وام مسکن | وام مسکن ملی

مبلغ وام مسکن افزایش یافت | خبر خوش دولت برای متقاضیان وام مسکن

افزایش وام ودیعه مسکن در آستانه تابستان امسال مطرح شد و موجی از امیدواری میان مستاجران به راه انداخت. به‌هرحال مستاجران باید کم‌کم به تمدید قرارداد خود فکر می‌کردند. وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران، وام ۱۵۰ میلیون تومانی در کلانشهر‌ها و وام ۱۰۰ میلیون تومانی در شهرستان‌ها مشکل خیلی از آن‌ها را حل می‌کرد.

کدخبر : 5521
سایت سرگرمی روز :

هر کشور با توجه به بو دجه خود تسهیلاتی در زمینه های مختلف برای مردم در اختیار میگذارد وام مسکن یکی از این تسهیلات دولتی به شمار میرود. وام مسکن انوع مختلفی با سود و اقساط متفاوت دارد. وام مسکن یک کمک هزینه برای کسانی است که قصد خرید خانه دارد میباشد و به آنها اعطا میشود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از وام مسکن را برای شما قرار میدهیم. در ادامه بروزترین خبر از وام مسکن را مشاهده میکنید.

افزایش وام ودیعه مسکن در آستانه تابستان امسال مطرح شد و موجی از امیدواری میان مستاجران به راه انداخت. به‌هرحال مستاجران باید کم‌کم به تمدید قرارداد خود فکر می‌کردند. وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران، وام ۱۵۰ میلیون تومانی در کلانشهر‌ها و وام ۱۰۰ میلیون تومانی در شهرستان‌ها مشکل خیلی از آن‌ها را حل می‌کرد.

وام ودیعه مسکن تنها دلخوشی مستاجران نیست، چون دولت با استفاده از تجربیات گذشته، امسال یک‌سری تمهیدات اندیشیده تا تعداد بیشتری از مستاجران امکان استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن را داشته باشند. به همین منظور ابتدا دریافت کدرهگیری روی سامانه دولتی به‌شکل رایگان در دسترس قرار گرفت تا لازم نباشد مردم منت مشاوران املاک را بکشند. سهمیه‌بندی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها دومین ایده مطرح شده در این زمینه به حساب می‌آید و هدفش این است که نظم و انضباط بیشتری بر کل فرآیند حاکم باشد.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲، روی کاغذ تنها یک نقطه ضعف دارد. در خبر اولیه آمده بازپرداخت وام ودیعه مسکن با سود ۲۳ درصد انجام می‌شود که این یعنی متقاضی ناچار است بابت بازپرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی، تا پنج سال ماهی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۱۴۰۲، در کلانشهر‌ها و سایر شهر‌های کشور با همین میزان سود، به‌ترتیب شامل چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قسط ماهیانه می‌شود. رقم اقساط سنگین است. به‌خصوص اینکه مستاجران علاوه بر پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن، احتمالا باید از عهده اجاره ماهیانه هم بربیایند. با این حال میزان مراجعات به سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نشان داد، مستاجران برای تامین خواسته‌های ریز و درشت صاحبخانه‌ها حاضر هستند خودشان را به زحمت بیندازند.

بیشتر بدانید | وام ودیعه مسکن به متاهل‌ها پرداخت می‌شود، اما زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند براساس شرط و شروطی مشخص روی دریافت آن حساب باز کنند. ارائه اجاره‌نامه رسمی با کد رهگیری مهمترین شرط دریافت وام ودیعه مسکن است

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن در آدرس اینترنتی saman.mrud.ir انجام می‌شود. پس از تایید مدارک و تعیین شعبه، متقاضی تازه باید به بانک مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهد. داشتن اجاره‌نامه رسمی و کدرهگیری برای دریافت وام ودیعه مسکن اجباری است.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲، قرار است به آن‌دسته متقاضیان و مستاجران که در سال‌های قبل موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و در حال حاضر آن را تسویه کرده‌اند، نیز تعلق بگیرد. ضمن اینکه با رونمایی از سایت جدید صدور کدرهگیری رایگان، شانس دریافت وام ودیعه مسکن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

وام ودیعه مسکن امسال توسط بانک مسکن، ملی، سپه، پست بانک، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، کارآفرین، سامان، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سینا، آینده، شهر، گردشگری، ایران‌زمین، خاورمیانه و موسسه اعتباری ملل پرداخت می‌شود. همه این بانک‌ها نیز موظف شده‌اند براساس سهمیه‌بندی استانی نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند تا برخلاف سال‌های گذشته، مشخص شود هر بانک چه میزان از منابع خود را به پرداخت وام ودیعه مسکن اختصاص داده است و آیا کل فرآیند وام مستاجران روی حساب و کتاب پیش می‌رود یا نه.

بیشتر بدانید | ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، اینترنتی است و پس از تایید مدارک و تعیین شعبه، متقاضی برای تشکیل پرونده به شعبه مراجعه می‌کند. وام ودیعه مسکن به مستاجر پرداخت می‌شود، اما صاحبخانه هم موظف است، اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کند

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: