کلیه و روده های خود را با این گیاه نجات دهید | با این دمنوش به دکتر گوارش نیاز پیدا نمیکنید

می‌توانید این دمکرده را به عنوان نرم کننده سینه و رفع سرفه و معالجه برونشیت روزانه ۳ الی ۴ فنجان بنوشید (۳۰ گرم گل ویا ۴۰ گرم برگ پنیرک در یک لیتر آب دم کرده و بعد صاف کردن میل نماید.).

کدخبر : 4913
سایت سرگرمی روز :

دمکرده پنیرک (Malva Parviflora) موجب رفع التهاب کلیه و مثانه شده و به تسکین ورم روده کمک می‌کند.

جوشانده برگ‌های پنیرک موجب پاکسازی پوست بدن از آکنه و جوش‌ها می‌شود (۱۰۰ گرم برگ پنیرک را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن روزانه چند بار سطح پوست را با جوشانده بشویید.)

ازضماد پنیرک برای کاهش تورم و درمان ناراحتی‌های پوستی وهمچنین به عنوان دارویی ضد سم در محل نیش حشرات قرار دهید (ابتدا باید گل‌ها و برگ‌های تازه گیاه را کوبید و سپس به شکل ضماد در آورد)

Malva Silvestris که در پزشکی سنتی ایران از دم کرده این گیاه به عنوان قاعده آور، ضد سرفه، ضدلک، ودر استعمال خارجی جهت جلوگیری از آبسه تومور توصیه نموده اند.

چای گل پنیرک یکی از دمنوش های گیاهی با خواص و فواید بسیار زیاد می باشد که شاید خیلی از ما آن را نشناخته ایم. این جوشانده دارای طرز تهیه ساده ای می باشد و مهمترین خاصیت آن را شاید می توان کمک به دفع سنگ کلیه افراد معرفی کرد که بسیاری از پزشکان آن را به اشخاصی که از این بیماری رنج می برند توصیه می کنند.

ما در این مقاله از کافی مافی قصد داریم پس از شناخت کلی چای گل پنیرک طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم و در پایان نیز خواص و عوارض احتمالی مصرف این جوشانده را برای شما بیان خواهیم کرد.

چای گل پنیرک چیست؟

پنیرک یک گیاه 10 تا 15 سانتی متری می باشد که گل آن به رنگ های صورتی و بنفش رشد می کند. پنیرک از جمله گیاهانی می باشد که به صورت خودرو در بسیاری از مناطق ایران مخصوصاً در شهرستان های جنوبی کشور از جمله خوزستان و اندیمشک به راحتی رشد می کند و در دشت ها قابل دسترسی می باشد.

چای گل پنیرک در شهرهای مختلف ایران با نام های گوناگونی شناخته می شود؛ پنیرک، تریندینگ، خورپرست، آفتاب‌پرست، آفتاب‌گردک، ختمی پنیرک، نان کلاغ و تولَه از جمله مهمترین این نام ها می باشد.

پنیرک یک گیاهی می باشد که از ساقه، برگ و گل آن می توان استفاده کرد. که بیشترین میزان کاربرد، از گل های بنفش این گیاه می باشد که به صورت خشک شده در عطاری ها برای تهیه چای و دمنوش به فروش می رسد.

از لحاظ طبعی باید گفت؛ پنیرک سرد و تر متمایل به معتدل است که اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند. از لحاظ مزه این نیز باید بگوییم که چای گل پنیرک از معدود دمنوش های گیاهی می باشد که طعم و مزه تلخی ندارد و به راحتی و بدون استفاده از شیرین کننده قابل مصرف می باشد.

3 روش تهیه دمنوش گل پنیرک در منزل

شما برای درست کردن دمنوش و یا همان چای گل پنیرک با کار سختی مواجه نیستید و به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. تنها مواردی که لازم است رعایت کنید؛ نسبت های استفاده از مواد اولیه می باشد.

1. چای گل پنیرک ساده

این روش تهیه که بسیار رایج می باشد به این شکل می باشد که؛ یک قاشق غذا خوری گل پنیرک را در یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد روی آن می ریزیم و اجازه می دهیم که به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

برای دم کشید بهتر از یک پارچه تمیز بر روی قوری استفاده کنید. اگر دماسنج ندارید برای سنجش دما می توانید به این شکل عمل کنید که پس از جوش آمد آب زیر آن را خاموش کنید و بعد از مدت 1 دقیقه از آن استفاده کنید. این همان آب 80 درجه است 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: