وام فوری 500 میلیونی ویژه دولت برای این افراد | وام فوری بدون ضامن شگفتانه دولت رئیسی

وام فوری: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تسهیلات ویژه ای برای ارتقاء رفاه جوانان روستایی اعم از وام ازدواج و وام اشتغال , به آنان پرداخت می شود.


وام فوری

وام فوری یا همان وام سریع پرداخت، یک نوع وام است که به افراد در مواقع اضطراری و نیاز فوری به مبلغ کمک می‌کند. این نوع وام فوری معمولاً توسط بانک‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های تجاری و حتی دولت ارائه می‌شود. در ایران نیز، خدمات وام فوری توسط بانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌شود.وام فوری معمولاً برای پرداخت هزینه‌های ضروری و ناگهانی مانند هزینه‌های پزشکی، خرید لوازم اساسی، پرداخت قبوض معوقه یا حتی رفع نیازهای روزمره به کار می‌رود. معمولاً مبلغ وام فوری محدود است و بسته به شرایط و سیاست هر بانک یا موسسه مالی ممکن است تغییر کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تسهیلات ویژه ای برای ارتقاء رفاه جوانان روستایی اعم از وام ازدواج و وام اشتغال , به آنان پرداخت می شود.

خانم دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مهمان رادیو اقتصاد , برنامه روزی نو بودند که ترغیب جوانان روستایی به ماندن در روستا را مورد توجه قرار داده و در این راستا به بررسی برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات ویژه از جمله وام ازدواج و وام اشتغال به آنان پرداختند.

سوال : گفته شده که تسهیلات 500 میلیون تومانی برای زوجین روستایی آن هم زوجین متولد دهه شصت تخصیص پیدا می کند، بیشتر در این باره توضیح فرمایید و این که آیا این اعداد از این دست ، چون اعداد مختلفی وجود دارد مانند صد میلیون ، دویست میلیون و اکنون هم که رقم 500 میلیون با این تورم و گرانی می تواند آنها را ترغیب کند زندگی تشکیل بدهند و آیا این عدد فقط برای روستائیان هست یا شهری ها را هم شامل می شود ؟
خزعلی : ما از روز ازدواج در واقع یک تفاهم نامه ای را بین چند تا دستگاه امضا کردیم، معاونت روستایی ، تامین اجتماعی کشاورزان و روستائیان و همین طور بانک مهر ایرانیان ، که همکاری مناسبی
را وزارت رفاه دارد، همکاری خوبی را وزارت کشور دارد و همکاری که دهیاران دارند برای این که این مسئله عملیاتی بشود. که برای زوجین دهه شصتی که از روز ازدواج به بعد انشاالله وام هایی را در نظر گرفته شده
یکی وام ازدواج است علاوه بر وام ازدواج عادی که به آنها پرداخت می شود وام اشتغال است که 200 میلیون تومان است و وام کالا و کارت است که بانک مهر ایرانیان برای جهیزیه به آنها پرداخت می کند.
این که به روستائیان تعلق گرفته به دلیل شرایط ویژه ای هست که در روستا وجود دارد، تجردی که در روستا متاسفانه بیشتر از شهر وجود دارد و مهاجرتی که از روستا صورت گرفته و در حال انجام است
، در واقع این وام می خواهد به گونه ای اشتغال آنها را تامین کند ، شرایط زندگی بهتری را در روستا فراهم بکند که هم از مهاجرت آنها جلوگیری کند، انشاالله به دنبال مهاجرت معکوس باشیم، یعنی حتما هم نمی خواهد اهل روستا باشند، کسانی که از شهر هم مهاجرت کنند به روستا یا مهاجرت کنند به شهرهایی که زیر 20 هزار جمعیت دارد می توانند از این وام و تسهیلات برخوردار باشند علاوه بر این که تامین اجتماعی هم آنها را تحت پوشش قرار می دهد یعنی می توانند بیمه بشوند هر دو زوج بعد ازازدواج.

سوال : اشاره ای داشتند به وضعیت اقتصادی فعلی ، ارزیابی های شما در حوزه ی معاونت امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری مسلما بر اساس مطالعات ، نظرسنجی ها و مشورت های تخصصی – اقتصادی است ، این اعداد کفایت می کند ؟ و دوم این که برگشت به روستا یا پایدار شدن این سیاست که بتواند منجر به ازدواج بشود هماهنگی های بیشتری را هم می طلبد چنین است یا این که فقط اقدامی است در حوزه ی معاونت امور زنان و خانواده ؟
خزعلی : قطعا هماهنگی های دستگاههای مختلفی را می طلبد و ما در صدد هستیم که این را توسعه بدهیم یعنی مسئله مسکن روستایی هم از مسائل مهمی است که باید مورد حمایت قرار بگیرد و یکی از دغدغه های دهیاران در جلسه دیروز بود که امیدواریم این هم با نگاه تحولی روی آن کار بشود و بتوانیم شاهد مسکن و پشتیبانی های مسئله مسکن یا مجوزهایی که لازم است و الان بیشتر نگرانی دهیاران این بود که با بعضی از طرح ها مجوزهای ساخت و ساز مسکن در بعضی از روستاها با مشکل مواجه شده این را هم رفع بکنیم، البته با مسائل اقتصادی که ما الان با آن روبرو هستیم با تورمی که وجود داردبا شرایطی که متاسفانه درگیر آن هستیم طبیعتا این ممکن است وجه زیادی نباشد، اما پشتوانه ای هست به خصوص در شرایط روستا که ممکن است بعضی از هزینه ها بهتر و قابل تحمل تر باشد نسبت به شهر ، فکر می کنم پشتوانه خوبی می تواند باشد یعنی 500 میلیون می تواند یک زندگی اولیه را تامین کند ضمن این که این هم بهره ها و مسائلی که مربوط به تسهیلات دیگر هست یا ضامن هایی که برای تسهیلات دیگر در نظر گرفته می شد برای این وام روستایی در نظر گرفته نشده و همین می تواند انشاالله کار را تسریع کند .

سوال : آماری را دارید که بتوانید این پوشش را جامع انجام بدهید؟ یا اینکه فقط تابع اعتبار تخصیصی هستید این اعتبار چقدر است و چند نفر را فکر می کنید تحت پوشش قرار بدهد و آیا اولویت بندی هم دارید که کدام مناطق کشور اولویت هستند؟ چون ما استان های محرومی هم همین الان داریم که با آن شاخص هایی که شما برشمردید بخاطر موقعیت های اجتماعی – اقتصادی روستاها اولویت مهم تر و بیشتری پیدا می کنند آیا چنین است ؟
خزعلی : البته همه روستاها تحت پوشش قرار می گیرند تعداد دهه شصتی ها و مجردین دهه شصتی یک میلیون و 200 خانم ها و یک میلیون و 800 آقایان هستند که مجرد هستند اما این در شهر و روستا پراکندگی دارد و باید دید چه مقدار این ازدواج صورت می گیرد آن چیزی که در 1400 ما داشتیم ، هزار درخواست بود، البته ما در فرصت کمی در 1400 در نیمه دومش اعلام کردیم و سیصد و شصت و خورده ای از زوجین شرایط را داشتند و به ایشان پرداخت شد، البته به این وسعت نبود ما به صورت آزمایشی اشاره کردیم ولی الحمدالله الان با هماهنگی که با دستگاههای مختلف انجام گرفته وسعت بهتری پیدا کرده و امیدواریم باز هم بتوانیم این مسئله را توسعه دهیم حتی به شهرها بتوانیم آن را سرایت دهیم. قطعا مناطق محروم در اولویت هستند ولی بهرحال دیده شده به صورت حدودی که بتوانیم همه روستاها را پوشش بدهیم .
سوال : سوال مهم تری که در این جملات آخر هم به آن اشاره کردید دهه شصتی های ساکن شهرهاست، آنها هم تعداد قابل توجهی را تشکیل می دهند از این جمعیت و در عین حال مسائل آنها هم دست کمی از آن چه اشاره کردید ندارد ، طرحی برای این ها هم دارید آمار این ها چقدر است ؟
خزعلی : آماری که عرض کردم شهر و روستا هستند ، آمار دقیق که چه مقدار در شهر و چه مقدار در روستا هستند نداریم ولی آنچه که به دست ما رسیده عرض کردم حدودی ولی برنامه داریم که انشاالله اگر بودجه تامین شود و ما بتوانیم در بودجه 1403 این را یک وسعتی در آن قرار بدهیم و بتوانیم اصلا ردیفی را برای این مسئله بگیریم قطعا برای شهریها هم برنامه داریم .
سوال : پس دهه شصتی ها تا 1403 دوران نامزدی را طولانی کنند ؟
خزعلی : دیگر اقدامات اولیه را انجام بدهند ./صداوسیما

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید