کنار وعده غذایی صبحانه ، ناهار و شام این صیفی را بخورید و از قند و فشار خون تا 100 سالگی آسوده باشید + بهبود 200 درصدی گوارش و معده

مصرف پیاز به دلیل خواص پیاز که برای سلامتی و بدن بسیار فراوان و مفید است توصیه می‌شود اما باید دقت کنید که زیاده‌روی و افراط در مصرف پیاز نیز منجر به عوارض و مضراتی می‌شود. پیاز دارای قند‌ها، ویتامین‌ها مانند A و C، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و فسفر است. از جمله خواص پیاز می‌توان به مبارزه با سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون بالا، تقویت معده و بهبود هضم، حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از آلرژی و کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان اختلالات گوش، بهبود خواب، بهبود تنفس، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت دهان، تقویت مغز، درمان وبا، درمان تب، تسکین درد قاعدگی اشاره کرد.

کدخبر : 5165
سایت سرگرمی روز :

مصرف پیاز به دلیل خواص پیاز که برای سلامتی و بدن بسیار فراوان و مفید است توصیه می‌شود اما باید دقت کنید که زیاده‌روی و افراط در مصرف پیاز نیز منجر به عوارض و مضراتی می‌شود. پیاز دارای قند‌ها، ویتامین‌ها مانند A و C، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و فسفر است. از جمله خواص پیاز می‌توان به مبارزه با سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون بالا، تقویت معده و بهبود هضم، حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از آلرژی و کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان اختلالات گوش، بهبود خواب، بهبود تنفس، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت دهان، تقویت مغز، درمان وبا، درمان تب، تسکین درد قاعدگی اشاره کرد.

مصرف پیاز به دلیل خواص پیاز که برای سلامتی و بدن بسیار فراوان و مفید است توصیه می‌شود اما باید دقت کنید که زیاده‌روی و افراط در مصرف پیاز نیز منجر به عوارض و مضراتی می‌شود.

پیاز دارای قند‌ها، ویتامین‌ها مانند A و C، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و فسفر است.

از جمله خواص پیاز می‌توان به مبارزه با سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون بالا، تقویت معده و بهبود هضم، حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از آلرژی و کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان اختلالات گوش، بهبود خواب، بهبود تنفس، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت دهان، تقویت مغز، درمان وبا، درمان تب، تسکین درد قاعدگی اشاره کرد.

شاید انتظار نداشتید با مطلبی در مورد فواید پیاز برای سلامتی برخورد کنید، زیرا این سبزی که غالبا نادیده گرفته می‌شود، بیش‌تر به عنوان گیاهی منفور تلقی می‌شود که برای طعم بخشیدن به انواع مختلف غذاها در آشپزی ضروری است. اما در این نوشتار ما از ۵۵ مهمترین خواص پیاز برای سلامتی و درمان برای شما می گوییم که دانستن اش ضروری است.

وقتی به زندگی سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌اندیشیم، تقریبا نخستین چیزی که فورا به ذهن‌مان خطور می‌کند این است که مصرف سبزیجات بیش‌تر برای سلامتی ضروری است. هم‌چنین با این‌که سبزیجات به دلیل پایین بودن میزان قند در آن‌ها، به وضوح گزینه‌ای سالم‌تر هستند، ممکن است برخی افراد در رژیم غذایی‌شان میوه‌ها را ترجیح دهند. به هر حال، وقتی به رژیم غذایی سالم و تامین خوراکی‌های پاک فکر می‌کنیم، سبزیجات جزء نخستین گزینه‌های‌مان خواهند بود. ولی حتی در میان همه‌ی سبزیجات، پیاز مظلومانه آخرین گزینه‌ای خواهد بود که به آن فکر می‌کنیم.

در این مقاله، در مورد فواید همه‌ی انواع پیازها برای سلامتی برای‌تان خواهیم گفت؛ این موضوع به چند بخش تقسیم می‌شود. نخست، تحت عنوان پیازهای زرد و سفید، در مورد فواید عمومی پیاز برای سلامتی بحث خواهیم کرد؛ و باید به این نکته دقت کنید که هر چه در این بخش درباره‌ی فواید پیاز گفته می‌شود، تقریبا در مورد همه‌ی انواع پیاز صدق می‌کند. پیاز قرمز، پیاز سفید، پیازچه، و پیازهای گرد کوچک و انواع دیگر پیازها، همگی با درجات مختلف دارای فوایدی مشترک برای سلامتی هستند.

۱. پیازها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند

فوتوکمیکال‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی، مواد طبیعی هستند که در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافته می‌شوند و آنها را به خوراکی‌هایی مفید و عالی برای سلامتی تبدیل کرده‌اند. برخی از آنها دارای تاثیرات آنتی‌اکسیدانی هستند؛ درست مانند مواد شیمیایی گیاهی موجود در پیاز. شاید از شنیدن این حقیقت شگفت‌زده شوید، ولی پیاز در واقع از لحاظ میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آن، غنی‌ترین خوراکی است که می‌توانید بیابید.

آری، کاملا درست است؛ نه لیمو، نه بلوبری، نه جعفری و نه هیچ اَبَر خوراکی دیگر که در تبلیغات بازرگانی به عنوان منبع کامل آنتی‌اکسیدان از آنها یاد می‌شود؛ هم‌چنین، نکته‌ی جالب این است که یکی از دلایلی که باعث می‌شود پیاز سرشار از آنتی‌اکسیدان باشد، وجود ترکیبات گوگردی در آن است؛ همان ترکیباتی که باعث بوی بد پیاز می‌شوند.

۲. پیاز حاوی مواد قوی ضدسرطانی است

بدیهی است خاصیت آنتی‌اکسیدانی که در بالا به آن اشاره شد، می‌تواند در مبارزه علیه سرطان و انواع تومورها کمک کند، ولی ماده‌ای خاص در پیاز وجود دارد که باعث خاصیت ضد سرطان‌زایی مضاعف در آن می‌شود. این ترکیب کوئرستین نام دارد؛ این ماده نوعی فلاونوئید است که در پیاز وجود دارد، و مطالعات فراوان اثرات مختلف آن را بر سلامتی اثبات کرده‌اند (اثراتی از قبیل جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، پارکینسون، و غیره). برجسته‌ترین اثر کوئرستین برای سلامتی، توانایی‌اش در مبارزه علیه سرطان است، و اگر برای مصرف بیش‌تر پیاز به دنبال انگیزه هستید، این مسئله می‌تواند دلیلی قاطع برای مصرف بیش‌تر پیاز در رژیم غذایی‌تان باشد. خواص ضدسرطانی کوئرستین را می‌توان جزء مطلوب‌ترین و مهم‌ترین خواص پیاز برای سلامتی دانست.

خواص پیاز ۳. باعث تولید کلسترول خوب (HDL) می‌شود

غالبا وقتی از این تاثیر شگفت‌آور پیاز بهره‌مند می‌شوید که آن را به صورت خام مصرف کنید، بنابراین این نکته را همیشه قبل از قرار دادن پیاز در رژیم غذایی‌تان به یاد بیاورید. راه آسان برای کمک به افزایش سطح کلسترول خوب (و بنابراین، کاهش سطح کلسترول بد) گذاشتن چند تکه از آن روی غذای است. برای بهره‌مندی بیش‌تر از خواص پیاز می‌توانید چند قطره آب لیمو نیز روی آن بچکانید.

۴. پیاز شما را از ابتلا به زخم و ورم معده در امان نگه می‌دارد

کم‌تر خوراکی‌ مثل پیاز پیدا می‌شود که بتواند باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد شود؛ این خاصیت پیاز در کنار قدرت التیام‌بخشی این سبزی پر خاصیت (در بخش‌های بعدی در مورد قدرت التیام‌بخشی آب پیاز بیش‌تر خواهیم گفت) باعث می‌شود از ابتلا به زخم معده در امان بمانید. هم‌چنین پیاز می‌تواند از پیشرفت ورم معده در طولانی مدت جلوگیری کند، و باعث حفظ سلامتی پوشش داخلی معده و حفظ تعادل اسیدی آن ‌شود.

خواص پیاز ۵. با تنظیم قند خون از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند

۶. پیاز التهاب را کاهش می‌دهد و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند

فلاونوئیدها و ترکیباتی که عامل بو و مزه‌ی تند و تیز پیاز (خام) هستند، باعث کاهش التهاب، چه داخل بدن و چه خارج از آن، می‌شوند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، التهاب یکی از عوامل ایجاد انواع بیماری‌ها در بدن‌تان است؛ از این رو، لازم است خوراکی‌هایی را که باعث کاهش التهاب می‌شوند (خوراکی‌هایی از قبیل چای سبز، یا بادام خام)، بیش از پیش در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. به این ترتیب، یکی دیگر از خواص پیاز برای سلامتی، تاثیر قوی آن در کاهش التهاب است.

خواص پیاز ۷. اثربخشی ویتامین C را در بدن‌تان افزایش می‌دهد

پیاز سرشار از ویتامین C است، ولی نکته‌ی مهم‌تر این است که فرآیند فعال شدن ویتامین C و عملکرد آن را در بدن تسهیل و بهبود می‌دهد. این خاصیت نه تنها باعث بهبود عملکرد ویتامین C موجود در خود پیاز می‌شود، بلکه عملکرد ویتامین C دریافتی از خوراکی‌های دیگر را نیز در بدن بهبود می‌بخشد. این مسئله باعث بهبود وضعیت دستگاه ایمنی، پوست، قابلیت ارتجاعی بافت‌ها، سطح انرژی بدن و شادابی‌تان می‌شود. پژوهش‌هایی که در زمینه‌ی خواص پیاز برای سلامتی به‌عمل آمده‌اند، این مسئله را ثابت کرده‌اند که ویتامین C دریافتی از پیاز نسبت به ویتامین C موجود در دیگر منابع غذایی ( مانند مرکبات) که از لحاظ نظری غنی‌تر هستند، مهم‌تر و کارآمدتر است.

۸. پیاز باعث افزایش تراکم استخوانی در زنان یائسه می‌شود

تاثیرات مفید پیاز برای سلامت استخوان‌ها تنها به میزان بالای کلسیم موجود در آن محدود نمی‌شود، بلکه هم‌چنین فلاونوئیدهای موجود در آن باعث می‌شوند کلسیم بتواند به سوی نقاطی خاص از بدن راه پیدا کند که بیش از سایر نقاط به آن نیاز دارند. بنابراین به عنوان یکی دیگر از خواص پیاز برای سلامتی می‌توان به خاصیت جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: