قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا سر به فلک کشید | قیمت روز طلا 20 شهریورماه 1402

قیمت طلا امروز(دوشنبه) تحت تاثیر عقب نشینی دلار افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورم ایالات‌متحده بودند که می‌تواند حرکت فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را تعیین کند.

کدخبر : 6462
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید

قیمت طلا امروز(دوشنبه) تحت تاثیر عقب نشینی دلار افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورم ایالات‌متحده بودند که می‌تواند حرکت فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را تعیین کند.

به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷:۵۰ صبح به وقت شرقی با چهار درصد افزایش به ۱۹۲۲ دلار و ۷۰ سنت رسید که در هفته گذشته یک درصد کاهش داشت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۹۲۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازدهی دلار و اوراق قرضه ۱۰ ساله ۰.۲ درصد کاهش یافت و شمش بدون بازده را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد که طلا ممکن است مقاومت خود را در ۱۹۳۰ دلار در هر اونس دوباره آزمایش کند.

انتظار می‌رود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای ماه اگوست که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود، تصمیمات فدرال رزرو برای نرخ بهره در سال جاری را شکل دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۰۲ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۶.۱۶ دلار پس از هفت درصد کاهش در هفته گذشته، و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۲۰۳ دلار و ۶۸ سنت رسید.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • آیت شجاعی
    0

    سلام خودتون دارید میگید با نرخ دلار قیمت طلا مشخص میشه حالا که دلار اومده پایین همه چیز ارزو نتر شده کی طلا میخره ؟