با این نوشیدنی سرشار از ویتامین آ سیستم گوارش را نجات و کلسترول و چاقی را نابود کنید

سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد: یکی از خواص لاغری سرکه سیب سرکه، توانایی آن در بهبود سیستم گوارش است. به این ترتیب، بدن بین وعده‌های غذا به دنبال غذا نمی‌گردد. همچنین با این عمل به جلوگیری از مشکلات معده کمک می‌کند. در زمان کوتاهی، بدن شما به نحوی بسیار سازمان یافته کار خواهد کرد و متوجه خواهید شد که وزن طبیعی خود را کاهش می‌دهید.

کدخبر : 6009
سایت سرگرمی روز :

سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد.

سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد: یکی از خواص لاغری سرکه سیب سرکه، توانایی آن در بهبود سیستم گوارش است. به این ترتیب، بدن بین وعده‌های غذا به دنبال غذا نمی‌گردد. همچنین با این عمل به جلوگیری از مشکلات معده کمک می‌کند. در زمان کوتاهی، بدن شما به نحوی بسیار سازمان یافته کار خواهد کرد و متوجه خواهید شد که وزن طبیعی خود را کاهش می‌دهید.

مبارزه با کلسترول اضافی: یکی دیگر از ویژگی‌های خوب سرکه سیب سرکه این است که کمک می‌کند تا کلسترول را کاهش دهد. باید بدانید سرکه سیب سرکه سطوح کلسترول پایدار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و در عوض، بدن را قادر به خلاص شدن از کلسترول اضافی می‌کند.

مقدار میزان چربی بدن را کاهش می‌دهد: برای افرادی که چربی بیشتری نسبت به سن و قدشان دارند، توصیه می‌شود ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب سرکه در روز مصرف کنند. مهمترین مطلب در مورد سرکه سیب سرکه این است که با مقادیر بسیار کم، شما می‌توانید از چربی‌های اضافی بدون هیچ مشکلی یا عوارض خلاص شوید. علاوه بر این، تنها چربی اضافی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر چربی‌های ضروری بدن تاثیر نمی‌گذارد

باعث تثبیت سطح گلوکز می‌شود: اگرچه سرکه سیب سرکه طعم اسیدی دارد، از آنجا منشا از میوه است، حاوی قند‌های با کیفیت بالا می‌باشد. لازم به یادآوری است که هر فرد نیاز به مصرف قند برای دریافت انرژی دارد. با مصرف یک قاشق چای خوری سرکه سیب سیب در روز در رژیم غذایی، شما می‌توانید برخی از این انرژی را دریافت کنید.

داشتن پتاسیم: سرکه سیب سرکه به دلیل داشتن پتاسیم، به جلوگیری از سرگیجه که گاهی اوقات در ابتدای رژیم غذایی جدید یا رژیم آموزشی ایجاد می‌شود، کمک می‌کند. پتاسیم از التهاب جلوگیری کرده، استخوان‌ها را تقویت و انرژی بدن را فراهم می‌کند.

داشتن ویتامین آ: ویتامین A به کاهش وزن کمک می‌کند و مانع از ظهور پوست کش یافته می‌شود. علائم کششی یکی از اثرات جانبی از دست دادن وزن است. اگرچه ورزش، نوشیدن آب به اندازه کافی و خوردن پروتئین‌های سبک باعث کاهش ظهور آن می‌شود.

گرسنگی را فروکش میکند: خوردن کمی سرکه سیب همراه با آب کمی با آب کمک می‌کند تا گرسنگی از بین رفته و هوس خوردن یک ساندویچ از بین برود.

خواص سرکه سیب در طب سنتی چیست؟

برخی از افراد گمان می‌کنند سرکه سیب فقط یک چاشنی پرکاربرد است، اما واقعیت این است که خواص سرکه سیب آن را به ترکیبی شفا بخش برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل کرده است؛ زیرا حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است. سرکه سیب که از تخمیر طولانی به دست می‌آید و انواع پروبیوتیک‌ها را فعال می‌کند، کالری بسیار ناچیزی دارد می‌تواند امراض بسیاری را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

همچنین متخصصین طب سنتی عقیده دارند سرکه طبع سرد و خشک دارد، به همین جهت برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند بسیار کاربردی است. با اینکه خواص سرکه سیب برای مردان و زنان یکسان است و هیچ منع مصرف جنسی برای آن وجود ندارد، اما ممکن است مردان در اثر مصرف بیش از اندازه‌ی سرکه سیب دچار خستگی شوند. در ادامه به خواص سرکه سیب در طب سنتی اشاره می‌کنیم.

تاثیر سرکه سیب بر درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری مزمن است که درصورت عدم درمان بیمار را با عوارض جدی روبرو می‌کند. بهتر است بدانید خواص سرکه سیب ناشتا موجب درمان بیماری‌های کبد می‌شود.  زیرا به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و با رفع چربی‌های جمع شده در بدن موجب بهبود عملکرد کبد و کاهش علائم می‌شود. همچنین یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای کبد چرب  این است که ورم کبود را بهبود می‌بخشد.

طرز استفاده از سرکه سیب برای درمان کبد چرب

با توجه به اینک سرکه سیب ترکیب اسیدی دارد، مصرف آن باید از مقادیر کم شروع شود و به تدریج افزایش پیدا کند. پس بیماران باید مصرف سرکه سیب را از روزی یک قاشق غذاخوری شروع کنند و درصورتی‌که مشکلی مانند سوزش مری را احساس نکردند، چند روز بعد میزان مصرف را به روزی دو قاشق غذاخوری افزایش دهند.

خواص سرکه سیب برای قلب

بیماری‌های قلبی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک راه مطمئن و کم ریسک برای درمان آن انتخاب کنید، بهتر است با خواص سرکه سیب برای قلب آشنا شوید. سرکه سیب به دلیل دارابودن استیک اسید، می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از این طریق گرفتگی عروق را کم و بیماری قلبی را درمان کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    بهترین زمان مصرف کی هست و آیا اگر با عسل و آبلیمو مخلوط بشه اشکالی دارد

  • پروانه پدیدار
    0

    برای کبد چرب یک قاشق غذا خوری سرکه سیب باید ناشتا باشد و یا دربین روز. باسپاس از پلسخگویی.