🔥3967

دستور ویژه رئیسی برای دو برابر شدن یارانه نقدی | شگفتانه رئیس جمهور برای همه مردم

یارانه نقدی: علیرضا عسگریان امروز در برنامه گفت‌وگوی ویژه ساعت 14 در مورد مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی و پیوستن دو دهک چهارم و پنجم درآمدی به کالابرگ الکترونیکی گفت: تا کنون سه دهک کم درآمد جامعه مشمول کالابرگ بودند و از روز گذشته دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی هم مشمول کالابرگ الکترونیکی شده‌اند.

یارانه نقدی

یارانه نقدی در ایران نام مخصوصی است که برای برنامه‌های کمک مالی دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه استفاده می‌شود. یارانه نقدی با هدف حمایت از افراد کم‌درآمد و محروم شکل گرفته‌اند و در داخل کشور و حتی در برخی از کشورهای دیگر نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها شده است.یارانه نقدی در ایران به ویژه با افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌های معیشتی، برای بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد و ضعیف، اهمیت ویژه‌ای دارد.هدف اصلی برنامه‌های یارانه نقدی در ایران، تامین کمک‌های مالی به خانواده‌ها و افرادی است که در برابر شرایط اقتصادی نامساعد، دچار نیاز به کمک مالی هستند. این یارانه نقدی به صورت نقدی یا غیرنقدی ارائه می‌شود و بر اساس شاخص‌هایی همچون درآمد خانوار، تعداد اعضا و سایر شرایط مشخص می‌شود.

علیرضا عسگریان امروز در برنامه گفت‌وگوی ویژه ساعت 14 در مورد مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی و پیوستن دو دهک چهارم و پنجم درآمدی به کالابرگ الکترونیکی گفت: تا کنون سه دهک کم درآمد جامعه مشمول کالابرگ بودند و از روز گذشته دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی هم مشمول کالابرگ الکترونیکی شده‌اند.

دولت هر ماه مبلغی به عنوان یارانه نقدی به حساب قشر خاصی از مردم واریز میکند. یارانه نقدی با 45 هزار تومان آغاز شد و امسال شاهد افزایش مبلغ یارانه نقدی بودیم. یارانه نقدی در دولت دهم کلید خورد و رئیسی در دولت جدید قول افزایش و تغییر مبلغ واریزی یارانه نقدی را داده است. در مورد یارانه نقدی امسال بحث های زیادی وجود دارد. در ادامه به جدیدترین اخبار یارانه نقدی می پردازیم.

وی گفت: 11 قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات،‌روغن، گوشت منجمد گوساله، ماکارونی، برنج و قند و شکر که با برنامه دولت قیمت آنها بر مبنای سال 1401 محاسبه و متوقف مانده است و اگر کسی همه این اقلام را به میزان مورد نظر خریداری کند هزینه آن بر اساس نرخ‌های سال گذشته 593 هزار تومان است اما هر چه تورم به این کالاها برخورد کند دولت آن را جبران می‌کند و برای دارندگان کالابرگ الکترونیک قیمت آن بر اساس سال گذشته محاسبه می‌شود.

وی گفت:تعداد دهک‌های مشمول کالابرگ الکترونیک جدید از سه به 5 دهک افزایش یافته یعنی 50 درصد جامعه به میزان حدود 49 میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

معاون امور رفاهی و زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه برخی مردم سوال می‌کنند از کجا بفهمند در کدام دهک درآمدی قرار دارند و آیا مشمول کالابرگ حمایتی می‌شوند گفت: اولا برای سرپرستان خانوار پیامکی می‌فرستیم که شما در چه دهکی قرار دارید و مشمول کالابرگ می‌شوید و همچنین از طریق سایت حمایت به نشانی حمایت می‌توانند دهک‌بندی خود را شناسایی کنند و بخشی از اطلاعات خانوار خود را ببینند غیر از این برنامه کاربردی شبکه ملی اعتبار «شما» میزان اعتبار یارانه‌ای کالابرگ را به متقاضیان اعلام می‌کند و سایت حمایت هم برای دهک‌بندی در نظر گرفته شده است.

معاون امور رفاهی و زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظر داریم تا آخر هفته اکثر شرکت‌های تعاونی روستایی را به کارتخوان‌های کالابرگ تجهیز کنیم که در آن صورت اگر 90 درصد فروشگاه‌های تعاونی روستایی در روستاها تجهیز شود فاصله هر فرد با اولین فروشگاه‌ میانگین به 250 متر کاهش خواهد یافت.

وی گفت: اگر کسی به میزان 200 هزار تومان از یارانه خود برای این 11 قلم استفاده کند 120 هزار تومان شارژ اضافه برایش واریز می‌شود که باید ظرف یک ماه آن را استفاده کند وگرنه این شارژ باطل می‌شود و از ماه بعد دوباره باید به میزان 200 هزار تومان از 11 قلم کالای مدنظر خریداری کند تا 120 هزار تومان شارژ اضافه برایش واریز شود.

وی گفت: مردم با نصب برنامه کاربردی «شما» می‌توانند اطلاعات فروشگاه‌ها و سوالات متعددی که دارند در آنجا دریافت کنند و همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #1463*500* هم می‌توانند کد خرید و هم اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

وی گفت:‌اگر کسانی دهک‌بندی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند به سایت حمایت مراجعه کنند و اطلاعات دهک‌بندی خود را ملاحظه کنند و اگر خارج از آن بود می‌توانند به ادارات کل کار و تعاون استان‌ها به صورت حضوری مراجعه کنند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید