🔥454

خبر مهم رئیس اتحادیه پیشکسوتان به بازنشستگان تامین اجتماعی | تیر خلاص دولت به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی را در سایت مکتوب نامه بخوانید.


بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود و پیامدهای آن بازنشستگان را به کف خیابان می‌آورد.

حسن صادقی، معاون دبیر کل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی مجازی دبیران اجرایی و مناطق شعب خانه کارگر در خصوص برنامه توسعه هفتم گفت: تصور ما این بود که بعد از تلاش‌هایمان برای شناساندنِ مفاد ضد کارگری برنامه هفتم به نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق متقادعد خواهد شد که این مواد را حذف و یا اصلاح کند. متأسفانه بعد از چند ماه، متوجه شدیم که نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه حتی موادی مثل استاد شاگردی و افزایش سن و سابقه بازنشستگی حذف شده بود برگشته است. در مورد سازمان تأمین اجتماعی نیز بندهایی مثل، بند ۳ ماده ۴، جزو ۷ ماده ۵، بند الحاقی ۲ ماده ۶ و موارد دیگر مجددا احیا شده است.

وی گفت: پیش از این آقای مصری گفته بودند، که اگر بتوانیم کمیسیون‌های مختلف را برای حذف این مواد متقاعد کنیم، در صحن علنی نیز این مواد حذف خواهد شد اما اگر این اتفاق نیفتاد، هر آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شود در صحن علنی نیز تصویب خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر مجلس، شش ماه دیگر برنامه‌ی ششم را تمدید کرده است و ما زمانِ بیشتری برای مذاکره داریم.

وی در مورد احیای نظام استاد شاگردی گفت: دنیا به سمتِ پیشرفت در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی می‌رود و آنوقت ما به دنبالِ احیای نظامی هستیم که متعلق به قرون وسطا و عصر گاوآهن است!

صادقی به بند الف ماده ۱۷برنامه توسعه هفتم اشاره کرد و گفت: واریزیِ جرائم وصولی به خزانه‌داری کل و احتسابِ آن به عنوان درآمد عمومی دولت بدونِ حق استفاده دستگاه وصول کننده معنایی ندارد. مگر حق بیمه مالیات است که وصولِ آن را به سازمان امور مالیاتی بدهند؟ اگر این کار خوب بود در سال ۱۳۵۴ که پیشنویش آن نوشته شده بود، این کار انجام می‌شد. سازمان تأمین اجتماعی مستقل است و هیچ وابستگی‌ای به دولت ندارد پس حق بیمه نباید به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب شود.

وی تاکید کرد: تقریبا ۸۷درصد از درآمد سازمان را کارگران می‎دهند و باقیِ آن حاصلِ سرمایه‌گذاری است. دولت حتی ۳درصد سهم خود را به تأمین اجتماعی نمی‌دهد و رقم ۷۰۵هزار میلیاد تومان اصل و فرع مطالباتِ سازمان از دولت است.

صادقی گفت: برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود و پیامدهای آن بازنشستگان را به کف خیابان می‌آورد. اگر به دنبال ثباتِ در جامعه هستیم باید به این موضوعات توجه کنیم. تأمین اجتماعی یک خانواده بزرگ بالای۴۳ میلیون نفری را با خدماتِ چند وجهی پوشش می‌دهد و ایجاد خلل در وظایفِ آن بحران‌زاست.

بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی

بخشنامه سازمان تامین اجتماعی :مبنی بر موافقت مدیر عامل این سازمان با تاثیر #ترمیم_حقوق (بعنوان پرداخت مستمر) در محاسبه پاداش پایان خدمت، سایر اقلام پرداختی و همچنین تاثیر در محاسبه فوق العاده های ویژه، بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته و احتساب در محاسبه تمامی پرداختهای کارکنان آن سازمان که مبتنی بر اقلام حقوق و فوق العاده های مستمر (نظیر اضافه کار، مزایای انگیزشی، پاداش خدمات برجسته و سایر پرداختها) است.

متن این بخشنامه بدین شرح است:

با استناد به رأی دادنامه شماره ۱۹۹۱۲۶ مورخ ۲۹/۰۱/۱۴۰۲ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال دستورالعمل اجرایی قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، موضوع بخشنامه شماره ۶۲۶۰۳ مورخ ۲۲/۰۸/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به تصویب‌نامه های شماره ۷۷۳۸۲/ت۶۱۵۸۴هـ مورخ ۴/۵/۱۴۰۲ و شماره ۹۶۵۲۶/ت۶۱۶۶۹هـ مورخ ۱/۰۶/۱۴۰۲ هیئت محترم وزیران در خصوص اصلاح تصویب‌نامه شماره ۳۶۰۷/ت۶۱۱۲۴هـ مورخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ موضوع ضریب حقوق سال ۱۴۰۲ کارمندان و بازنشستگان و نامه شماره ۴۱۵۱/۱۴۰۲/۷۱۰۰۰ مورخ ۱۹/۰۶/۱۴۰۲ اداره کل امور حقوقی و قوانین سازمان، «ترمیم حقوق» پرداخت مستمر تلقی گردیده و در محاسبه پاداش پایان خدمت و سایر اقلام پرداختی تأثیرگذار می‌باشد. مقتضی است با توجه به موافقت مدیر عامل محترم با پیشنهاد شماره ۱۳۱۷/۱۴۰۲/۲۰۰۰ مورخ ۲۲/۶/۱۴۰۲ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، نسبت به تأثیر و اعمال «ترمیم حقوق» موضوع بخشنامه شماره ۱۰۱۷۵/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱۵/۹/۱۴۰۱، در محاسبه اقلام حقوقی مندرج در احکام کارگزینی کارکنان و سایر پرداخت ها از تاریخ ۱/۷/۱۴۰۱ به شرح ذیل و با رعایت سقف خالص پرداختی مقر در بند (ج) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اقدام گردد:

احتساب در محاسبه رتبه، فوق‌العاده‌های ویژه، بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته، محل خدمت

احتساب در محاسبه تمامی پرداخت‌های مبتنی بر اقلام حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مندرج در احکام کارگزینی (نظیر اضافه کار، مزایای انگیزشی، پاداش خدمات برجسته و…)

  • ناشناس11۱۱11۱۱1۱۱۱۱1۱1

    من رفتم شعبه گفتند ۲۵درصد متناسب سازی

    به هیچکس اضافه نشده الکی می‌گویند

  • ناشناس

    با سلام مگر خون بازنشستگان لشکری و کشوری از تامین اجتماعی ها رنگینتر است یا بیشتر از ما به دولت خدمت کردند دستتون رو از جیب ما بیرون بکشید لطفا پیر نشدیم که گوشه خیابان آدامس بفروشیم بهترین کارمندان بودیم حقمون این نیست شرم کنید از خدا

  • سیروس اصغری اردلانی

    اگربنویسم شما پخش مکنی نه

  • بازنشسته

    بادرود واحترام اگر سازمان تامین اجتماعی ادعا دارد ۲۵درصد رااعمال نموده لااقل بیآید شفاف سازی بکند که این ۲۵درصد رابرچه مبنای اعمال کرده وافزایش این دوسال رازگونه اعمال نموده ومابه تفاوت این دوسال راکجا پرداخت کرده آقایان مسئولین کانون‌ها وآقایان پیشکسوتان ما که به آقایان ومسئولین بالادست دست راسی نداریم شماها که نمایندگان ماهستید ازآنها توضیح بخواهید چراکنک عمل می‌کنند چرا برای بازنشستگان شفاف سازی نمی کنند

  • با درود فراوان،همش حرف،حرف،………
    با سپاس

  • ناشناس

    چهنظری

  • بازنشسته

    آخه به حقوق ما ۲۵ در صد متناسب سازی اضافه نشده مسولیت در این مورد صحبت و توضیح نمیدهند

  • ناشناس

    سلام بر بازنشستگان محترم تامین اجتماعی.بازنشستگان محترم سالیان سال است که ما مطالبتمان را بر حسب قانون درخواست میکنیم ولی مجری اعتنایی به آن نمیکند.پس باید منبعد درخواستهایمان را به نمایندگان مجلس بگوییم و استیضاح رییس و مجری و وزیر را درخواست کنیم….مطمین باشید تا سال دیگر نتیجه میگیریم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید