با این روغن در ناشتا ریزش مو را متوقف کنید | مجبورید در یک ماه دو بار موهایتان را کوتاه کنید

روغن سیاه دانه برای رشد مجدد موهای ریخته شده فوق العاده است، البته استفاده صحیح از روغن سیاه دانه می تواند جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته کمک کند همچنین اگر موهای ضعیف و شکسته ای دارین به تقویت موها بسیارکمک میکنه.

کدخبر : 5099
سایت سرگرمی روز :

روغن سیاه دانه برای رشد مجدد موهای ریخته شده فوق العاده است، البته استفاده صحیح از روغن سیاه دانه می تواند جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته کمک کند همچنین اگر موهای ضعیف و شکسته ای دارین به تقویت موها بسیارکمک میکنه.

روش تشخیص علت ریزش مو

ریزش بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر روز کاملاً طبیعی است. با این حال، ریزش بیشتر از ۱۰۰ تار مو در روز می تواند یک دلیل جدی داشته باشد. جدی گرفتن به موقع این مشکل و اقدام برای رفع آن می‌تواند، باقی موهایتان را حفظ کرده و حتی به رشد مجدد موهای از‌دست‌رفته کمک کند. به طور معمول ریزش مو به یکی از دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

ژنتیک

یک بیماری ژنتیکی به نام آلوپسی آندروژنیک یا الگوی ریزش موی زنانه و مردانه وجود دارد که باعث کوچک شدن فولیکول‌ها و ریزش مو می‌شود.

افزایش سن

گاهی با بالا رفتن سن فولیکول مو بدون هیچ دلیل خاصی رویش مو را متوقف می‌کند. این عارضه باعث ریزش موها شده و معمولاً از خط وسط سر شروع می‌شود.

بیماری آلوپسی آره آتا

در این بیماری سیستم ایمنی بدن به فولیکول مو حمله کرده و فعالیت‌های آن را مختل می‌کند. گاهی در این بیماری مژه و ابرو نیز ریزش پیدا می‌کند.

زایمان، بیماری، استرس و عواملی از این دست

از دیگر عوامل ریزش مو می‌توان به استفاده از داروها و درمان‌های خاص و قرار گرفتن در شرایط تنش‌زا اشاره کرد.

سبک زندگی

مسلم است که سبک زندگی غلط یک علت مهم برای ریزش مو است. مراقبت و رسیدگی نکردن به مو، استفاده بیش از حد از مواد شوینده غیرطبیعی و ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو و همچنین تغذیه نادرست از جمله این عوامل است.

مزیت روغن درمانی ریزش مو

روغن درمانی چند مزیت مهم دارد:

  •     امکان استفاده طولانی‌مدت از روغن‌ها بدون نگرانی بابت عوارض جانبی آن‌ها
  •     مقرون به صرفه بودن این روش نسبت به روش‌های دیگر
  •     عدم نیاز به استفاده از داروها و درمان‌هایی که ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد
  •     بهره‌مندی همزمان از خواصی که روغن‌های گیاهی و طبیعی دارند
  •  

خواص روغن سیاه دانه برای رفع ریزش مو

استفاده از این روغن از هزاران سال پیش برای درمان بیماری‌هایی مانند آلرژی، آسم، سردرد، چاقی و کرم روده رایج بوده است. اما در سال‌های اخیر و با کشف تمام خواص این محصول، از آن در حوزه زیبایی استفاده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از محصولات مراقبت از مو و شامپوها حاوی مقادیری از این روغن است. روغن سیاه دانه حداقل از ۷ طریق مختلف به متوقف شدن ریزش مو و حتی رشد مجدد آن کمک می‌کند:

1. تأمین سلامت پوست سر

این روغن دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد درد است و همگی این عناصر به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کنند. این روغن به دلیل همین خواص با اختلالاتی مانند شوره سر مقابله کرده و شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را تسکین می‌دهد. روغن سیاه دانه همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست سر کمک کرده و تولید چربی را متعادل می‌کند.

2. بهبود گردش خون

روغن سیاه دانه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است که گردش خون را به خصوص در پوست سر تقویت می‌کند. این خاصیت به رشد مو سرعت می‌بخشد. به علاوه با گردش خون متعادل، فولیکول توان مبارزه با عوامل ریزش مو را دارد.

3. درمان بیماری‌های پوست سر

روغن استخراج شده از سیاه دانه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به تسکین التهاب روی پوست کمک می‌کند. به عبارتی تیموکینون موجود در این محصول یک ترکیب آنتی‌اکسیدان و ضد‌التهاب است که با بیماری‌های پوستی ناشی از باکتری و قارچ مبارزه می‌کند. تیموکینون حاوی پروتئین‌ها، آلکالوئیدها و ساپونین‌هایی است که رشد مو را تقویت کرده و روند پیری سلول‌ها را کند می‌کند. در نتیجه بهره‌مندی از این عنصر از نازک شدن، شکستن و در نهایت ریزش موها جلوگیری می‌کند. این ماده مؤثر و قدرتمند ریزش مو ناشی از التهاب فولیکول‌های مو را کاهش می‌دهد.

4. تنظیم چرخه رشد مو

این روغن چرخه رشد نامتعادل مو را تنظیم کرده و فولیکول‌های مو را فعال می‌کند. از طرفی با عناصر معدنی که این محصول در اختیار فولیکول مو قرار می‌دهد، فولیکول می‌تواند با قدرت از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری کند. این مهم‌ترین مزیت روغن سیاه دانه برای مو است. این روغن حاوی بیش از 100 ماده مغذی مختلف است که منابع غنی برای فولیکول‌ها محسوب می‌شوند. این مواد مغذی سلامت را به فولیکول‌های مو برمی‌گرداند.

5. تحریک رشد مجدد مو

این روغن حاوی نیگلون و تیموکینون است که هر دو آنتی‌هیستامین قوی محسوب می‌شوند. آنتی‌هیستامین‌ها همان درمانی است که برای بیماران مبتلا به ریزش مو از نوع آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی‌آره‌آتا تجویز می‌شوند. در واقع استفاده از این روغن یک روش طبیعی و بدون عارضه  برای استفاده از مزایای آنتی‌هیستامین‌ها برای رشد مجدد مو است.

6. تنظیم چربی پوست سر

سبوم، روغن طبیعی تولید شده در پوست سر، موهای شما را مرطوب و تغذیه می‌کند. پوست سر همه افراد به یک اندازه سبوم تولید نمی‌کند، بنابراین انواع موها از خشک تا چرب وجود دارد. اما گاهی در تولید سبوم اختلال ایجاد شده و بیشتر یا کمتر از حد طبیعی تولید می‌شود. در مواردی که سبوم بیشتر تولید می‌شود، سبوم اضافی روزنه‌های پوست سر را مسدود کرده  و آلودگی را به خود جذب می‌کنند. این یکی از علت‌های ریزش مو است. از طرفی سبوم کم هم باعث خشکی پوست سر که یکی از عوامل ریزش مو است، می‌شود. یکی از خاصیت‌های مهم روغن استخراج‌شده از سیاه‌دانه دقیقاً تنظیم این چربی و پیشگیری از ریزش مو است.

7. پیشگیری و کاهش اثرات آسیب‌های محیطی

رادیکال های آزاد موجود در محیط می‌توانند به پوست سر و موهای شما آسیب وارد کنند. روغن سیاهدانه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که اثرات رادیکال‌های آزاد را بر روی موهای شما خنثی می‌کند.

روش استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان ریزش مو

برای اثربخشی بیشتر این روغن اقدامات زیر را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید:

  •     روغن را در کف دست خود بریزید و آن‌ها را به یکدیگر بمالید تا روغن و دست شما گرم شود.
  •     سپس با کف دستان و انگشتان خود پوست سرتان را ماساژ دهید. روی نواحی که بیشترین ریزش مو را دارند تمرکز کنید.
  •     زمانی که پوست سرتان با روغن پوشانده شد، روغن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید.
  •     اجازه دهید روغن حدود 30 دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس آن را با شامپوی معمولی و ملایم بشویید.
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: