🔥573

روانشناسی شخصیت | میخوای بفهمی کی پشت سرت غیبت میکنه؟ ترفندش اینجاست!

روانشناسی شخصیت به موضوع غیبت پرداخته است .پس با مکتوب نامه همراه باشید.


روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت عبارت است از علمی که به بررسی و تحلیل شخصیت انسان می‌پردازد.روانشناسی شخصیت یکی از مهم‌ترین مسائل روانشناسی است و لذا تحت بررسی‌های مختلف قرار گرفته است. در روانشناسی شخصیت تئوری پنج عاملی است. این تئوری می‌گوید که پنج عامل اصلی، شامل همبستگی، رفاه‌مندی، رویایی بودن، پشتکار و پا کشیدگی هستند. برخی از روانشناسان با تمرکز بر روانشناسی شخصیت، مثل فروید، اعتقاد دارند که تمامی اعمال انسان از طریق ناخودآگاه انجام می‌شوند. به علاوه، مؤلفه‌هایی مانند شهرت شخصیت، عزت نفس، خودشناسی و ارزشمندی نیز در روانشناسی شخصیت به بررسی و تحلیل می‌پردازند.
سوای اینکه غیبت کردن و حرف زدن پشت سر دیگران عادت زشتی است، دانستن اینکه چه کسی پشت سرمان حرف میزند میتواند اهمیت ویژه ای داشته باشد.

علامت غیبت کردن و تشخیص کسانی که پشت سرتان حرف میزنند

غیبت کردن و بدگویی پشت سر دیگران، جزو بدترین عادات انسان هاست که با وجود گناه بودن بازهم بسیاری به انجام آن مشغول هستند و این رفتار اثرات منفی بسیاری دارد که در مطالب قبلی با موضوع چگونه به کسانی که پشت سرتان حرف میزنند بی اعتنا باشید و چطور با افرادی که غیبت شما را میکنند رفتار کنید، به آن پرداختیم. این بخش از نمناک مطلب جالبی است با موضوعی متفاوت در مورد غیبت کردن و حرف زدن پشت سر دیگران؛ آیا مایلید بدانید که گروه دوستان یا فامیل و حتی اعضای خانواده، پشت سرتان حرف میزنند یا نه؟ برای تشخیص این مسئله چند راهکار وجود دارد که در ادامه لیست کرده ایم. پشت سر کسی حرف زدن به انگلیسی (Talk behind someone’s back) گناه نابخشودنی است که در مطلب گناه غیبت کامل درمورد بدی های آن صحبت کردیم.

آنها بیشتر از آنچه گفته اید، از شما میدانند
وقتی حین صحبت با یک دوست یا عضوی از خانواده، ناگهان متوجه صحبتی شدید که حاوی اطلاعاتی در مورد شماست که قبلا هرگز با فرد مقابل مطرح نکرده اید اما او از آن با خبر است، یعنی در نبود شما شخصی این اطلاعات را به او داده است.

آنها پیش شما غیبت شخص دیگری را میکنند
این یک قاعده ثابت شده است که هر کسی نزد شما غیبت فرد غایب دیگری را انجام داد، قطعا و بدون شک در نبود شما پشت سرتان حرف میزند.

با ورود شما به جمع، سکوت و حرفشان را قطع میکنند
تا به حال شده که وارد اتاقی شوید و ناگهان همه ساکت شوند؟ اگر دوستانتان در مورد شما غیبت می کنند، وقتی وارد اتاق می شوید مکالمه آنها اغلب متوقف می شود یا به طرز کاملا واضحی تغییر می کند.

مشتاقند از شما درباره دیگران بپرسند
وقتی فردی خود را برای دریافت اطلاعات درباره فرد دیگری از شما، مشتاق نشان میدهد و مدام اصرارمیکند تا با او درباره فردی که کنارتان حضور ندارد، صحبت کنید یعنی این همان شخصی است که بدون شک درمورد شما غیبت کرده و هنگام هم صحبتی با دیگران، پشت سرتان حرف میزند.

در جمع و موقعیت های اجتماعی از شما حمایت نمی کنند
اگر متوجه شدید که دوست یا… شما بیشتر در جمع دونفره تان از شما حمایت می کند تا در ملاء عام، باید به این اختلاف توجه داشته باشید. فردی که در جمع و حضور دیگران چندان حمایت محکمی که در خلوت از شما دارد را ابراز نمیکند یعنی در نبود شما، درباره تان صحبتی کرده که نمیتواند با طرفداری و تایید شما، خلاف آن را در حضور همان افراد ابراز کند.

روانشناسی شخصیت
روانشناسی شخصیت

با کسی که پشت سرمان غیبت کرده چطور برخورد کنیم؟

آاگر به این دلیل که دیگران پشت سرتان حرف می‌زنند با احساسات و هیجانات منفی دست و پنجه نرم می‌کنید، وقت آن است که این وضعیت را متوقف کنید. در بعضی از موارد، مردم به این دلیل پشت سرتان حرف می‌زنند که شما به چیزی رسیده‌اید که آن‌ها نرسیده‌اند. گاهی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های حسادت‌برانگیز باعث می‌شود مردم حرف‌هایی پشت سرتان بزنند. حرف‌هایی که معمولا پشت ابر نمی‌ماند و شما هم کم و بیش، متوجه آن‌ها از زبان دیگران خواهید شد اما سوال اساسی این است که وقتی افرادی پشت سرتان بدگویی می‌کنند، بهترین و اصولی‌ترین واکنش در برابر آن‌ها چیست؟ در ادامه به این سوال، پاسخ خواهیم داد.

سکوت، راه‌حل پیشنهادی استیو جابز!
یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید بدانید این است که بیشتر اوقات، لازم نیست در برابر بدگویی دیگران از خودتان کار خاصی انجام دهید. شما شاید بتوانید جلوی یک نفر را بگیرید که وقتی حضور ندارید پشت سرتان حرف نزند اما فکر می‌کنید چند نفر را می‌توانید متقاعد و کار بدشان را متوقف کنید؟ مثلا استیو جابز که کسی درباره موفقیت او شکی ندارد، منتقدان زیادی داشت که شیوه مدیریتی و تاکتیک‌های بازاریابی او را به باد انتقاد می‌گرفتند و حتی به شخصیت او حمله می‌کردند. راه‌حل پیشنهادی او در این مواقع، سکوت بود. فرقی نمی‌کند شما چه می‌کنید و در کاری چقدر موفق هستید؛ به هر حال همیشه آدم‌هایی هستند که جور دیگری فکر می‌کنند. آن‌ها در تلاش برای پایین کشیدن شما پشت سرتان حرف خواهند زد.

جایگاه آدم‌های بدگو در زندگی‌تان کجاست؟
آدم‌هایی که پشت سرتان حرف می‌زنند، واقعا اهمیتی در زندگی شما ندارند چون اگر واقعا مهم و با ارزش بودند؛ پشت سرتان حرف نمی‌زدند! شادی واقعی شما از تندرستی و موفقیت‌ها و البته کسانی ناشی می‌شود که دوست‌تان دارند و برای‌ آ‌ن‌ها با ارزش هستید. چیزهایی که دیگران می‌گویند، فکر می‌کنند یا درباره شما و زندگی‌تان احساس می‌کنند، بر شادی و طرز فکر شما اثری ندارد و نباید هم داشته باشد. لطفا این واقعیت را پیش از آن که دیر شود، درک کنید!

با اعتماد به نفس لبخند بزنید
بزرگ‌ترین ضربه به هر کسی که پشت سرتان بدگویی می‌کند، این است که ببیند شما با لبخند و اعتماد به نفس از کنارش رد می‌شوید و انگار می‌گویید: «من می‌دانم تو از من بدگویی می‌‌کنی اما اهمیتی برایم ندارد». اگر واقعا دوست دارید پشت آدم‌های بدگو را به خاک بمالید، به گام‌های‌تان رنگ و بویی بدهید و جوری راه بروید که انگار شادترین آدم روی زمین هستید! کسی که پشت سر شما حرف می‌زند، قطعا متوجه خواهد شد و این بیشتر عصبانی اش خواهد کرد.

نشان دهید که نمی‌تواند شما را آزار بدهد
یکی دیگر از بهترین واکنش‌هایی که در برابر آدم بدگو می‌توانید نشان بدهید، شاد و خوشحال بودن است. این واقعیت که بدگویی و کار زشت این آدم تاثیری روی شما ندارد و شما را آزار نمی‌دهد، بدترین شکست برای او می‌تواند باشد.

  • ایرج .گفت

    الی بودپشت سرمن خیلی حرف میزنن

  • درسته
    مطالبش قشنگ و مفید بود

  • بی تفاوتی یک انتقام خیلی شیکه😉😉

  • معمولاپشت سرآدمای موفق حرفمیزنن چون دلشون میخوادجای اون شخص باشن اینجورآدماقابل ترحم اندباافکارشون تنهاشون بذاریم بهتره

  • حسبی الله

    اللـــــــــــــه

  • حسبی الله

    میسپارم به الله

  • ناشناس

    یک راه برا اینکه بدگویی دیگران پشت سرتان را متوقف کنید زیر رو رو کشیدن است،تاثیرش از همه راه هایی که تو این مطلب نوشته بود بیشتر است

  • حکیم مقدم

    من خیلی وقتا از آدما دست کشیدم همیشه تنها هستم همه رو ول کردم از وضعم خیلی خوشحالم چون نمیخوام کسی پشت سرم حرف بزنه یا ازم ناراحت بشه اینطوری خیلی بهتره

  • احمد نوری هستم از مازندران

    سلام خوبین، با تشکر از این سایت مکتوب نامه، هر چی خیره خدا نصیب همه کند وچقدر خوب میشه که روز قبل یا فردا صبح اول وقت به اطلاع برسانید مثل: فال قرآن وفال حافظ وچیزهای علمی و……..

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید