حقوق کارمندان | حقوق کارمندان افزایش

خبر خوش برای این دسته از کارمندان | افزایش 40 درصدی این کارمندان سورپرایز جدید دولت در این ماه

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۱۴۰۲ در یک مرحله ۲۰ درصد افزایش یافت. با وجود فشارهای تورمی در جامعه، مستمری های حمایتی از اقشار ضعیف کفاف کمک هزینه کوچک تامین مایحتاج یک ویزیت را هم نمی‌دهد. اکنون خبرهایی درباره تلاش مسئولین این سازمان‌ها برای افزایش ۲۰ درصدی مرحله دوم در سال جاری به گوش می‌رسد.

کدخبر : 5432
سایت سرگرمی روز :

حقوق کارمندان در ایران شامل حقوق پایه، مزایا و مزایایی است که توسط قانون کار و دیگر قوانین ذاتی جهت حفظ حقوق کارمندان تعیین شده است.  حقوق پایه یک کارمند شامل حقوق ماهانه، ساعات کاری، مرخصی، مرخصی بیماری، اضافه کاری و پاداش به شرطی که شرایط مشروط برای ارائه خدمات مشخص شده باشند. همچنین، مزایای متعددی مانند بیمه‌های اجتماعی، بیمه سلامت، بن‌های مسکن و خدمات پزشکی، میزان اختصاص یافته برای خانواده، استفاده از حمل و نقل عمومی رایگان و ... نیز به کارمندان تعلق می‌گیرد.  بحث های زیادی درباره افزایش و میزان حقوق کارمندان وجود دارد. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از حقوق کارمندان را برای شما قرار میدهیم. در ادامه بروزترین اخبار از حقوق کارمندان را مشاهده میکنید.

ابتدای سال ۱۴۰۲، افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان به تصویب رسید. اما تنها ۲۰ درصد افزایش انجام شده است و بنابر اعلام مسئولین، افزایش ۲۰ درصدی باقی‌مانده به زودی با تلاش مدیران این سازمان‌ها به مددجویان پرداخت خواهد شد.

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۱۴۰۲ در یک مرحله ۲۰ درصد افزایش یافت. با وجود فشارهای تورمی در جامعه، مستمری های حمایتی از اقشار ضعیف کفاف کمک هزینه کوچک تامین مایحتاج یک ویزیت را هم نمی‌دهد. اکنون خبرهایی درباره تلاش مسئولین این سازمان‌ها برای افزایش ۲۰ درصدی مرحله دوم در سال جاری به گوش می‌رسد.

مستمری مددجویان بهزیستی نوعی حمایت از جانب دولت است که در برنامه‌های توسعه‌ای پنجم و ششم به اهمیت افزایش آن در کاهش فقر مطلق تاکید شده بود. اما با وجود این برنامه‌ها، افزایش‌ها و فراز و نشیب‌های ناگهانی باعث شده است که مردم جامعه ایرانی با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شوند. در حالی که مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش اندک به اجرا در می‌آید، درصد گرانی برخی اقلام و کالاها به ۸۰ درصد هم می‌رسد.

طبق اعلام نمایندگان مجلس، ​کمیسیون اجتماعی قطعا به موضوع افزایش ۲۰ درصدی به جای ۴۰ درصدی ورود پیدا کرده و پرداخت مطالبات قانونی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را پیگیری خواهد کرد تا معوقات این بخش مطابق با قانون بودجه 1402 پرداخت شود.

مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد

آمارها نشان می‌دهد که در سراسر کشور 2,421,828 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند. از این تعداد، 53 درصد در روستاها و 47 درصد در شهرها ساکن هستند. تقریباً 90 درصد از خانواده‌های تحت حمایت در دهک‌‌های درآمدی یک تا سه قرار دارند و از این میان 52 درصد زنان سرپرست خانوار هستند که با پرداخت مستمری حمایت می‌شوند. سایر اقشار نیازمند نیز با توجه به نوع احتیاجات خود، از خدمات موردی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرده است که در سال جاری، مستمری مددجویان با افزایش 40 درصد تصویب شده است. تاکنون، مستمری مددجویان با افزایش 20 درصد پرداخت شده است و تلاش می‌شود تا افزایش 20 درصد باقی‌مانده به همراه مابه‌التفاوت آن به مددجویان پرداخت شود.

در حال حاضر، خانوار تک نفره مستمری ماهیانه 660,000 تومان دریافت می‌کند، خانواده دو نفره 936,000 تومان، خانواده سه نفره 1,308,000 تومان، خانواده چهار نفره 1,680,000 تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر 2,065,000 تومان.

در سال گذشته، علاوه بر فعالیت‌های جاری برای مددجویان، موضوع مردمی‌سازی امدادرسانی و استفاده از ظرفیت مراکز خیریه و نیکوکاری نیز مورد توجه قرار گرفت. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص توانمندسازی مددجویان تحت حمایت اعلام کرده است که تا پایان سال جاری، 100,000 خانوار با کمک اشتغال کمیته امداد به توانمندی اقتصادی رسیده و از پوشش این کمیته خارج خواهند شد.

کمیته امداد برای بیش از 5 میلیون نفر خدمات متنوعی در قالب 120 خدمت ارائه می‌کند. مددجویانی که شرایط توانمند شدن را دارند، از خدمات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور هدف دارد تا اقشار مختلفی از جامعه را شامل سازد. این اقشار شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد آسیب دیده و افرادی که در معرض آسیب موادمخدر قرار دارند می‌شود. سازمان بهزیستی بیش از ۱۶۰ ماموریت در حوزه‌های مختلف از قبیل توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین، سازمان بهزیستی برای بیش از ۳۵ هزار خانوار دارای فرزندان چندقلو خدمات مستمری ارائه می‌دهد.

بودجه سازمان بهزیستی هر سال توسط دولت تعیین می‌شود و مجلس نیز در این بودجه دخالت دارد. امسال، مجلس ۴۰ درصد افزایش مستمری مددجویان را تصویب کرده است و این تصمیم در هیأت دولت نیز مورد تایید قرار گرفته است. با اجرای این تصمیم، مکانیزم پرداخت مستمری با افزایش ۴۰ درصدی به مددجویان اجرا خواهد شد.

مستمری مددجویان بهزیستی بر اساس تعداد اعضای خانوار تعیین می‌شود. در حال حاضر، خانوار تک نفره ۶۶۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۹۳۶ هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر ۲ میلیون و ۶۵ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

عدم افزایش مبلغ مستمری خلاف قانون است

مجلس شورای اسلامی افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را در قالب قانون بودجه سال جاری مصوب کرد. بنابراین اینکه دولت تنها 20 درصد افزایش برای این بخش لحاظ کرده و حدود 50 درصد از این مصوبه معطل مانده است، امری خلاف قانون است.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اقدام دولت برای افزایش نصف و نیمه مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خلاف قانون است و کمیسیون اجتماعی پرداخت معوقات این قشر را مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۲ پیگیری خواهد کرد. دولت در نحوه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی خلاف قانون عمل کرده است.

بنابر اعلام نماینده مردم همدان در مجلس اگر نبود و عدم تخصیص اعتبارات مشکلاتی را در مسیر اجرای قانون بودجه 1402 ایجاد کرده است نباید تنها شامل مستمری بگیران نهادهای حمایتی و اقشار محروم جامعه شود و باید برای تمام اقشار جامعه اتفاق بیفتد بنابراین عدم اجرای قانون برای افزایش مستمری بگیران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: