آب برنج و اینهمه خاصیتی که کمتر کسی از آن می گوید | از درمان موخوره و لک صورت تا لاغری و غیره

آب برنج یا لعاب برنج در واقع به آب باقی مانده از پخت برنج بعد از آبکش کردن گفته می‌شود. در برخی مواقع از آبی که برنج در آن خیس می‌خورد نیز به عنوان آب برنج استفاده می‌شود. این آب حاوی کربوهیدرات و مواد مغذی زیادی است. این مواد مغذی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می‌شوند.

کدخبر : 5488
سایت سرگرمی روز :

چند روش طرز تهیه آب برنج (لعاب برنج)

آب برنج یا لعاب برنج در واقع به آب باقی مانده از پخت برنج بعد از آبکش کردن گفته می‌شود. در برخی مواقع از آبی که برنج در آن خیس می‌خورد نیز به عنوان آب برنج استفاده می‌شود. این آب حاوی کربوهیدرات و مواد مغذی زیادی است. این مواد مغذی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می‌شوند.

به طور کلی برای تهیه آب برنج چندین روش مختلف وجود دارد:

  •     در اولین روش برای تهیه آب برنج باید برنج را به خوبی بشویید و مطمئن شوید که هیچ آلودگی در آن باقی نمانده است. سپس مقداری آب به برنج اضافه کنید و آن را بجوشانید تا زمانی که برنج کمی نرم شود و زمان آبکش کردن آن فرا برسد. آب برنج را در ظرف جداگانه نگه دارید. سپس اجازه دهید این آب خنک شود. حال می‌توانید از این آب برای درخشش پوست و موهای خود استفاده نمایید.
  •     در روش بعدی برای تهیه لعاب برنج میتوانید برنج را به خوبی بشویید و سپس آن را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل آب قرار دهید. سپس این آب را جدا نموده و از آن برای پوست، مو یا آبیاری گیاهان استفاده نمایید. برای تهیه آب برنج باید از برنج ایرانی باکیفیت استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع برنج از جمله برنج ایرانی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.
  •     یکی از بهترین روش‌ها برای درست کردن آب برنج این است که آن را به خوبی بشویید و سپس برنج را در مقداری آب قرار دهید و اجازه دهید برای دو روز در آب بماند. سپس آب را صاف کرده و از آن برای مصارف موضعی، خوردن یا آبیاری گیاهان استفاده نمایید. فراموش نکنید که برای نگهداری آب برنج باید آن را در یخچال قرار دهید تا بتوانید از مهم‌ترین خواص آب برنج بهره‌مند شوید.

خواص لعاب برنج ایرانی

لعاب برنج ایرانی خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. در طب سنتی ایرانی از لعاب برنج به عنوان ماسک صورت و مو استفاده می‌شود. برخی نیز لعاب برنج را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند. لعاب برنج ایرانی به دلیل کیفیت بالای برنج فواید بیشتری نسبت به برنج‌های دیگر دارد.

Can-Rice-Water-Go-Bad2-min

نکته مهمی که در مورد این لعاب وجود دارد این است که لعاب برنج باید از برنج‌های ارگانیک و طبیعی تهیه شود. از مهم‌ترین خواص لعاب برنج ایرانی می‌توان به شفاف شدن پوست و درخشندگی موها، از بین بردن التهاب پوست و بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به آرامش ذهن اشاره کرد.

فواید خوردن آب برنج برای افزایش سیستم ایمنی بدن و متابولیسم

از مهمترین خواص آب برنج می‌توان به افزایش سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن اشاره کرد. آب برنج برای بهبود ایمنی بدن نقش مهمی دارد و از بدن ما در برابر انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آب برنج می‌تواند سلامت عمومی بدن را تضمین نموده و با افزایش متابولیسم، سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

خوردن آب برنج یبوست را درمان می‌کند

یکی دیگر از خواص خوردن آب برنج مربوط به پیشگیری از یبوست است. اگر از یبوست رنج می‌برید، خوردن آب برنج می‌‌تواند به شما کمک کند تا علائم یبوست و سایر مشکلات گوارشی را برطرف کنید.

استفاده از آب برنج برای کمک به آرامش ذهن و بدن

آب برنج می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و شادابی بیشتری را تجربه کنید. از مهم‌ترین خواص خوردن آب برنج این است که دارای فواید تسکین٬دهنده برای آرامش ذهن و جسم است. شما می‌توانید از آب برنج در وان حمام استفاده کنید و ببینید که چگونه موجب افزایش احساس آرامش و شادابی در شما می‌شود.

خواص خوردن لعاب برنج برای درمان اسهال

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص خوردن لعاب برنج مربوط به درمان اسهال در بزرگسالان و نوزادان است. اگر به دل پیچه یا اسهال مبتلا شده‌اید یا نوزاد شما از این مشکل رنج می‌برد، می‌توانید مقداری لعاب برنج جوشیده شده مصرف کنید تا این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

فواید آب برنج برای از بین بردن لکه‌های پوستی

قرار گرفتن در معرض آفتاب و همچنین افزایش سن می‌تواند لکه‌های تیره رنگ روی پوست شما ایجاد کند. استفاده از آب برنج روی پوست موجب کاهش این لکه‌های قهوه‌ای رنگ خواهد شد. از مهم‌ترین خواص آب برنج برای پوست، روشن‌تر شدن پوست صورت و از بین بردن این لکه‌ها است.

برای استفاده از آب برنج برای پوست تنها لازم است که یک پنبه را در آب برنج فرو ببرید و سپس روی لکه‌های صورت و بدن خود را ماساژ دهید. استفاده مداوم از آب برنج بر روی پوست می‌تواند این لکه‌ها را به مرور از بین ببرد.

Benefits-and-Uses-of-Rice-Water-For-Face-and-Glowing-Skin-Beauty-Tips-By-Nim-Nimisha-Goyal-HashBUGS-BTN-Nimify-Beauty-beautytipsbynim.com-2

افزایش حالت ارتجاعی پوست از مهم‌ترین فواید آب برنج

آب برنج سرشار از ویتامین‌های E، C، A، اسید فنولیک و فلاونوئیدها است و می‌تواند حالت ارتجاعی و کشسانی پوست را افزایش دهد و از پیری و افتادگی آن جلوگیری کند. از طرف دیگر آب برنج موجب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست شما نیز می‌شود.

محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید با آب برنج

لعاب برنج می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند. از طرف دیگر شما می‌توانید برای درمان آفتاب سوختگی و مشکلات پوستی نیز از آب برنج استفاده کنید. استفاده مداوم از آب برنج می‌تواند به بسته شدن منافذ باز پوست نیز کمک زیادی کند.

جلوگیری از سرطان پوست از دیگر فواید لعاب برنج برای پوست

آنتی اکسیدان‌های موجود در آب برنج می‌تواند لطافت پوست شما را بیشتر کند و موجب رشد و بازسازی سلول‌های پوستی شود. همچنین وجود آنتی اکسیدان در آب برنج می‌تواند از بروز سرطان پوست نیز جلوگیری نماید.

جلوگیری از آکنه و جوش با ماسک آب برنج

یکی دیگر از مزایای آب برنج برای پوست صورت این است که به شما کمک می‌کند تا با جوش‌ها و آکنه‌های مقاوم مقابله کنید. نشاسته موجود در لعاب برنج برای دفع بیماری‌های پوستی و همچنین از بین بردن جوش و التهابات پوست بسیار مؤثر است.

از بین بردن وزی مو از مهم‌ترین فواید آب برنج

اگر موهای شما وز شده است و به راحتی حالت نمی‌گیرد، آب برنج می‌تواند زیبایی موهایتان را به آن بازگرداند. وجود ماده‌ای به نام «اینوزیتول» در آب برنج به کاهش اصطکاک و وز شدن مو کمک زیادی می‌کند و حالت زیباتری‌ به موهای شما می‌بخشد.

براق شدن موها از مهم‌ترین خواص لعاب برنج برای مو

یکی دیگر از فواید آب برنج برای مو مربوط به براق و درخشان شدن موهای شما است. استفاده از ترکیب گلاب و آب برنج روی موها می‌تواند درخشندگی موهای شما را تا میزان زیادی افزایش دهد. برای این کار می‌توانید این ترکیب را روی موهایتان اسپری کنید.

جلوگیری از موخوره از دیگر فواید آب برنج برای مو

اگر انتهای موهای شما دو شاخه شده و یا تار موهای شما ناسالم و بریده بریده به نظر می‌رسد، برای درمان موخوره مو استفاده از آب برنج می‌تواند با تغذیه موها باری دیگر سلامت را به آن‌ها بازگرداند. برای بهره‌‌مند شدن از این خواص آب برنج برای مو تنها لازم است که انتهای موهای خودتان را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب برنج قرار دهید و سپس موها را با آب ولرم یا خنک بشویید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: