خواص این گیاه برای دندان که اگر بدانید دندان پزشک ها بیکار میشوند

میخک، راهکار طبیعی برای تسکین دندان درد.

کدخبر : 5825
سایت سرگرمی روز :

میخک، راهکار طبیعی برای تسکین دندان درد

استفاده از میخک برای تسکین درد دندان

در خانه‌های ما معمولا پودر میخک یافت می‌شود. به منظور کاهش درد دندان، می‌توانید از این پودر استفاده کنید. پودر میخک را در محل دردناک قرار داده و به مرور زمان، این ماده با بزاق دهان ترکیب شده و باعث بی‌حسی موضعی می‌شود. حتی می‌توان از جوانه‌های خشک شده میخک نیز برای این منظور استفاده کرد.

اگر مایل باشید، می‌توانید ۲ یا ۳ گل خشک شده میخک را در محل دردناک دندان قرار دهید و اجازه دهید برای مدتی درون دهان بمانند. با تماس با بزاق، این گل‌ها نرم شده و باعث بی‌حسی موضعی می‌شوند. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، میخک را درآورده و گل جدید را در همان محل قرار دهید.

روغن میخک، مسکن قوی برای درد دندان

روغن میخک که عموما در داروخانه‌ها یافت می‌شود، یک بی‌حس کننده قوی است و سال‌هاست که توسط پزشکان تجویز می‌شود. برای استفاده از روغن میخک برای تسکین “درد دندان”، بهتر است آن را مستقیما روی دندان نریزید. بلکه، یک تکه پنبه را در این روغن آغشته کرده و آن را در محل درد قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید. این روش برای دردهایی که به عصب دندان مربوط هستند، بسیار موثر است.

معجون سحرآمیزی برای تسکین دندان درد

میخک، یک گیاه با خواص فوق العاده است که در بسیاری از محصولات دندانپزشکی به کار می‌رود. یکی از این محصولات دنتول‌هایی است که با استفاده از عصاره میخک ساخته می‌شوند و برای کاهش درد دندان بسیار مفید هستند. گیاه میخک، به لطف مواد مغذی‌ای که دارد، می‌تواند برای کاستن درد دندان بسیار کمک‌کننده باشد.

عصاره میخک در درمان دندان درد

برای استفاده از عصاره میخک در کاهش درد دندان، ابتدا دهان خود را با محلول آب و نمک بشویید. سپس، چند قطره روغن میخک را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و پنبه‌ای را آغشته به این محلول کنید. سپس، این پنبه را در محل درد بگذارید. این روش می‌تواند به کاهش درد کمک بزرگی کند.

یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌های درمان دندان درد، استفاده از گل‌های میخک است. کافی است چند گل میخک را داخل دهان بگذارید و پس از آن که با بزاق دهان ترکیب و نرم شده، آن‌ها را روی دندان دردناک فشار دهید تا روغن‌های میخک خارج شوند. این گل‌ها را پس از ۳۰ دقیقه بیرون بیاورید و در صورت لزوم، گل دیگری را جایگزین کنید تا زمانی که بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

احتیاط‌های لازم در استفاده از میخک

اگرچه میخک دارای خواص فراوانی برای تسکین درد دندان است، با این حال باید با احتیاط از آن استفاده کرد. استفاده زیاد از میخک ممکن است غشای مخاطی دیواره‌های داخلی دهان را التهاب دهد و با ایجاد احساس سوزش به لثه، دندان، پالپ دندان، و بافت‌های دندان آسیب برساند. یکی از مضرات میخک این است که مصرف زیاد آن می‌تواند باعث زخم شدن لب و حتی پوسیدگی دندان شود. بنابراین، در استفاده از این گیاه شگفت انگیز، همواره باید با احتیاط رفتار کرد.

خواص میخک برای دندان درد در کودکان

درد دندان در کودکان ممکن است ناشی از دلایل مختلفی باشد. یکی از این دلایل می‌تواند پوسیدگی دندان باشد. میخک با خواص طبیعی و ضد التهابی خود، می‌تواند به تسکین درد دندان در کودکان کمک کند. اما این روش درمانی برای کودکان توصیه نمی‌شود چون ممکن است عصاره سمکی میخک را قورت دهند.

هشدارهای مهم در مصرف میخک

لطفا توجه داشته باشید که روغن و یا عصاره میخک نباید قورت داده شود زیرا می‌تواند سمی باشد. همچنین این درمان‌ها نباید برای کودکان استفاده شود. با این حال، برخی از درد‌های دندانی نیازمند مراجعه فوری به دندانپزشک هستند، بنابراین اگر ورم یا عفونتی مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به خواص میخک برای دندان درد، این گیاه یک گزینه خوب برای کسانی است که به دنبال روش‌های طبیعی و خانگی برای کاهش درد دندان هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    هالا این پنج گیاه که درد. درمان میشوند چی هستند

  • ناشناس
    0

    بسیار عالی بود

  • صمصام شیرازی
    4

    من،امتحان،کردم،متسفانه،عوارض،میخک،بیشتر
    ازاستفادش،برای،دهان،ودندان

  • محدثه
    1

    درسته که میخک برای درد دندان خوبه اما باید به دندون پزشک مراجعه کرد چون دندان پوسیده مضرات و خطراتی برای بدن داره

  • ناشناس
    0

    استفاده ازمیخک درد دندان رو تسکین میده ولی خود دندان را از بین میبرد.

  • ناشناس
    0

    سلام میخک برای درد دندان و دهان ،وروغن میخک برای مو سر مفید است ، خود میخک می شود بجوشانید وبه جای شامپو سر استفاده کنید

  • ناشناس
    0

    من استفاده کردم اصلا م دندون دردم خوب نشد