواهد شد

وزیر کار گفت: بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می یابد.

کدخبر : 4797
سایت سرگرمی روز :

یارانه نقدی کمک هزینه و مبلغی از سمت دولت برای مردم کشور است. دولت یازدهم بر این عقیده است که توزیع یارانه نقدی باعث توسعه عدالت نبوده و به همین علت یارانه نقدی افراد ثروتمند قطع شد. همچنین بودجه کشور برای دادن این مبالغ به همه کافی نبود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از یارانه نقدی را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از یارانه نقدی را بخوانید.

خبر مهم درباره یارانه‌ها از زبان وزیر کار

وزیر کار گفت: بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می یابد.

پارسینه: سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش مستند و مستدل مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چه به صورت کلی چه بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهشی بوده و تقریبا نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته یک درصد کاهش داشته و تقریبا به ۸/۲ درصد رسیده است؛ البته نرخ بیکاری در همه کشورها وجود دارد که یک بخش آن مربوط به عدم اشتغال و یک بخش آن مربوط به عدم تمایل به کار است ما به هر حال تلاش می‌کنیم نرخ بیکاری را به شدت کاهش دهیم.

وی درباره برنامه دولت برای رفع فقر مطلق بیان کرد: برای رفع فقر مطلق بر اساس دستور رئیس‌جمهور جلسات متعددی برگزار شده و ما بررسی می‌کنیم چه تعداد فقیر مطلق داریم؛ البته بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می‌یابد.

وزیر کار گفت: بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می یابد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه معیشتی سه دهک اول جامعه در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از سبد کالایی مشخص شده، ۵۲۰ هزار تومان می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه در دولت سیزدهم مقرر شد مبلغ سبد مبنای تعیین شده ثابت باشد و فاصله تورمی را دولت تامین کند، افزود: سه دهک اول تا سوم جامعه در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از کالاهای تعیین شده در سبد، می‌توانند از دریافت مابه التفاوت قیمت این کالاها نسبت به سال ۱۴۰۱ (حدود ۱۲۰ هزار تومان) برخوردار شوند.

او گفت: مردم باید این مبلغ را صرف خرید از سبد کالایی مشخص شده کنند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در مجموع میزان یارانه دریافتی یارانه بگیران سه دهک نخست یعنی حدود ۲۹ میلیون نفر با احتساب ۱۲۰ هزار تومان تشویقی دولت، ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، برنج ایرانی، حبوبات وگوشت منجمد گوساله جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است، افزود: این کالاها در ۹۰ هزار فروشگاه سراسر کشور قابل عرضه به هموطنان است.

عسگری گفت: امیدواریم با توجه به منایع تامین شده، در چند ماه آینده بتوانیم دهک‌های دیگر جامعه را تحت پوشش این طرح قرار دهیم./ایسنا

یارانه تیر ماه ۱۴۰۲ در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که یارانه برخی از یارانه‌ بگیران واریز نشده است.

این چندمین ماه متوالی است که با واریز یارانه نقدی بسیاری از یارانه‌ بگیران یا مبلغ کمتری دریافت کرده‌اند و یا اینکه از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

این اولین ماهی نیست که برخی از یارانه‌بگیران از عدم واریز یارانه خود خبر می‌دهند. پیش از این هم در ماه‌های گذشته برخی از خانوارها از لیست جدید یارانه‌بگیران خط خورده بودند. نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل اصلی این مساله را تاکنون عنوان نکرده‌اند اما برخی از مقامات این دو سازمان قبلا اعلام کرده بودند که لیست یارانه بگیران شناور است و ممکن است دهک درآمدی خانوار تغییر کند.

این تغییر دهک هم دو نتیجه در پی دارد. ممکن است خانوارهایی که در دهک اول تا نهم قرار داشتند وارد دهک دهم شوند و از لیست یارانه خارج شوند. یا ممکن است دهک درآمدی آنها از سه دهک اول خارج شده و وارد دهک چهارم تا نهم شوند و مبلغ یارانه آنها آب برود.

پیش از این هم سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح داده بود که دهک بندی یک مساله شناور است و ممکن است هر ماه تغییر کند. به همین دلیل ممکن است یکی از علت‌های واریز نشدن یارانه تیر ماه و یا تغییر رقم آن، تغییر دهک درآمدی مردم باشد.

افراد برای اطلاع از دهک بندی درآمدی خود می توانند با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی و مشخصات خود از دهک درآمدی که در آن قرار دارند مطلع شوند.

همچنین اگر افرادی خواستار بازبینی دهک بندی درآمدی خود هستند می توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

یکی از دلایل کم واریز شدن یارانه تیر ماه هم می‌تواند تغییر دهک‌بندی درآمدی خانوارها باشد. اینکه افراد از دهک اول تا سوم وارد دهک‌های درآمدی بالاتر شده باشند.

دلیل دیگر کم واریز شدن یارانه ماهانه، قسط وام کروناست که به نظر می‌رسد هنوز تمام نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد اقساط وام کرونا دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    یارانه آبان ماه منو واریز نکردن

  • ناهید موسیوند
    0

    من خودم سرپرستم چرا منو دهک پنج کردن یارانه آبان ماه من واریز نکردن