بدون ورزش سخت و ذره ای تحرک و بدون رژیم های طاقت فرسا تو یک هفته با مصرف این غلات خودتو مانکن کن

اخیراً خیلی‌ها بر این باورند که مصرف غلات به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا باعث افزایش وزن می‌شود. اما خوب آن طور که شما فکر می‌کنید هم نیست، برخی از غلات در واقع نه تنها باعث اضافه وزن نمی‌شوند بلکه به کاهش و حفظ وزن نیز کمک می‌کنند اما برخی از غلات هم می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. حالا بیایید با غلاتی آشنا شوید که می‌توانند به کاهش وزن‌تان کمک کنند.

کدخبر : 6306
سایت سرگرمی روز :

چرا به مصرف غلات نیاز داریم؟

کربوهیدرات‌ها و فیبر برای عملکرد خوب بدن ضروری هستند که غلات هر دوی این مواد مغذی را تامین می‌کنند. کربوهیدرات‌ها انرژی بدن را تامین می‌کنند، در حالی که فیبر برای کاهش وزن مفید است. فیبر عملا یک کربوهیدرات غیرقابل هضم است و غذاهای حاوی آن، کالری کمتری نسبت به سایر کربوهیدرات‌ها دارید. در واقع غذاهایی که فیبر بالایی دارند، باعث می‌شوند سریع‌تر سیر شوید. همچنین اشتهای‌تان را سرکوب کرده و در نهایت منجر به کاهش وزن‌تان می‌شوند.

غلاتی که باید هنگام کاهش وزن مصرف کنید

به طور کلی، شما باید غلات کامل با فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین (GI) را انتخاب کنید، زیرا هر چه ویتامین و مواد معدنی بیشتری داشته باشند، سالم‌تر هستند.

Why-Cutting-Out-Grains-Helps-You-Lose-Weight

جو دوسر

جو دوسر سرشار از آونانترامید است، آنتی اکسیدانی که به سلامت قلب‌تان کمک می‌کند. همچنین فیبر موجود در جو دوسر فیبر بتا گلوکان است که به جذب بیشتر آب کمک می‌کند، یعنی با متورم کردن معده‌تان باعث افزایش حس سیری در شما می‌شود. به طور کلی، جو دوسر یک غذای عالی برای کاهش وزن و حفظ آن است، به شرطی که مراقب افزودنی‌ها و ترکیبات آن باشید.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای سرشار از ویتامین‌های زیادی است که آن را به یک غذای فوق العاده تبدیل می‌کند. همچنین این نوع برنج آنتی اکسیدان، منیزیم، فسفر و ویتامین‌های گروه B دارد و یکی از معدود غلاتی است که سرشار از سلنیوم است.

برنج قهوه‌ای همچنین دارای فیبر بسیار بالا، چربی کم و چگالی کم است، به این معنی که پس از خوردن مقدار نسبتا کمی از آن احساس سیری خواهید کرد. اگر می‌خواهید غذای بهتری بخورید، بس به جای برنج قهوه‌ای برنج قرمز و سیاه را انتخاب کنید این دو نوع برنج نیز آنتی اکسیدان بالایی دارند.

جو سبوس‌دار

جو نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای کاهش سطح کلسترول نیز عالی است. به همین دلیل هنگام خرید این ماده غذایی حتما جو سبوس‌دار انتخاب کنید.

گندم سیاه

گندم سیاه نسبت به سایر غلات پروتئین بیشتری دارد که آن را به منبع فوق العاده خوبی از پروتئین برای گیاهخواران تبدیل می‌کند. همچنین این نوع غله منیزیم بسیار بالایی دارد که برای تنظیم فشار خون خیلی مهم است. همچنین منبع خوب فیبر شناخته می‌شوند که برای جذب آب بیشتر به آن نیاز دارید.

کینوا

کینوا و گندم سیاه برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و عدم تحمل گلوتن عالی هستند. کینوا همچنین سرشار از پروتئین و دارای ویتامین‌های گروه B و اسیدهای چرب امگا 3 است. اگرچه کینوا دارای کالری بالایی است، اما شاخص گلیسمی پایینی دارد که باعث افزایش شدید قند خون نمی‌شود.

misir-salatasi

ذرت

ذرت منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر شناخته می‌شود. همچنین در کنار کالری نسبتا کمی که دارد، دارای آنتی اکسیدان بالایی است که برای بدنتان مفید است.

عدس

عدس به عنوان غله‌ای سرشار و غنی از پروتئین و فیبر شناخته می‌شود. این غله چربی کم و کربوهیدرات‌های دیر هضم بالایی دارد. علاوه بر این، عدس سرشار از ویتامین‌های B، روی، آهن، پتاسیم و کلسیم است که بدن شما در طول کاهش وزن به آن‌ها نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    بعضی از مواد گرونه صرف نداره.مثل کینوا.گندم سیاه.برنج قهوه ای

  • ایرانی
    1

    لااقل این چیزهایی که مفیدن بخورین یکی دوموردطرزتهیه هم بزارین دوسه نمونه غذایی سوپی چیزی درآخربزارین که چطورمصرفش کنیم